Advies nodig!

Als eerste super dat dit forum bestaat heb al veel leuke dingen gelezen en gevonden.
Na heel wat weken speurwerk vandaag een optie genome op 2 tickets Bangkok!
Super natuurlijk maar tot mijn schrik zie ik dat het weer vreselijk is.
Na 1 jaar hard te hebben gewerkt willen mijn man en ik lekker eiland hoppen , we willen naar Koh Samui en naar Koh phanang.
Morgen moeten we 1800 euro over maken dit voor 1 uur in de middag en tot ons schrik is het weer bericht vreselijk.
Dit niet voor 1 week maar voor al 2 weken en ons vertek datum is 7 april!

Wij zitten met ons handen in het haar , een regen buitje is geheel niet erg maar we ziet totaal geen zonnetje op het weerbericht?

Ook zou Phuket nog een optie zijn dit heeft niet onze voorkeur , maar als het daar mooier is voor een lekkere zon vakantie gaan we er gewoon heen.

Lieve mensen de daar nu zitten wat is jullie ervaring , lijkt het weerbericht erger dan dat het is , is het alleen een buitje met lekker zon of is het echt zwaar bewolkt?

Zo ja dan kan ik nm de tickets nog cancelen.
Vriendelijke Groeten Fam Pelser

Net zoals in Nederland zijn ook in Thailand de weersberichten niet altijd even betrouwbaar. :slight_smile:

Ik heb vaak genoeg ergens in Thailand gezeten waar het “bewolkt” hoorde te zijn en het lekker zonnig was. Echter, ik heb het oook vaak genoeg andersom meegemaakt.

Garantie op zon heb je nergens! En het is sowiezo prettiger op het strand liggen met wat bewolking dan in de volle zon :smiley: heb je ook geen :vak02: nodig :wink:

Ik zou lekker jullie reis volgen zoals jullie dit in gedachten hebben en niet meer naar het weer kijken. Te onvoorspelbaar om de reis hier op aan te passen.

Vraagje. Die 1800Euro is een package deal? Dus tickets + hele eiland hoppen trip? of puur en alleen de tickets?
Ik zou dan namelijk even kijken naar de aanbiedingen van Emirates op bv. www.d-reizen.nl of www.worldticketcenter.nl

Waarom heeft samui je voorkeur? Phuket heeft veel meer te bieden dan Samui. Samui is min of meer Phuket in het klein (je kunt er alleen niet zo mooi duiken).

De voorspellingen zijn volstrekt onbetrouwbaar, het weer is zeker niet vreselijk. De laatste 2 dagen waren niet mooi, heel uitzonderlijk deze tijd van het jaar, maar het is nu al weer beter. Reken op lekker zonnig weer, met misschien een regenbnuitje aan het einde van de dag. Vandaar de onweerswolken op de weersvooruitzichten, het kan een keer op een dag regenen, maar dat betekent niet dat het slecht weer is.

Wat Leon zegt, voorspellingen geven aan goed weer maar het is slecht, heb ik nog niet meegemaakt en ik ben er nu toch al een tijdje.

Zie http://phuket-scuba.blogspot.com/ voor een overzicht van het weer, op het moment en ook historisch, op Phuket.

Heren heel erg bedankt voor jullie reactie , we komen er gewoon aan , wat jullie al zeggen een buitje is niet erg , het ziet er alleen uit hier in holland dat jullie noodweer hebben:)

De temperatuur is lekker een buitje is niet erg , en de volle zon hoeft ook weer niet dus zeer geschikt voor ons!

Heel erg bedankt!

Wat betreft de tickets , dat is met eva air elite deluxe class , en 2 dagen Bangkok , we weten dat het niet het goedkoopste is , maar me man heeft problemen met vliegen , en dit leek ons een goede oplossing.

Beetje meer ruimte de stoelen kunnen wat meer naar achter.

Mocht het allemaal meevallen en bevallen kunnen we altijd de volgende keer goedkopere stoelen nemen.

Oja heel veel tickets waren er niet meer , vanwege nieuwjaar bij jullie, hebben wij even mazzel nog een feestje voor je boeg!

Groetjes Roos