Volgende week dinsdag vertek ik voor 7,5 week naar Australie.
Ik wil met de greyhound langs de oostkust reizen. Dan zou de “mini traveller pass” van Sydney naar Cairns goed bij mij passen.
Nu kan ik deze pas in Australie kopen, maar kan hem ook al in Nederland aanschaffen.
Nu zie ik op de officiele site van greyhound dat ik een pass voor 318,00 euro (omgerekend) kan aanschaffen.
Maar op de nederlandse site van bv activityinternational kan ik de pas voor 265,00 euro kopen. Dit scheelt dus best veel geld!
Maar daardoor ga ik juist twijfelen wat ik zou doen!? Gaat het wel om de juiste pass!? Hebben jullie advies hierin?
Ik vraag me ook af hoe het na het aanschaffen gaat? Krijg ik letterlijk een “pas” of moet ik het meer zien dat ik een soort activactiecode krijg om via de site de routes te reserveren? Wat moet ik laten zien als ik de bus instap?
Zijn er altijd genoeg plaatsen beschikbaar of moet ik ruim op tijd reserveren?
Ik heb nu via de greyhound site uiteraard al gekeken welke/hoeveel bussen er gaan, dit zijn er vrij veel!
Mochi, waarom bel je ze maandag niet. Kom je in elk geval aan de weet of je een soort e-ticket krijgt en wat je daar in Australië mee moet doen, inwisselen tegen een echt ticket bij Greyhound bijvoorbeeld. Verder is het pijsverschil fors maar ik vind nergens op het net aanwijzingen dat je dat moet wantrouwen. Maar ook dat kun je ze vragen natuurlijk. Verder kan ik je niet helpen want we hebben nooit gebruik gemaakt van Greyhound- of andere buspassen.
Ik heb overigens wel ervaren dat in bepaalde gevallen bus- en treintickets die je buiten het land van bestemming koopt, voordeliger zijn. Ausralische vrienden konden in Australië hun treintickets voor Europa veel voordeliger kopen dan hier.
Ik weet ook niet in hoeverre de organisaties hun prijzen aanpassen aan de koers. De euro is de laatste maanden fors gestegen ten opzicht van de AUD. Good on ya girl, zoals ze daar zeggen.
Kortom, ik denk dat je zeker geen Greyhound prijs moet betalen.
Nu ik zowel
Bedankt voor het meedenken! Ga inderdaad morgen eens even bellen, dan weet ik in ieder geval meer.
Zoals jij ook al zegt lijkt het vanuit NL toch voordeliger te zijn en dat geld kunnen we mooi weer gebruiken voor een leuk tripje :-))
Bij Killroy heb ik het inderdaad ook gezien, wel staat er dat de prijs “op basis van 2 personen is” en ik ben alleen dus wie weet wordt dat bedrag nog iets hoger?!
Nogmaals bedankt en ik laat hier nog wel even weten wat het antwoord is!
Hoi,
ik heb op de site van Kilroy de 2 bij personen veranderd in 1 en het bedrag bleef gelijk. Ik denk dat die twee van toepassing is bij trips waar accommodatie bij is. Maar ik ben benieuwd.
Willem
Van de prijsverschillen heb ik geen idee. Kan inderdaad dat het soms in het buitenland goedkoper is. Wel weet ik dat je niet letterlijk een pass krijgt. Je krijgt een soort activeringscode en vervolgens heeft de chauffeur je naam op een lijst staan. Werkt prima. Bussen zijn aan de oostkust soms redelijk druk, maar ik heb eigenlijk nog nooit nieet kunnen vertrekken op een tijdstip dat ik wilde.
Succes.