Advies (reisprogramma) 3 weken indonesie

Hallo iedereen,

Na lang spitten in het forum zijn wij al een heel stuk wijzer geworden! Allereerst bedankt daarvoor.

Ik ben van plan om in/rondom de bouwvak 2012 (23 juli t/m 10 aug) samen met mijn vriendin 3 weken indonesie te bezoeken (backpack). Wij hebben nog nooit zo’n vakantie gedaan dus het is allemaal nieuw voor ons. We houden van zowel cultuur, landschap (natuur) en natuurlijk lekker luieren. Maar de nadruk ligt wel op een actieve vakantie, veel dingen doen en zien!

Ik heb zoveel reisprogramma’s gezien op dit forum en ik vind het toch moeilijk om alle informatie te filteren.

Mijn vraag aan jullie is: - Wat is voor ons een geschikt reisprogramma?
- Wat raden jullie ons aan betreft vliegroutes?

Informatie over ons:

  • Reizen met z’n tweeen
  • in/rondom bouwvak 2012 (23 juli t/m 10 aug)
  • Eerste keer rondreis
  • Budget ligt tussen 30 en 40 euro p.p.p (gelezen dat je dan al een heel eind komt)
  • We willen in ieder geval beginnen in Java en in Bali eindigen

Alvast hartstikke bedankt!

Groetjes,

Mark

Dit voorstel heb ik gekregen van Marcello
van www.homebalihome.com
Mail hem even met al je vragen en op zijne site staan ook hele leuke tips in, of ontmoet hem en zijn gezin op de vakantiebeurs te Utrecht
Wij gaan op 13-01-2012 naar de vakantiebeurs
groetjes

Ons voorstel zou zijn :
Dag 1,2 HomeBaliHome

Dag 3,4,5,6 Oost Java

Dag 7,8,9,10 Amed

Dag 11 t/m 17 Sanur

Dag 18,`19,20,21 HomeBaliHome

1 like

Hallo Denhil,

Bedankt voor je advies! Toch zouden we wat meer plaatsen willen zien en wellicht wat meer “basic”.

nogmaals bedankt.

Komen jullie aan in Jakarta en vertrekken dan weer uit Denpasar?

Hoi: Maruk
Dit schema was een voorbeeld voor onze vakantie
Maar als je Marcelo en mailtje stuur met je wensen al wat je wil gaan doen op jullie vakantie, hij zal je antwoorden met een voorbeeld van schema, je ben niets verplicht. Veel succes met verder te zoeken.!!!grt…

1 like

Hoi Mark,

Wij verzorgen ook reisprogramma’s voor sumatra, java, lombok/gili’s, Bima, Flores/Komodo en de Molukken.

Onze B&B is betreffende de lokatie sowieso een uitstekende aankomst en vertrekpunt op Bali, 15 minuutjes van het vliegveld.

Voor vele mensen hebben we een scooter-rondreis op Bali georganiseerd, van low tot high budget! Op facebook hebben we van verschillende gasten een fotoalbum van hun rondreis:

Wat foto materiaal van het paradijselijke Zuid-Bali:

http://www.homebalihome.com/nl/foto-...mbaran-beaches

en bijvoorbeeld Finn’s beachclub op een private beach vlak achter ons:

http://www.semarauluwatu.com/dining/finns/

Sowieso een fijne vakantie gewenst op Bali!

Warme groet,

Marcello :chin:
marcello@homebalihome.com
+62 (0) 8 123 6 18 88 18

hallo nunu ,

sorry vergeten te vermelden. Wij komen inderdaad aan op jakarta en vliegen weer terug vanaf denpasar.

gr mark

Op Java vond ik Yogyakarta de leukste plaats. Daar kan je goed een aantal dagen doorbrengen in een guesthouse. Kijk eventueel op tripadvisor voor reviews en ca. prijzen. Je kunt van hieruit prima dagtrips maken met de bus naar zowel Prambanan als Borubodur.

Mount Bromo vond ik ook indrukwekkend. Je kunt daar in de buurt ook in guesthouses overnachten. Natuurlijk zijn er meerdaagse excursies mogelijk, zodat je met je eigen soort (toeristen) op pad gaat in een bus. Wij hebben echter alles gewoon met openbaar vervoer gedaan en dat is bijzonder goed bevallen.

Op Bali zijn wij in meerdere plaatsen geweest. Kuta, vond ik erg druk en toeristisch, maar je kunt er goed leren surfen en als je van uitgaan houdt, kan het zijn dat je het best leuk vindt. Sanur is toeristisch, maar dan met een pakketreissfeer, waar ik niet zo kapot van was. Ubud was erg leuk wat betreft cultuur en natuur. Daar hebben wij in bungalows bij Donald Homestay overnacht. 10 jaar geleden waren we in Sudana Homestay er naast. Dat was ook prima. Je kunt heel lekker en goedkoop eten in Dewa Warung die een paar huizen verderop ligt.

Ik vond Padangbai erg leuk voor een paar dagen en je kunt er fijn vanaf het strand snorkelen. In Tirtagangga heb je ook een aantal leuke goedkope guesthouses. De meeste mensen komen hier voornamelijk tijdens dagtrips om het waterpaleis te bezoeken, maar de je kunt heerlijk in de omgeving door de sawa’s lopen en daarna een duik nemen in de pool van het waterpaleis. Als je achterom loopt hoef je geen entree te betalen. Verder zijn Amed en Lovina ook leuke plaatsen om te overnachten.

Veel mensen huren een auto of scooter om Bali te verkennen. Ik heb in 2010 met m’n zoontje met bemo’s rondgereisd. Die rijden vooral 's ochtends. Het is een langzame manier, maar je komt echt in contact met de plaatselijke bevolking en dat vonden wij heel bijzonder.

1 like

Houd er rekening mee dat de Ramadan valt tussen 20 juli en 19 augustus…:chin:

1 like

Dank je wel! Nog niet aan gedacht inderdaad.

Ik lees zoveel verschillende verhalen over het reizen tijdens Ramadan in Java en Bali. Is het nog verstandig om de eerste keer gelijk tijdens Ramadan te reizen? Wat mij betreft gaan we het gewoon doen! Ik hoor alleen veel verschillende verhalen zoals:

  • Met de trein reizen in Java is haast niet te doen
  • Beperkte eetmogelijkheden overdag (logisch) maar hoe beperkt?
  • Alle accomodaties erg vol wegens het feit dat heel indonesie in beweging is.

Wat is jullie advies of ervaring?

Gr Mark

Oostbali heeft tot nu toe geen last van drukte tijdens Ramadan. Dus Candidasa - Padangbai
en verder oostelijk is prima te doen. Java is een heel ander verhaal.

HIER kun je ervaringen van reizigers vinden die tijdens de Ramadan door o.a. Java hebben gereisd.