Hoi!
Afgelopen september ben ik in mijn eentje met backpack drie weken door Maleisië en Borneo getrokken. Dit is goed bevallen, dus ik ben mij voor komende zomer (september) aan het oriënteren op een nieuwe reis, ditmaal door Indonesië.
Graag zou ik advies willen omtrent een eventuele reisroute door evt Java, Lombok, de Gili-eilanden, Sulawesi en Flores waarin de volgende punten aan de orde komen:
Ik ben op zoek naar een mix van cultuur, actief zijn zonder enorm goede conditie, natuur (oa jungle), dieren, de mooiste duik,- en snorkelmogelijkheden (heb mijn PADI), evt een surfcursus, een enkel strandfeestje en de mogelijkheid tot contact/optrekken met andere reizigers.
Ik wil niet op Bali verblijven. Hier heb ik een paar jaar geleden al een vakantie doorgebracht.
Over Jakarta (Java) heb ik slechte verhalen gehoord. Die omgeving overslaan zou geen probleem zijn.
Over Sulawesi heb ik gehoord dat je er zelf op het eiland zelf al drie weken kunt volmaken. Ik heb begrepen dat dit eiland echter nog weinig op toerisme gericht is.
Door mijn reis door Maleisië en Borneo heb ik gemerkt dat ik wel behoefte heb aan contact met reizigers onderling. Sulawesi lijkt mij dan niet helemaal aan te raden. Klopt dat? Is alleen Bunaken bezoeken realistisch qua reisafstand en tijd?
Kunnen jullie mij adviseren wat haalbaar is qua reisroute en hoeveelheid eilanden?
Alvast super bedankt!
Groetjes Eva