Advies gevraagd route 5+ weken totaal

Hallo allen,

Ik ga toch eens hier wat advies vragen want ik kom er zelf niet helemaal uit.

24 juni vlieg ik naar Cairns. Kom hier dan lokale tijd 26 juni aan. Vertrek vanaf Cairns op 1 juli op een tour met Adventure Tours en kom dan 14 juli in Sydney aan. Mijn vlucht naar Bangkok staat geboekt op 4 augustus.

Ik moet er even bij vermelden dat Australie voor mij niet zoals voor velen een al lang gekoesterde droom is. Ik wilde erg graag naar ZO-Azie, een vriend verhuisde plotseling naar Australie en 1+1 was al snel 2. Ik ben nu wel nieuwsgierig geworden maar ik heb dus geen illusie in die korte tijd een volledige indruk te kunnen krijgen.

Het punt is dat ik nu maar 5+ weken in Azie heb en een extra week daar zou erg welkom zijn zodat ik daar wat meer dingen kan zien. Ik overweeg nu dus om mijn ticket met een week te vervroegen, temeer omdat ik uitgerekend in de winter zit in het gebied waar ik nu 3 weken heb.

Maar wat is wijsheid??? Ik ben opzoek naar eerlijke meningen met name over het seizoen daar. Als alles ten zuiden van Sydney echt niet fijn is in de winter, dan bewaar ik het liever voor een andere keer omdat die kostbare tijd in Azie dan meer waard is.

Die vriend woont tegen die tijd ws. in Melbourne, een overweging zou zijn dat ik ook de route van het ticket verander en dus niet als ik naar hem ga, terug hoef naar Sydney voor de vlucht naar BKK.

Ik zat nu te denken aan bv. 5 dagen Sydney, evt. 2 dagen Blue Mountains (maar is dit te doen/aan te raden in de winter??? Ik kan ivm Azie niet echte winterkleren meenemen), met de trein (?) naar Adelaide, vanaf Adelaide met een tour de GOR (maar wederom: is dit zonde in de winter???), een paar dagen bij die vriend van mij in de regio Melbourne en dan vanaf daar vliegen.
Maar ik hoor graag of dit niet echt leuk is en of dit evt zelfs in die twee weken gedaan zou kunnen worden of toch maar beter in 3 weken (met bovenstaande overwegingen in het achterhoofd)???

Andere dingen waar ik aan dacht was vliegen naar Alice Springs vanaf Sydney (maar duur!) en dan vanaf daar afzakken naar Melbourne, maar wederom: is dit haalbaar in de aangegeven tijd??

Ik ben heel benieuwd naar jullie inzichten hierover! Ik sta voor alles open wat leuk is, kan evt dus route veranderen van mijn ticket en ook een binnenlandse vlucht (binnen de financiele perken) zou ik overwegen! Enige voorwaarden zijn eigenlijk Sydney als startpunt en een keer Melbourne aandoen (mag ook en-route voor evt terug naar Sydney ofzo, of een andere vertrekplaats).

Het is een beetje een rommelig verhaal dus ik hoop dat het nog te volgen is!

Oh ja, ik kom dus 26 juni aan in Cairns, wil wel een beetje rustig acclimatiseren en moet 1 juli klaarstaan voor die tour, wat is aan te raden om te doen? Dacht zelf een 2daagse trip naar Cape Tribulation maar ook hiervoor zijn tips welkom!

Alvast heel erg bedankt!

Ik heb van april 2008 tot oktober 2008 voor mijn werk in Sydney gewoond en heb er dus de ‘winter’ meegemaakt. In Sydney valt dat best goed mee, maar ik ben eind juli ook een weekje in Melbourne (+Great Ocean Road) geweest en dat viel qua weer eigenlijk wel tegen. In Melbourne hebben we twee dagen regen gehad en was het ook gewoon koud. Niet echt aangenaam dus. Misschien had ik gewoon pech, maar als ik mag afgaan op de weerberichten van die periode lijkt me dat daar toch niet zo uitzonderlijk.
Alles ten noorden van Sydney is dan weer wel de moeite. Als ik je verhaal dus goed begrijp, maak je eigenlijk de verkeerde beweging (van Cairns naar Sydney).

ivm de Blue Mountains: het kan daar in de winter sneeuwen.
ivm Alice Springs: weinig te zien daar, buiten de excursies naar Urulu (Ayers Rock). En tussen Alice Springs en Melbourne is er echt niks te zien. Je kan misschien wel met de GAN (enorm lange trein) van Alice Springs naar Adelaide rijden, maar dat moet je zelf beslissen of je dat er voor over hebt.