Aankomende zomer (eind juli tot half augustus) wil ik met man en 3 kinderen (21, 18 en 13) naar Sulawesi. We zijn heel wat gewend en zoeken zeker niet naar het luxe, hebben bijvoorbeeld rondgereisd op Flores, Komodo, Rinca, met Harry Hago (zeer goed bevallen) we zijn op Sumatra, oost Maleisie. We zoeken een stukje avontuur, mooie natuur, snorkelen. Cultuur mag wel wat maar natuur is belangrijker! Ik heb al heel veel op het internet gelezen, maar ik kom er niet zo goed uit. Wat mij opvalt is de tegenstrijdigheid over de berichtgeving Sulawesi, van 1 kant slechte wegen, basic accommodatie en van de andere kant lees ik veel toeristen… en als ik al een resort bekijk, schrik ik echt wel van de prijzen. Dit kan ik niet rijmen of kan iemand mij bevestigen dat vooral de wat eenvoudigere maar wel schone en meer betaalbare accomodaties niet op het internet te vinden zijn??? Graag ontvang ik tips of namen hiervan.
Ik denk dat we naar Manado vliegen en vanuit daar richting Torajaland reizen, dan weer terug richting het noorden (over land) waar we plantages, Minahasa, bergmeren, sawa’s, meer van Tondano, NP Dumoga kunnen bezoeken en uiteraard Bunaken om lekker te snorkelen.
Zien we dan ook de spookdiertjes en de coconutcrabs? (lekker eng)
Als we dus niet naar het zuiden gaan missen we Bira is dat heel erg?
Ik denk dat de Togean eilanden ook heel erg mooi zijn om te snorkelen, maar volgens mij is het niet makkelijk om daar heen te reizen. Tips??
Ik denk dat het slim is wanneer we voor een aantal dagen blijven in Torajaland en dat we daarvoor een gids en auto huren, of auto met chauffeur,tips, namen?
Alvast veel dank voor reacties,
groet, Geraldine