Emigreren: Frankrijk of toch Spanje?

Lieve mensen

Wat een leuke website is dit zeg ! Echt enorm veel informatie te vinden …
Mijn vriend en ik (en evt. zelfs ook mijn ouders) zitten er aan te denken om te emigreren naar een ander land binnen Europa.

We willen naar (zuid)frankrijk of naar Spanje… we willen eigenlijk vooral naar een land met beter temperaturen, meer ruimte, en een groter huis + grond om een bed & breakfast + paardenranch te kunnen starten.

Als ik informatie opzoek over spanje en/of frankrijk, zie ik door de bomen het bos niet meer…
Wie wil mij het een en ander vertellen aan ervaringen?
Woon/werk jij in frankrijk / spanje ? Hoe bevalt dit?? Wat voor werk ben je gaan doen?
Hier in NL heb ik de HBO-V gedaan en ben dus verpleegkundige. Ik lees vaak dat je met een bed & breakfast niet genoeg verdiend… is het denken jullie mogelijk om in spanje/frankrijk als verpleegkundige ernaast te werken?

ALLE info is welkom! dus zowel op werk en woongebied…

dank je wel

groetjes van Kim, 26, Almere :vak02:

Beste Kim,

Kijk eens op www.hetroerom.com hier kun je zowel informatie vinden over Frankrijk als Spanje. En lees dan ook de verhalen van de ervaringsdeskundigen, zij hebben de stap gezet, wonen in een van de twee landen en vertellen hun ervaringsverhalen.

Succes met het nemen van alle beslissingen.
Een zonnige groet,
Mieke Kriens
agent Het Roer Om Frankrijk

Hi Kim,
Ik (Marije 27) woon sinds 2004 in Andalusie waar ik nu bijna 3 jaar, samen met mijn vriend (Jaap 29), een hotel met restaurant run, www.santafe-hotel.com, ik vind het hier werkelijk heerlijk, het weer, de mensen, de prachtige omgeving en omdat onze clientele (zowel voor hotel als restaurant) uit 90% buitenlanders (Engelsen, Belgen Nederlanders) bestaat kunnen we hier goed overleven.
Nu las ik dat jullie iets van een B&B willen beginnen en wil even het volgende meedelen,
wij moeten tot ons grote verdriet vanwege familie redenen op termijn terug naar Nederland en onze leasehold zal te koop komen te staan, het is nu ingericht als een hotel restaurant, maar je kan er makkelijk een B&B van maken, wij hebben in totaal 6000m2 grond mocht je nog iets met paarden willen doen.
Mocht je meer informatie willen dan kun je me altijd even mailen op info@santafe-hotel.com , groetjes, Marije Veugen