Advies gevraagd: wat te doen?

Ik heb al een aantal maanden meegelezen op het forum. Ten eerste: wat een leuk initiatief dat er een forum bestaat voor Turkse vakantieliefdes. Ik heb vorig jaar ook een Turkse man ontmoet. Deze zomer ben ik terug op vakantie gegaan in hetzelfde hotel waar hij werkt, en toen zijn we voor het eerst iets samen gaan drinken. Op het einde van mijn vakantie had hij mij gevraagd om zijn vriendin te worden. We hebben nu bijna 3 maanden een relatie en volgende maand ga ik weer terug naar Turkije met mijn familie, maar ik zal voornamelijk bij hem zijn. Echter, de laatste twee weken doet hij (A.) nogal afstandelijk en gedraagt hij zich naar mijn idee een beetje vreemd.
Vanwege de vooroordelen die veel mensen hebben over vakantieliefdes en de Turkse mannen, kan ik mijn verhaal niet aan veel mensen kwijt. Het leek me daarom erg fijn om mijn verhaal met jullie te delen, en ik hoop dat jullie mij advies zouden kunnen geven wat te doen.

Sinds ik weer terug in Nederland ben, hebben A. en ik iedere dag contact gehad via mobiel en msn. Hij belde sowieso iedere avond op om mij zekerheid te bieden dat hij niet met andere vrouwen samen was. Hij vertelde mij dat hij voor onze relatie met veel meiden uitging, maar dat hij nu pas inzag dat het fout was en dat hij mij als echte liefde zag. Ik kreeg toen mijn twijfels, maar ik wilde een relatie graag proberen. Twee maanden lang belde hij mij iedere nacht op, en mijn vertrouwen in hem groeide. Hij deed zijn best om mij vrolijk te maken. Hij heeft zijn familie op de hoogte gebracht over onze relatie, en ik heb zijn moeder een keer gesproken aan de telefoon. Daarnaast vertelde hij mij dat hij zijn vader op de hoogte had gebracht dat hij heel graag met mij wil trouwen volgend jaar. Hij zou het zelfs niet erg vinden als ik een tijdje in Turkije zou willen wonen. Hierdoor kreeg ik meer vertrouwen in hem en ik dacht dat hij de relatie serieus nam.
Echter, de laatste tijd doet hij afstandelijker. Ik heb mij afgevraagd waardoor het komt, maar ik had geen flauw idee. Ik had ook nagevraagd waarom hij zo weinig van zich liet horen, maar hij zei dat er niets aan de hand was. Hij had het druk, en hij zei dat hij erg verdrietig zou zijn als ik bij hem wegging. De laatste tijd hoor ik steeds vaker (en dan met name 's nachts) dat hij geen verbinding met zijn telefoon kan krijgen, terwijl hij in het begin van de relatie er weinig last van had. Daarnaast kwam ik een maand geleden tot de ontdekking dat hij vier accounts op FB had, terwijl hij tegen mij zei dat hij ze allemaal verwijderd had. Vanuit onze contact een jaar geleden, weet ik dat hij veel meiden in die lijsten had staan, die hij had leren kennen in het hotel waar hij werkt. Later had ik geen FB meer. De afgelopen week wilde ik een nieuw account aanmaken, en toen zag ik dat hij die vier accounts had. Toen ik hem liet merken dat ik wist dat hij vier accounts had, schrok hij, en heeft hij deze meteen uit zichzelf verwijderd ‘uit liefde voor mij’. Aangezien ik 's avonds soms geen contact meer met hem kreeg, zei mijn gevoel ergens dat het nog niet juist was. Een week daarna controleerde ik nog zijn accounts, en uiteindelijk zag ik dat hij twee van de vier accounts opnieuw had geactiveerd. Om eerlijk te zijn tegenover A. heb ik hem daar direct mee geconfronteerd. Hij vertelde me nu dat hij ze niet had geactiveerd, en dat een onbekend persoon dat moet hebben gedaan. Ik had gezegd dat ik het niet erg vond als hij FB had, en dat we gewoon vrienden konden worden op FB. Maar dat wilde hij niet, pas in een later stadium. Ik vroeg hem waarom ik niet bevriend mocht zijn op FB, en toen vertelde hij mij dat op zijn account veel slechte dingen stonden, waardoor ik eventueel (onnodig) verdrietig zou kunnen worden en dat wilde hij niet. Hij sloot af met de zin dat ik moest weten dat ik altijd zijn enige liefde was.

Op dit moment zit ik in een wirwar van gevoelens. Aan de ene kant wil ik heel graag een relatie met hem proberen. Vooral omdat ik het gevoel heb dat hij het serieus bedoelt, aangezien hij zijn familie over onze relatie heeft verteld, maar ook omdat hij zelfs mijn hele vakantie wil betalen als ik naar Turkije zou willen komen voor hem. Maar aan de andere kant is mijn vertrouwen in hem minder geworden. Het komt voor mij over alsof hij iets verbergt, en dat ik iets niet precies mag weten… Het valt mij namelijk wel op, dat als hij uitgaat met zijn goede vriend (en met de vriendin van die vriend), dat hij dan geen verbinding kan maken met zijn mobiel, of dat hij dan iets eerder (op zijn werk) belt).

Op dit moment weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Ik wil namelijk niet bedrogen worden, maar ik vraag mij af of mijn twijfels wel terecht zijn… Hebben meerdere mensen dit meegemaakt? Hoe zou je echt kunnen zien of iemand serieus met je is? Ik ben me ervan bewust dat het moeilijke vragen zijn, en dat elke Turkse man anders is…
Ik hoop dat jullie mij zouden kunnen helpen. Mensen uit mijn omgeving geloven vooral in de vooroordelen, dus meestal krijg ik al een negatief antwoord voordat ik mijn verhaal aan hun heb verteld…

Allereerst welkom MissEy

Mag ik vragen hoe oud jij bent en hoe oud je askim is? Waar in Turkije en hoe hebben jullie elkaar leren kennen?

En wat je vraag betreft, ik ken je askim natuurlijk niet, maar hetgeen wat jij schrijft vind ik wel vaag overkomen. Daarbij beschaamt hij jouw vertrouwen door te zeggen de accounts op te heffen en ze later toch weer te activeren. Ook vraag ik me af waarom iemand 4 fb accounts bezit, dan gaan er bij mij alarmbellen rinkelen. Als ik jou was zou ik duidelijke antwoorden verlangen over alles, en zo niet dan zou ik even een stapje terug doen. Bij mij komt het allemaal niet heel eerlijk over, maar goed ik ken hem niet zoals jij hem kent.

Ik sluit me helaas bij aan bij Angel, ook ik ken je vriend niet maar ook hier gaat een alarm rinkelen… Eerlijk… mijn vriend heeft ook 2 facebook accounts, waarvan ik er op 1 geen vrienden met hem ben… Dat is zijn "game"account en heb ik verder niks op te zoeken (al kan ik er wel ook op inloggen en zijn spelletjes spelen)… Maar 4 is wel heel veel!!! Ik zou even eerlijke antwoorden van hem gaan vragen, want ik ben echt bang dat hij niet helemaal eerlijk is! :frowning:

Ook ik sluit me bij de vorige dames aan,4 accounts roept al vragen op natuurlijk,blijkbaar heeft hij wel wat te verbergen. En je hebt hem al een paar keer geconfronteerd,maar eerlijk is hij dus niet…

Heel erg bedankt voor jullie advies, dames!

Ik heb mijn askim vorig jaar leren kennen in Kumkoy-Side. Hij is werkzaam in het hotel waar we verbleven. We hadden toen niet erg veel contact met elkaar. Na de vakantie hebben we elkaar wel opgezocht via FB, maar uiteindelijk ‘verwaterde’ ons contact op den duur. Toen ik dit jaar voor de tweede keer terugging naar hetzelfde hotel, hebben we voor het eerst écht met elkaar gepraat. We hebben toen ook een aantal dagen buiten het hotel afgesproken om iets met elkaar te gaan drinken. Hij had mij gevraagd om zijn vriendin te worden, en zo hebben we een relatie gekregen. We zijn allebei 24 jaar.

Bij mij gingen ook alarmbellen rinkelen toen ik zag dat hij 4 accounts had. Ik had hem gevraagd waarom hij er 4 had. Zijn antwoord daarop was ‘dat het heel normaal was, aangezien hij werkt in een hotel’. Maar ook ik vind 4 accounts wel heel erg veel. Later vertelde hij mij dat hij vroeger 7 accounts had gehad. Het roept bij mij ook heel erg veel vragen op. Ook omdat ik niet bevriend met hem mag zijn op FB. Het komt voor mij over alsof hij iets verbergt… En dat gevoel wordt alleen maar versterkt door zijn beloftes om avonden te bellen, terwijl hij dat uiteindelijk niet doet.

Nu ik jullie reacties zo lees, lijkt het me beter om even een stapje terug te doen. Ik heb hem al een paar keer direct geconfronteerd. Op dat moment luistert hij heel goed, en zegt hij dat het hem spijt. Maar na twee dagen lijkt het alsof hij alles weer vergeten is. Ik zou ook niet goed weten wat ik nog meer zou moeten doen. Als het echte liefde zou zijn, dan overwint het alles…

Die reden om 4 accounts te hebben is echt onzin, dat als je in een hotel werkt dat het normaal is om meerdere accounts te hebben… Lijkt me niet… Doe inderdaad even een stapje terug, lijkt mij een goed plan!

Dag meiden,

ik zou ook niet te goedgelovig zijn en toch ook wel mijn twijfels hebben. Waarom die 4 accounts en dat liegen? Het is heel moeilijk om er vertrouwen in te hebben en je weet nooit met zekerheid of je niet bedrogen wordt. Dus wees gewoon op uw hoede en laat niet met u sollen. Klinkt heel hard, maar niemand verdient het om bedrogen te worden.
Ik heb (of ondertussen misschien had) recent ook een turkse vriend en enkele dagen geleden had hij nog een hele liefdesverklaring geschreven dat ik zijn eerste en enige liefde was en dat hij met mij wil trouwen. Ik heb toen geantwoord dat ik al wat meer meegemaakt heb op het gebied van de liefde en dus echt niet zo snel zeker ben over trouwen en dat hij mij de nodige tijd moet geven, maar dat ik wel voor deze relatie wil vechten.
Zijn antwoord was dat hij het begreep en dat hij zou wachten, maar hij doet heel anders.
Chatten is heel afstandelijk en gisteren zei hij dat hij een week niet wou chatten en het waren mijn zaken niet waarom. Sindsdien niets meer van hem gehoord, wat toch wel ongewoon is. Normaal smsen en bellen we een aantal keer per dag :-(.
Dus ik heb sterk mijn twijfels over hoe echt zijn liefde voor mij is. Of zag hij met het trouwen zijn kans om naar hier te komen. Ik beweer echt niet dat ze allemaal zo zijn, maar ik vrees dat ik mij toch heb laten vangen :-(.
Maar ik ga de eer aan mezelf houden en heb vanmorgen een sms gestuurd met de vraag of hij wil stoppen met relatie en krijg ik geen antwoord, dan ga ik hem zeker niet achterna lopen. Dan bewaar ik gewoon de mooie herinnering aan onze tijd samen en zullen we wel zien wat er gebeurt.

Ik ga zeker dit forum blijven bezoeken, want hier worden toch ook wel veel mooie verhalen met goede afloop geschreven :).

Ik heb het zelf ook meegemaakt, alleen had mijn toemalige vriend toen 2 facebookaccounts. Eigenlijk komen de excuses wel heel erg overheen en uiteindelijk heb ik ook heel veel verdriet gehad toen ik uiteindelijk met mijn eigen ogen zag wat er allemaal op dat andere account stond. Natuurlijk is het niet gezegd dat dit bij jou ook het geval is, maar waarom zou je in hemelsnaam 4 accounts hebben? Naar mijn mening heb je dan echt iets te verbergen… Ik hoop dat je een goede beslissing kunt maken voor jezelf, ik hoop echt dat ik het bij het verkeerde eind heb.