Advies nodig. Treinpas voor 7 of 14 dagen?

Goedemorgen,

Onze reis staat nu helemaal vast. we hebben aardig wat omgegooid vanwege de Golden Week.
Overnachtingen rond 2 / 5 mei waren echt lastig aan het einde, maar een hostel in Hiroshima had nog 2 bedden!
Het enige waar we nog naar gaan kijken, is de tempel overnachting. Door de Golden week past deze alleen aan het einde van de reis en we weten niet of we dat wel willen. we hebben nu voor de laatste 2 nachten in Osaka een 4 sterren hotel. :slight_smile:

We hebben nog 1 vraag (uiteraard kunnen we het zelf uitzoeken, maar volgens mij hebben veel van jullie er zoveel ervaring mee!);

Is een trein pas voor 1 week voldoende of 2 weken? We denken zelf van 1 mei (vertrek Tokyo) t/m 7 mei (aankomst Kyoto) of is het voordeliger / handiger om de pas voor 2 weken te hebben t/m Osaka (12 mei)?

bvd.

Thursday, April 23, 2015 0 Amsterdam vertrek
Friday, April 24, 2015 1 Tokyo aankomst
Saturday, April 25, 2015 2 Tokyo - Ueno Park / zoo
Sunday, April 26, 2015 3 Tokyo - Yoyogi Park
Monday, April 27, 2015 4 Tokyo
Tuesday, April 28, 2015 5 Tokyo - Hakone
Wednesday, April 29, 2015 6 Tokyo - Kamakura
Thursday, April 30, 2015 7 Tokyo
Friday, May 01, 2015 8 Tokyo - Osaka
Saturday, May 02, 2015 9 Osaka
Sunday, May 03, 2015 10 Osaka - Himeji castle - Hiroshima
Monday, May 04, 2015 11 Hiroshima
Tuesday, May 05, 2015 12 Hiroshima - Naar Miyajima
Wednesday, May 06, 2015 13 Miyajima
Thursday, May 07, 2015 14 Miyajima - Kyoto
Friday, May 08, 2015 15 Kyoto
Saturday, May 09, 2015 16 Kyoto - daytrip Arashiyama / Sagano
Sunday, May 10, 2015 17 Kyoto
Monday, May 11, 2015 18 Kyoto - Nara
Tuesday, May 12, 2015 19 Kyoto - Osaka
Wednesday, May 13, 2015 20 Osaka
Thursday, May 14, 2015 21 Osaka vertrek

Hoi,
ik denk dat jullie genoeg zullen hebben aan een 7 daagse pass, in te gaan op de dag dat je naar Osaka vertrekt.
Dan vallen de drie grote ritten die je gaat maken precies in die week.
(Tokyo - Osaka 14.140 yen, Osaka - Hiroshima 10.230 yen en Miyajima - Kyoto 11.410 yen)*.
Die kosten los totaal 35.780 yen, een railpass van 1 week kost je 29.110 yen.

Ik ga er van uit dat je de Hakone round course vanuit Shinjuku gaat maken? Daar is dan een aparte pas te koop voor het rondje bij Odakyu railway.
De ritjes Tokyo - Kamakura (retour 1840 yen)*, Kyoto-Nara (retour 1420 yen) etc gaan denk ik het verschil niet maken om een pas voor twee weken aan te schaffen (46.390 yen).

*Kleine kanttekening bij de bedragen; ze zijn berekend vanaf de centraal stations. Dus voor Tokyo heb ik Tokyo centraal genomen.

1 like

Super bedankt Nemisis4!

Ik ga er dus vanuit dat Hakone het best te bereizen is vanuit Shinjuku?
Dan doen we dat! :slight_smile:

De kosten in de trein en dus ook van de JR pas zijn altijd ongereserveerd toch? En de reserveringskosten zijn ook nog redelijke bedragen?

Thanks!

Shinjuku is een van de manieren om naar Hakone te gaan. Vanuit Shinjuku vertrekt een directe verbinding (Odakyu) naar Hakone en kun je de pas kopen die je nodig hebt. Hieren hieris wat meer informatie te vinden.
Als je de trip in een dag wilt doen kun je het beste vroeg vertrekken.

Voor bijvoorbeeld de shinkansen wordt een ritprijs berekend inclusief een seat fee. De seat fee voor de gereserveerde stoel is dan wat meer dan voor de ongereserveerde stoel.
Met een rail pass hoef je hier verder niet over na te denken. Je kunt zo de trein in stappen en in een kar met ongereserveerde stoelen gaan zitten, of vooraf bij de balie een reservering maken voor een stoel. Met de railpas is dit gratis.
Je kunt die stoelen ook verder van te voren reserveren bij de balie van ieder JR station. Zeker als je een rit in de Golden week wilt reizen zal ik je aanraden om dit zo snel mogelijk te doen, liefst meteen als je de voucher van de pas omwisselt.
Als het te doen is om dit meteen bij aankomst op Narita te doen (hangt af van de drukte, soms staan er lange rijen), probeer dan om ook meteen die reserveringen te doen. Het personeel op Narita spreekt over het algemeen goed Engels. Op de andere stations is het een gok of ze een beetje Engels spreken.

1 like

hartstikke bedankt!
we zullen alle tips zeker in acht nemen. De JR pas is inmiddels besteld en we gaan onze treinritten ook meteen op het vliegveld reserveren, hoe moe we ook aankomen!