Advies snel verkrijgen geboorteakte in Belarus

Beste lezers,

Graag jullie advies voor het volgende,

Ik zoek een snelle weg om een geboorteakte te verkrijgen met apostille. Mijn BP is daar geboren en heeft geen familie of vrienden. Via de ambassade in Nederland gaat dit 2 maanden duren. Rechtstreeks vanuit Rusland 2 - 4 maanden. Direct bij het ministerie op de stoep aanvragen duurt 1 dag.

Ik zoek een lokaal bedrijf of persoon die dit snel kan regelen.

Vast bedankt,

Wim

Je geeft aan ‘rechtstreeks vanuit Rusland’, maar in de topictitel spreek je over Belarus? Wanneer een ander persoon voor jou dergelijke documenten regelt, moet diegene wel gemachtigd zijn.

Mijn BP zit in Omsk, hiermee bedoel ik rechtstreeks vanuit Rusland. Even naar Minsk is een aardig eindje weg.
Ik zoek een weg om dit te versnellen, iemand die in Minsk dat voor mij regelt en daarna post naar Nederland.

Duidelijk. Helaas heb ik geen contacten in Minsk, maar mocht ik toevallig iets vinden, dan laat ik het weten. Hopelijk lukt het je met dit forum om iemand te vinden. Misschien een idee om ook eens op andere fora te kijken, zoals Stichting Buitenlandse Partner? Wellicht vind je hier iemand met ervaring en die je eventueel kan helpen om het zo snel mogelijk te regelen.

Succes!

1 like

Bedankt.
We zoeken vrolijk verder.