Advies nodig mbt tijdsplanning

Hallo allemaal!

1 april (geen grapje haha) vertrek ik met een vriendin naar Melbourne. We hebben in totaal 2,5 maand om daar rond te reizen. Allereerst was onze planning om alleen het stuk van Melbourne naar Cairns te doen in de 2,5 maand met de Greyhound bussen.
Nu we echter steeds meer aan het rondzoeken zijn willen we eigenlijk ook nog graag naar Adelaide, Alice Springs en Ayers Rock.

Nu vragen we ons echter af of dit wel haalbaar is in de 2,5 maand die we hebben…we zijn namelijk afhankelijk van het openbare vervoer (the Ghan, bussen, binnenlandse vlucht enz.) en of we dan niet als een gek door alle steden gaan racen om zo maar alles gezien te hebben? We vinden het heel lastig om zo zonder ooit in Australie te zijn geweest een planning te maken van wat wel/niet haalbaar is. De route Melbourne naar Cairns willen we in ieder geval op ons gemak doen!

Dus…zijn er mensen die ons kunnen vertellen of hetgeen we willen doen ook echt haalbaar is in 2.5 maand?!

Alvast heeel erg bedankt:) groetjes!

Hoi!

Ik denk dat het zeker wel haalbaar is. Jullie zouden eventueel een binnenlandse vlucht kunnen doen vanuit cairns naar alice springs, en dan een 6/10 daagse tour naar adelaide via uluru etc. ? En dan nog een paar dagen adelaide…?

Ik weet niet vanuit waar jullie weer terugvliegen naar Nederland, maar als je dat nog niet gepland hebt dan zou je vanuit adelaide weer terug kunnen vliegen.

Ook hoi,

Ik neem aan dat je in eerste instantie van Melbourne via Sydney verder omhoog wilde gaan.
Maar als je Adelaide, Alice etc ook wilt zien, kun je met de bus ook andersom reizen.
Je schema zou er als volgt kunnen uitzien:
Paar dagen Melbourne
Melbourne - Adelaide; (Nachtrit, je komt dan erg vroeg aan)
Adelaide: Evt dagtour rondom Adelaide of zo
Adelaide - Coober pedy: (Nachtrit) let op met accomodatie, overdag erg warm, onder de grond is de beste optie.´s Ochtends een halve dagtour naar een opaalmijn. Rest van de dag hangen en zweten.
CP - Alice Springs,
Alice -Tour naar Uluru en verdere omgeving 2-3 dagen.
Alice - Katherine; Dagtocht naar de K. Gorges
Katherine - Darwin;
Darwin tour naar Kakadu 2 dagen
Extra dagje Darwin; (ik vindt dit een heerlijke stad, maar dit is persoonlijk)
Darwin Townsvile Cairns; (is bijna 2 dagen bussen, vliegen is een optie)

Dit stuk kost je ongeveer 16 -18 dagen. Heb je nog bijna twee maanden om van Cairns tot Sydney te geraken.

Eventueel kun je ook een dagje stoppen in Ballarat. Dit is een stadje als 100 anderen, maar daar is een leuk openair goudzoekersmuseum gevestigd. Kinderen van ons vonden het daar wel leuk. Wij ook trouwens, redelijk authentiek nagebouwd.
Je kunt eens kijken of er overdag een bus over de Great Ocean road rijdt, dit is ook leuk om te zien.

Je kunt ook eens kijken of je vanuit Katherine een tour naar Kakadu en Litchfield NP kunt maken. Dan kun je Darwin overslaan en vanuit Katherine bussen naar de kust.
Als je je tussen Darwin en Cairns even de benen wilt strekken kun je een dagje stoppen in Mt Isa.

Met de bus ben je redelijk gebonden aan de steden en eventueel de tussenliggende dorpen. Wij hebben dit rondje tijdens onze eerste reis ook gedaan en was heel goed te doen. Melb, Adel, Darwin, Townsville, Sydney, Melb. Alleen hadden wij maar 6 weken de tijd voor deze ronde en hebben dus bewust dingen overgeslagen.
Nu moeten we dus iedere keer terug om hetgeen we toen overgeslagen hebben nog te gaan bekijken of iets uitgebreider te gaan bekijken. Dit is heeeeel erg lol2.

Alvast een heel goede reis en groetjes
Wim