Advies / over Spanje huizenbouw !!!!!!!!!!

Hallo Allemaal :dag:

Een Vraagje :

wij hebben plannen om naar Spanje te gaan om te wonen + werken .
en nou is mijn vraag is daar de huizenmarkt goed ? wie weet of dat goed loopt om daar bijv appartementjes of gewonen huizen te bouwen en dan te verhuren… en zijn ze daar in Spanje goedkoop mee om een stuk grond te verkopen in vergelijking met Nederland.
Dat verschilt zeker ook qua plek enzo … maar wie weet dat toevallig of dat in vergelijking met Nl of andere landen goedkoop is…
Wie heeft hier ervaring mee ???
Wie o Wie zou mij kunnen helpen ???
Alvast bedankt !!! ik zie gaarne jullie Reacties… :smiley:
Groetjesssssssssssssss Janet.

Als je in Spanje een stuk grond wilt gaan kopen en daarna gaat bouwen en vervolgens verhuren dan neem ik aan dat je dat aan vakantiegangers wilt gaan verhuren. Dan zit je bijna automatisch in gebieden die aan de kust liggen (ook je voorgaande post in gedachte houdend).
De huizenmarkt in Spanje is met de crisis kompleet ingestort. Op dit moment liggen de prijzen op het nivo van 2006 (zijn weer lichtelijk gestegen). Wat betekent dat voor jouw plannen?
[ul]
[li]Het moet niet al te moeilijk zijn om op dit moment een stuk grond tegen een goede prijs te kopen[/li][li]Het laten bouwen van appartamenten of huizen is nu ook niet ongunstig[/li][li]Het VERHUREN echter is erg ongunstig op dit moment. Daar er veel leegstand is en een enorm aanbod aan huurhuizen en dus lage prijzen zul je tegen heel veel concurrentie aanlopen. Je moet dus wel een hele goede toegevoegde waarde hebben wil je dit project rendabel kunnen maken.[/li][/ul]Vanwege de crisis zijn er met name veel Engelse 2de huisbezitters die de sleutel van hun appartement achterlaten aan de makelaar met de woorden: zie maar wat je er mee doet. Volgens mij zou je je ook hier op moeten orienteren: wat kan ik kopen wat al gebouwd is.

Het prijsnivo aan de kust is mij niet bekend. Ik weet wel wat je bijv in Sevilla ongeveer betaald voor een flatje van 70m2 in een buitenwijk: 130.000 €

Al met al denk ik dat het een erg moeilijk te verwezenlijken idee is. De kans van slagen acht ik klein.

1 like

Hallo :smiley:

Ten eerste hastikke bedankt voor je reactie !!!
Het is onze bedoeling niet om een huis te kopen en dan een beetje op te knappen en dan weer te verhuren, maar het is onze bedoeling om een goedkoop stuk grond te kopen ( als dat lukt ) en dan zelf een appartementje/huist bouwen en dan te verhuren.
of dat we misschien een bouwval zouden kopen ( proberen we ook goedkoop ) en dat dan helemaal op te knappen van top tot teen.
bedankt voor je info daar heb je gelijk in over die engelse… daar had ik niet over nagedacht. maarja vandaar vraag ik ook naar advies haha
dus jij denk ookal bouwen we iets helemaal nieuw op dat er bijna geen kans van slagen is dat dit huis wat we dan zouden gaan bouwen verhuurd wordt ???
het is de bedoeling dat we dit dan verhuren in de vakantie periodes … bijv aan Nederlanders enz… denk je dat het dan ook geen kans van slagen heeft ???
Ik hoor gaarne , BEDANKT !!!

Groetjes Janet. :wink:

Het blijft een feit dat je hier niet het wiel aan het uitvinden bent… er is zo ongelooflijk veel aanbod aan huizen voor toeristen die naar Spanje komen dat je wel met iets héél bijzonders moet komen.
Uiteraard kan je plan best slagen, waarom niet. Het probleem is alleen dat je investering vrij hoog is en de grote vraag is of je die kan terugverdienen en zo ja hoe lang doe je daar dan over.
Als ik het goed lees zit er ook een tegenstrijdigheid in je plannen:
een goedkoop stuk grond of een bouwval zul je (bijna) niet in een toeristische streek aan de kust tegenkomen en als je het vindt dan zal de bouw (nieuw of verbouw) niet goedkoop zijn.

1 like

bedankt voor je reactie !!!
deze informatie kan ik goed gebruiken.
en tja we gaan het proberen eerst nog alles goed uitzoeken natuurlijk en goed voorbereid zijn en dan maar hopen op het beste wie weet vinden we wel iets wat goedkoop is of gewoon iets duurs maar dat we het dan snel verhuren en dan wat winst eruit slaan of misschien loopt het wel helemaal fout wie weet de tijd zal het leren !!!
maarja heel erg bedankt voor het advies en als je nog meer hebt ik zie het graag tegemoet komt goed van pas.

Groetjesssssssss :smiley: !!! Janet