Advies Sulawesi/Manado

Hallo,

Nu ik weer een reisje aan het plannen ben loop ik tegen de volgende vragen op:

1-Ik wil graag naar Manado om een week te duiken, vervolgens weet ik niet of er nog voldoende te doen is om een week op Sulawesi te verblijven. Iemand tips?

2-Omdat ik niet weet wanneer terug te vliegen naar Jakarta of Bali wil ik bij aankomst pas mijn binnenlandse vluchten boeken. Is dit aan te raden in de periode september/oktober? rekening houdend met prijs en drukte.

Alvast bedankt voor reactie’s

Net voor de kust bij het eiland Bunaken bevinden zich geweldige zeetuinen. Een waar paradijs voor de duik- en snorkelliefhebbers.

Noord-Sulawesi heeft ook meer te bieden. Er zijn diverse plantages, schitterende hooglanden, bergmeren, prachtige sawa’s, kleurrijke haventjes en een natuurreservaat.

Een goede tocht is vanuit Manado richting de Minahasa hooglanden, het meer van Tondano of het Dumoga Nationaal park.

1 like

Beste Daantje,
Sulawesi is ongelooflijk mooi. Ik ben de halve wereld al afgeweest maar dit eiland is echt wonderschoon. Ik weet niet of je inmiddels al terug bent maar anders zou ik zeggen: Tangkoko reservaat en bekijk de tarsier, het kleinste aapje ter wereld en de kuifmakaken en hornbills. Schitterende busreis van Manado naar gorontalo (met tranen in mijn ogen naar de natuur gekeken). Boot naar Togean (onwaarschijnlijk paradijs), Tana Toraja natuur en cultuur ongeevenaard, Tentena, Pare Pare, Makassar, etc. Ben er 4 weken geweest en het was bizar mooi en eigenlijk te kort. Het zuiden en zuidoosten nog niet eens gezien.

1 like

Beste Daantje,

In september/oktober is wel weer het laagseizoen, dus als je bij aankomst wil boeken kan dat. Alleen het is wel zo, hoe dichter bij de data van vertrek hoe duurder het uit kan komen…
Zodra je weet wanneer je naar Jakarta/Bali gaat, kan ik voor je checken wat de kosten zijn.
Wij regelen namelijk ook binnenlandse vluchten.

Mvg,

Sanya
www.adailystay.com