advies reisschema

Wij zaten in toyoko-inn bij Ikebukuro; we hebben wel in Asakusa de Sensoji bezocht.
Wij hebben erg genoten van het festival in Takayama;vooral van de praalwagens en de gezellige sfeer , alhoewel het gigantisch druk was op
sommige plaatsen en je met veel moeite door de mensenmassa moest wurmen. Maar ja dat hoort er nu eenmaal bij.
Ik heb helaas geen treinen kunnen aanschaffen omdat we er van uitgingen op de laatste dag in Yokohama of Tokyo nog inkopen te doen.
Dit liep door het probleem met pinnen volledig in het honderd omdat dit ons enkele uren heeft gekost en wij uiteindelijk in Yokohama zijn
gebleven om nog wat souvenirs aan te schaffen en ik daar geen treinwinkel kon vinden die modellen naar mijn smaak verkocht.

Mvg Hans

Hallo Hans, wij kwamen namelijk een Nederlands stel tegen bij het ontbijt in het Superhotel waar wij verbleven, vandaar mijn vraag.
Leuk dat het festival in Takayama goed bevallen is! Ik zat op dat moment in Gifu voor een vuurfestival, dat was ook ontzettend leuk om mee te maken.

Jammer dat het pinnen roet in het eten heeft gegooid… maar ik ken eventueel een adresje op ebay die japanse ook treintjes verkoopt voor zon beetje de prijzen waarmee ze in japan in de winkels liggen. Alleen komen er dan natuurlijk nog verzendkosten bij.

@pa3fii, ik heb leuke treintjes gekocht. Vooral met de tomytec ‘surprisedoosjes’ ben ik los gegaan. Voor 510 yen heb je een karretje, wat het is is een verassing. Er moet natuurlijk nog wel een motortje in (of goede wielen onder), maar dat valt ook wel mee. Het voordeel van de tomytec motortjes is dat het mij dan ook nog wel lukt om een decoder in te prutsen. De treintjes blijven alleen nu nog eventjes in de doos, eerst verhuizen…

De treintjes hoeven van mij niet echt te kunnen rijden; ze staan meer voor de sier in onze kast.
In november gaan we wel weer op zoek naar wat leuke modelletjes.
Met de gunstige yen op dit moment is het wat minder kostbaar allemaal.
Shikoku is tevens een mooi eiland met grote verscheidenheid aan treintjes, ook voor op de foto.