Advies / over Frankrijk huizenbouw !!!!!

Hallo Allemaal :smiley: ,

ik zoek advies naar de huizenbouw in Frankrijk,
het zit namelijk zo wij willen graag met de tijd naar eigenlijk Spanje … of als Spanje niks is naar Frankrijk om daar te wonen / werken .

onze bedoeling is om daar een stuk grond te kopen ( goedkoop ) en daar dan een appartement / huis op te bouwen en dat te gaan verhuren,

nou was dat onze bedoeling ( tenminste mijn idee ) om dat in Spanje te gaan doen.
alleen ik kreeg te horen van dat er weinig kans van slagen voor dat soort dingen is daarzo ivm al die engelse die daar meer als 2 huizen hebben en die dan hun 2de huis zeg maar verhuren,

wie weet hoe de huizenbouw in Frankrijk ervoor staat ???
en wie heeft hier ervaring mee ???
is dit een goed idee???

ik zou heel graag advies hierover willen en wat meer info over wat in Frankrijk nou in de smaak is… betreft verhuur / huren van huizen enzo…
en of het betaalbaar is en hoe dat nou allemaal zit ook ivm de crisis is alles nou goedkoper daar of duurder

wie o wie kan mij helpen

ik hoor gaarne !!!

Alvast bedankt :D!!! zie gaarne jullie reacties…

Groetjes Janet :zon02:

ps: als iemand nog advies heeft over de huizenbouw over Spanje hoor ik het ook graag dank u :wink:

Heeft nou echt niemand advies voor mij :<???

Ik hoor gaarne!!!

Groetjes !!!

Beste Janet,

Ik vrees voor je dat je geen antwoord krijgt omdat het gewoon een heel slecht idee is. Wij wonen al 10 jaar in Zuid-Frankrijk en kennen de woningmarkt hier en in Spanje goed.
Wil je zelf bouwen (met je eigen handen) of laten bouwen (door bouwbedrijf)? Dat schrijf je er niet bij.Ga bij offerte van een bouwer uit dat je altijd op 20% meer uitkomt en laat je heel goed verzekeren voor faillisement bouwer. Er zijn in beide landen nog goedkope stukjes grond te koop maar dan in gebieden waar niemand wil wonen. N.L. daar waar geen werk, scholen, artsen of wat dan ook is. Daar kun je ook heel goedkoop een huis kopen of huren, dus waarom bouwen? Om een huis te bouwen voor de verhuur is zinloos.
Ga je naar gebieden wat mensen wel graag willen wonen betaal je voor een stukje grond 150.000 euro of veel meer. Dan moet je alles weten van wetgeving, bouwvoorwaarden, isolatiewaarden en de maanden/jaren verslindende aanvragen om alles rond te krijgen voor dat je kan gaan bouwen. Weet je wat een huis bouwen kost?
Laat je het bouwen door een aannemer ben je natuurlijk sneller maar meer geld kwijt. Waarom zou een bouwer voor jou bouwen als hij geld zou kunnen verdienen door het voor zichzelf te bouwen en dan te verhuren. Precies, het levert niets op. Als je een paar ton hebt en het niet erg vind dat weer kwijt te raken is het een goed plan. Als je denkt er geld mee te verdienen is het een heel slecht plan. Je kunt trouwens geen bouwhypotheek krijgen als je niet in dat land woont en werkt. Neem aan dat jullie veel eigen geld hebben. Kosten levensonderhoud Spanje gelijk aan Ned. en Frankrijk ±30% hoger.
Werken in Spanje? Er is 18% werkeloosheid en gemiddeld salaris is 1000 euro. Spreek en schrijf je foutloos Spaans of Frans heb je een hele kleine kans op werk, zo niet ben je kansloos.Er staan in Spanje duizenden net gebouwde huizen al jaren leeg, niemand wil ze. Ga eerst eens een huis in jouw omgeving bouwen waar je de taal spreekt, zul je zien hoe moeilijk dat is. Pas daarna beginnen in het buitenland waar het nog veel moeilijker is!

Succes!
Sunfun

1 like