ADVIES NODIG!!! Vliegen via LA

Hallo allemaal,

10 maart vlieg ik met KLM naar LA om vervolgens na een tussenstop van 9 uur weer door te vliegen met Air New-Zealand… Kan iemand mij helpen, Al die regels, ik ben al naar schiphol geweest maar daar wisten ze het ook niet zeker.

• Heb ik een ESTA reisvergunning nodig omdat ik overstap in Amerika en dus het land in moet?

• Moet mijn koffer nou open blijven vanwege de doanne?

• Kan ik in die 9 uur veel doen op luchthaven LA, of mag ik het vliegveld af?

Als iemand nog TIPS heeft voor me, GRAAG!! ik wordt niet echt wijzer van al die regels en uitzonderingen

Alvast bedankt,

Groetjes Elisa

Hoi Elisa,

Paar jaar terug gedaan en komende maand (in NYC) weer zelfde.

1. ESTA: jazeker
  2. Hij moet open blijven AMS-LAX. In LAX haal je 'm van de band net als iedere andere aankomende passagier daar, ook al zit er een label voor je volgende vlucht (Auckland ofzo?) op. En na door de douane gekomen te zijn geef je de koffer gelijk af bij de ‘transit luggage counter’ die hem dan weer klaarzetten voor de ANZ vlucht. In die fase, dus nadat je door douane bent, mag je hem op slot doen.
  3. Is even groot/saai als pakweg Londen, al kun je tussen de terminals deels lopen (deels transfer bus nodig, gratis). Maar je mag ook de stad in. Openbaar vervoer is gratis shuttlebus naar metro/tramhalte (10 minuten) en daarna nog ongeveer 45 minuten metro/tram voordat je in stadscentrum bent, met 1 x overstap. Hollywood via die route is nog wat langer, al is er mogelijk ook direkte bus. Airport ligt veel dichter bij de zuidelijke stads-stranden, zoals Santa Monica, dus dat is misschien leuker en goedkoper dan naar het centrum gaan.

Sukses op LAX,

<Erik> & [Sandya]

Hoi Elisa,

Je hebt speciale ‘TSA-sloten’ voor je koffer of tas. Deze kunnen ze in Amerika gewoon openen zonder het slot of de bagage te beschadigen.
Je kan ff google-en, kom je het vanzelf tegen.

Grt.

Dave