10 maart vlieg ik met KLM naar LA om vervolgens na een tussenstop van 9 uur weer door te vliegen met Air New-Zealand… Kan iemand mij helpen, Al die regels, ik ben al naar schiphol geweest maar daar wisten ze het ook niet zeker.
Heb ik een ESTA reisvergunning nodig omdat ik overstap in Amerika en dus het land in moet?
Moet mijn koffer nou open blijven vanwege de doanne?
Kan ik in die 9 uur veel doen op luchthaven LA, of mag ik het vliegveld af?
Als iemand nog TIPS heeft voor me, GRAAG!! ik wordt niet echt wijzer van al die regels en uitzonderingen
Voor de laatste informatie over het vliegen via Amerika kun je terecht bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Hier staat het volgende:
*Voor informatie over toegang tot de Verenigde Staten van Amerika (visuminformatie, reisautorisatie via ESTA, noodpaspoorten, etc.) wordt verwezen naar de website van het Amerikaanse CG in Amsterdam.
*[SIZE=3]Hier staat weer het volgende:
[/SIZE]Reizigers op doorreis - transit
Alle reiziger van niet aan het VWP deelnemende landen moeten te allen tijde een visum hebben voor toelating tot de V.S. Dit geldt ook voor reizigers die overstappen op een Amerikaanse luchthaven of zelfs alleen maar een tussenstop maakt, ook als men daarbij het vliegtuig niet verlaat.
*Om te kunnen reizen zonder visum moeten reizigers van deelnemende landen:
* - Reistoestemming hebben verkregen via ESTA, zie de ESTA informatie rechts op deze pagina.
*
Een geldig paspoort hebben wat aan de biometrische VWP eisen voldoet, uitgegeven door een deelnemend land en van dat land staatsburger zijn (niet uitsluitend ingezetene);
Van plan zijn de V.S. niet langer dan 90 dagen te bezoeken voor louter zaken of vakantie;
Indien inreizend per vliegtuig of schip, een geldig retourticket of een geldig doorreisticket hebben, uitgegeven door een vervoersmaatschappij die een overeenkomst heeft getekend met de V.S. aangaande het VWP, en met zo een vevoersmaatschappij arriveren;
Beschikken over bewijs van voldoende financiën voor het voorgenomen verblijf in de V.S.*
[SIZE=3]
Om je koffer open te laten lijkt mij niet nodig. Er zijn wel speciale sloten die je kunt kopen en die kan de douane openen. Mochten ze je koffer scannen en ze denken dat er iets verkeerds in zit, dan zullen ze deze openmaken. Echter wanneer je een slot koopt van 2/3 euro, dan is de schade ook niet enorm. Maar ik zou zeker mijn koffer op slot doen.
Wil je van het vliegveld af in die 9 uur, dan kan dat dus zodra jij je hebt aangemeld voor het ESTA programma. Iets wat dus blijkt verplicht is!
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.
Succes!
PS. Voor meer informatie over wat je in Amerika kan doen, verwijs ik je graag door naar onze collega’s van het Amerika forum.
[/SIZE]