Advies kilometerpas, hoeveel KM eerst kopen?

Hallo!

Ik wou bij deze even advies vragen tav kilometerpas van Greyhound.
Ik ben van plan om een kilometerpas te gaan kopen.
Mijn totale route van mijn reis zou ongeveer 5700 km zijn, als ik alles met de Greyhound zou gaan doen. Dus ik was geneigd om een pas te doen van 6000 km.

In de eerste 3 weken van Adelaide naar Darwin gaat naar mijn mening alleen de Greyhound bus (ook een stukje met Premier) dus ik heb dan sowieso zon pas nodig. Alleen weet je nooit wat je tegenkomt bijv. vooral aan de Oostkust en misschien kun je met mensen meerijden of kom je ander vervoer tegen.
Ik vind het zonde om zoveel geld uit te geven aan zon pas terwijl ik die achteraf misschien minder ga gebruiken door verschillende redenen.

Ik dacht nu zelf aan om eerst een pas te kopen met minder kilometers, bijv eerst 3000 of 4000 km (zodat ik altijd mijn eerste 3 weken kan doen) om zo toch nog speling te kunnen hebben als ik toch andere keuzes ga maken qua vervoer, en dat het me wat geld gaat schelen. Ook zou ik altijd weer een nieuwe pas kunnen kopen in Australie als ik die nodig heb.

Hoe denken jullie hierover? Nog advies hiervoor?

Alvast bedankt!

Ik heb ook zo’n pas gehad. Je kunt later kilometers toevoegen en ook weer kilometers inwisselen voor bijvoorbeeld een dagtour.

Verder moet je er een beetje rekening mee houden dat niet alle verbindingen ideaal zijn of op fijne tijden. Ik kwam bijvoorbeeld 's ochtends heel vroeg ergens aan en dan kun je je hostel (kamer) nog niet in. Maar op de website staat de dienstregeling en daar kun je ook steeds heel makkelijk je volgende bus reserveren.

Succes!