Advies graag...

Hoi allemaal,

Ik ben al een hele tijd op deze site om allerlei verhalen te lezen. Erg leuk en erg herkenbaar vooral ook!
Ik heb ook een vriend in turkije, al een dikke anderhalf jaar lang en het gaat erg goed tussen ons. Toch zit ik met een dilemma…
Afgelopen zomer heb ik iets heel stoms gedaan…namelijk…in mijn vriends telefoon zitten neuzen. Door vorige relaties ben ik een beetje een argwanend typje geworden helaas en dan hoor je ook nog eens vervelende verhalen over andere jongens…misschien kennen jullie t wel.
Nou wil het geval dat ik in zijn telefoon zag dat hij gebeld was en ook heeft gebeld met twee meisjes…ze stonden met naam en al in zijn telefoon. Beide was het maar 1x maar wel midden in de nacht.
Hierdoor was ik direct op mijn hoede en heb hem (ik kon t niet voor me houden) ook mee geconfronteerd.
Hij was natuurlijk erg boos over het feit dat ik in zijn telefoon had zitten kijken, best logisch.
Zijn kant van het verhaal was dat vrienden van hem, hun vriendinnen hadden gebeld met zijn telefoon. Eén jongen heeft dit verhaal ook bevestigd maar nog steeds vind ik het raar. Nouja…je kunt wel nagaan…een half jaar later zit ik er nog steeds me en daarom wilde ik dit even meedelen.
Mijn vriend heeft me min of meer gezworen niks met andere meisjes te hebben gehad en ik wil hem zooo graag op zijn woord geloven. Maar dit vind ik dus toch erg moeilijk.
Helemaal omdat één van deze meisjes later nog op zijn msn tegen hem was gaan praten en hij het schermpje snel wegklikte. Ook keek hij een keer naar zijn email en zag ik een mailtje van een meisje met dezelfde naam.
Hij zegt dat ze gewoon vrienden zijn en dat ik er echt niets achter moet zoeken.
Het punt is dat ik dit heel erg graag wil…een relatie waarin je elkaar vertrouwd. Dit is denk ik ook de meest gezonde relatie. Misschien zie ik spoken omdat ik dus zo wantrouwend ben. Vandaar dit bericht om misschien meningen van anderen te horen en wie weet een goed advies.

Alle berichten zijn welkom :slight_smile:

Groetjes, Maartje

hoi maartje, umh waar zal ik beginnen het kan natuurlijk dat hij vrienden is maar ik vind het wel vreemd dat hij dan snel het schermpje wegklikt want als je vrienden bent mag jij het toch ook wel lezen! lijkt mij! dat vind ik wel het rara aan het verhaal! en het is heel goed dat je op je hoede bent want idd je hoort veel verhalen! je kan beter argwaan hebben dan je kop in het zand steken vind ik hoor!

Hoi Maartje,

Zonder vertrouwen heb je geen relatie. Dat hebben wij heel goed met elkaar afgesproken, natuurlijk is het super vervelend dat hij een 'wild’leven achter de rug heeft! Ik baal daar zelf ook van, maar dat is het verleden en moet je kunnen laten rusten!

Als hij daarintegen stieken contact heeft met andere meiden, dan heeft die aan mij ook een verkeerde!

Als ik iets zie (ik heb al zijn wachtwoorden van mail, hves, facebook etc) dan vraag ik het hem. En je kent hem waarschijnlijk goed genoeg om te zien ofdat hij liegt.

Wat ook wel eens het geval wil zijn, is dat hij zich schaamt voor zijn verleden (dat klinkt heel stom, i know) maar hij wil waarschijnlijk met jou verder, en vind het vervelend dat jij argwanend bent en om een ruzie uit de weg te gaan, klikt hij het weg!

Plaag jezelf nooit met vragen? Vragen zijn er om te stellen!!

Succes ermee!

X

Ik sluit me bij girly en bregje aan.
Hij gaat denk ik niet vreemd maar hij is denk ik wel echt vrienden met hun en dat je er verder ook idd niks achter moet zoeken, dat die zeg maar niet jou wil laten denken dat die vreemd gaat en daardoor smoesjes gaat verzinnen en dat venster snel weg klikt, wel aan de ene kant raar want hij kan er beter eerlijk om zijn als dat die smoesjes gaat verzinnen er voor.
succes er mee en welkom !

ik praat vaak genoeg met de vriendjes(turken) van mij vriendinnen aan de telefoon, dus die jongens hebben dan ook meisjes/mijn nummer(s) in hun telefoon.
en praat ook regelmatig met vrienden van mij vriend, en hun vriendinnetjes, het is, in ieder geval heb ik gemerkt, erg normaal, dat als je een turkse vriend hebt, dat je meteen ook opgenomen word in de vriendengroep van hem.

Dankjullie voor je reacties! Het is gewoon zoiets dat dan ineens weer in mijn hoofd opkomt en er niet meer goed uitgaat :S
Waarschijnlijk spreekt hij gewoon de waarheid en ben ik gewoon de wantrouwende vriendin…
Nou goed…we zullen zien hoe het verder gaat. Vind dat zomerseizoen alleen niet zo leuk hahaha!

Misschien een beetje een botte reactie van mij nu, maar iedereen spreekt hier over vertrouwen?
Waarom moet er dan snel een raampje weggeklikt worden zodat zij het niet ziet. Als hij niets met dat meisje zou hebben zou hij ook kunnen zeggen dit is een vriendin van een vriend van me, we zijn gewoon vrienden, kom er maar bij zitten of lees maar??