Advies gevraagd

Hoi allemaal,

Ik zou heel graag jullie advies vragen. Misschien zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en wie deze stap gewaagt hebben en ik zou graag jullie ervaringen en adviezen horen.
Het begon allemaal 2 jaar geleden in kusadasi daar heb ik mijn askim ontmoet. Hij werkte daar in een supermarkt in het hotel en ik dacht woooooow wat een ontzettende lekkere vent :), maar ja zo denken er vast meerdere.
De hele week zijn we samen weg gegaan en hebben veel gepraat en voor de rest niets. Hij vroeg naar mijn msn, voor als ik thuis ben nog met hem te msnen. Ik dacht waarschijnlijk hoor je er niets meer van, maar we hebben een half jaar lang elke dag gemsnd. Maar na een half jaar dacht ik van hij ziet zoveel mooie vrouwen waarom zou hij alleen mij willen en kan hij me trouw blijven ik vond dit zo moeilijk om te geloven en maakte mezelf helemaal gek. Op dat moment begon ik ook met een opleiding en ik dacht dit gaat nooit werken en we hebben toen het contact met veel pijn in mijn hart verbroken.

Maar na een jaar begon ik weer contact met hem te krijgen we konden elkaar niet vergeten en na 3 maanden contact via fb ben ik hem in turkije op gaan zoeken om te kijken of ik hem echt nog wel zo leuk vond.
Nou je kan het haast wel raden toen ik hem zag was ik meteen weer verkocht. Ik heb zijn hele familie gezien en het was echt super gezellig. Hierna heb ik hem nog een keer gezien ook dit was echt super.
Vorige week ben ik met mijn familie en mijn beste vriendin naar turkije op vakantie geweest dit was al een tijd afgesproken dus ik kon het niet meer verplaatsen anders had ik liever naar hem toe gegaan. Helaas heb ik hem niet heel de week gezien, maar de eerste dag dat ik hem zag kwam hij aan met een hele grote bos bloemen echt zoooo prachtig.
Hij heeft niet zoveel geld en op dit moment geen vaste baan alleen af en toe, maar hij wil heel de tijd alles betalen als ik ergens naar kijk vraagt hij wil je dat hebben wel lief :slight_smile:
Maar nu zou ik graag jullie advies willen hij heeft me de laatste dag van mijn vakantie een aanzoek gedaan en hij wil heel graag met me trouwen. Ik wil ook heel graag met hem trouwen, maar ik vind het allemaal zo eng. Ik ben 26 dus wel oud en wijs genoeg en ik weet zeker dat zijn liefde voor mij echt is, maar er zijn altijd zoveel vooroordelen dat ik daar zo ontzettend bang voor ben.
Het is de bedoeling dat ik naar turkije ga en dan kijken of ik daar een leven kan opbouwen.
Ik hoop dat jullie mij wat advies/ raad kunnen geven of voor wie deze stap gemaakt heeft mij jullie ervaringen te vertellen.

Groetjes

Hoi meis!

Ik kan alleen maar zeggen, volg je gevoel, je bent inderdaad oud en wijs genoeg om zelf te beslissen wat je met je leven doet!
Tenslotte leid ik uit je verhaal af dat je elkaar dus al 2 jaar kent, maar elkaar nog niet heel erg veel gezien hebt? Wel elkaars familie al ontmoet, wat dan weer een pluspunt is!

Wat zegt jou familie erover? Over hem? Vertrouwen ze hem, maakte hij een goede indruk bij hen?
Je kan je uiteraard al verloven, en in de tussentijd elkaar nog wat meer leren kennen door wat meer tijd met elkaar door te brengen, want volgens mij is het toch belangrijk dat je elkaars plus en minpunten kent indien je daadwerkelijk gaat trouwen! Want voor je het weet ben je getrouwd, en kan je helemaal niet om met zijn karakter als je écht samenwoont!

Dus ik zou zeggen, geniet van de liefde, doe wat je hart je ingeeft, maar overhaast niets en leer elkaar zeker en vast nog kennen, eventueel zoals je zelf aangeeft door voor langere tijd naar daar te gaan, zo leer je elkaar het beste kennen!!

SUCCES & VEEL GELUK !

1 like

Oh ja, voor ervaringen van meiden die er zelf wonen moet je bij semra, filiz of missymay zijn :wink: zij kunnen je vast meer vertellen over hoe het is om daar te wonen!
Maar ik denk wel dat je het niet mag onderschatten, het is natuurlijk niet allemaal rozegeur en maneschijn!
Zeker als hij geen (vast) werk heeft, moet je je afvragen of hij wel genoeg geld zal hebben om jullie beiden te onderhouden, aangezien jij er de eerste jaren nog niet zal mogen werken (omwille van werkvisum, dat vraag je best eens aan andere meiden!)

zonder inkomen denk ik niet dat het haalbaar is voor je om hier in turkije te gaan wonen.
mijn advies zou zijn om voor een langere tijd hier te zijn en te kijken of je je kan verplaatsen in het leven hier, of hij de ware is.
verder kan je misschien werk vinden via een nederlands bedrijf die je uitzendt voor een bepaalde tijd in turkije. zo kan je hier alles beter leren kennen en zeker ook uitvinden hoe leuk hij wel, of niet is.
het leven is anders dan je ziet in je korte vakantie hier met veel pluspunten maar zeker ook minpunten.

mijn mening? kom hier voor een langere tijd en maak dan je besluit na die periode…
en zorg voor financieele zekerheid voor jezelf/met hem

groetjes, andreas

wat leuk dat het contact na die jaren weer hersteld is en dat het nog steeds goed voelde…!!

ik zou idd ook niet hals overkop meteen met hem trouwen. het is idd miss beter om eerst zo n tijdje samen te wonen. kijken of het ook echt goed als jullie eenmaal 24/7 samen zijn.
en natuurlijk of het leven jou hier bevalt, want het vakantie gevoel is na n tijdje idd wel weg.

groetjes,
filiz

1 like

Allereerst wil ik jullie bedanken voor jullie advies. Ik denk idd dat het beter is als ik eerst een tijdje daar heen gaat om te kijken hoe het leven daar is en hoe hij is als ik daar een langere tijd ben.
De planning is om ongeveer 3 tot 6 maanden te kijken of ik in turkije kan leven en dat ik zeker weet dat hij de ware is. Als ik er dan nog steeds een goed gevoel bij heb zal ik zeker met hem trouwen.
Ik zou het liefst hem naar Nederland halen, omdat je hier financieel misschien wat meer zekerheid heb, maar hij wil graag dat ik eerst naar Turkije kom om te kijken hoe het leven daar is en mocht het niet lukken kunnen we altijd naar Nederland toe.
Ik denk dat het best goed is om daar eerst te kijken hoe de cultuur is en of ik daar aan kan wennen.
Het enige waar ik mee zit is dat ik nu een mooi huis heb een goede baan. Hij heeft wel een eigen huis, maar op het moment geen baan. Financieel is dit wat minder, maar hij is wel veel thuis en zo leer ik hem wel meteen het beste kennen als je 24/7 op elkaars lip zit en weinig geld heb.
Weten jullie misschien of het makkelijk is om een baan te vinden als verpleegkundige in Turkije en/of mijn diploma in Turkije ook geldig is. Ik heb ook een secretaresse diploma, maar ze vragen overal (bij Nederlandse bedrijven) een Turkse nationaliteit en ja die heb ik niet.
Voor degene die in Turkije wonen hoe hebben jullie dit gedaan of hoe doen jullie dit? Ik heb wel wat spaarcentjes waar ik waarschijnlijk wel 6 maanden op kan teren, maar hebben jullie je baan en huis hier opgezegd of hoe hebben jullie dit gedaan.
Sorry als ik zoveel vragen stel hoor, maar ik vind het gewoon een beetje eng.

Groetjes

nee je diploma is hier niet geldig als verpleegkundige…
zal vanavond of morgen nog even noor gaan zitten om je andere vragen te beantwoorden…

1 like

@ loverinturkije, kijk eens naar het topic wonen en werken in turkije, daar krijg je ook al veel antwoorden op je vragen, en kun je miscchien zelf een oproep plaatsen, wat ik wel weet is dat de turkse taal een vereiste is om daar als verpleegkundige te kunnen gaan werken, via de BIG kun je misschien ook wel informatie krijgen wat betreft je diploma of deze daar geldig is.

succes

1 like