Wij hebben via een reisorganisatie een rondreis geboekt in juni rond Yellowstone NP/Grand Teton. Dit is een standaardreis, dus voor de klant weinig tot niets te veranderen (helaas). Nu wil het geval dat we 2 nachten in Billings zijn geboekt en 1 nacht in Helena. Waarom 2 nachten in Billlings is mij geheel niet duidelijk. De informatie we we inmiddels hebben ontvangen geeft maar zeer beperkte interessante dingen om te bekijken - zelfs Little Bighorn Battlefield wordt niet genoemd. Rond Helena schijnt veel meer te doen te zijn en het ligt volgens die informatie in een prachtige omgeving. Dan overnacht ik veel liever rond Helena.
Heeft iemand ervaring met deze 2 plaatsen om mij te adviseren? Ik wil dan op eigen initiatief een ander hotel boeken als Helena een betere plaats is om 2 nachten te verblijven.
Alvast dank!
Gaat dit over Yellowstone zelf? Dan zou ik lekker in West-Yellowstone overnachten, zodat je direct bij de ingang van het park zit. Anders ben je veel tijd kwijt aan pendelen tussen je hotel en de parkentree. De twee plaatsen, Billings en Helena, ken ik helaas niet.
Nee, het gaat niet om Yellowstone zelf, daar hebben we al een hotel. Het gaat echt om de vraag: 2 nachten in Billings, of 2 nachten in Helena.
Het zou toch helpen als je je route op het forum zet. Van Billings kan je een tocht maken naar Beartooth Highway va Red Lodge. Maar Beartooth kan nog gesloten zijn ivm sneeuw (meestal wordt Beartooth geopend voor Memorial Day).
De route loopt van Rapid City via Custer-Sheridan-Billings-Helena-Kalispell-Coeur D’Alene naar Lewiston-Boise-Yellowstone (MammothSprings)-Grand Teton terug via Cody naar Rapid City.
Maar de reisagent heeft inmiddels ook al weer gereageerd op mijn vraag waarom we zo nodig in Billings moeten blijven: het antwoord is Little Bighorn Battlefied. Volgens hem is Helena helemaal niet interessant.
Wie moet ik nu geloven, de verschillende fora of hem? Hij is in allebei de plaatsen geweest maar is wel een heel stuk jonger dan wij en heeft misschien hele andere interesses. Ik vind het wel raar dat wij zelf niet mogen besluiten waar we langer dan 1 nacht willen verblijven. Maar hij heeft zich met alles heel onflexibel opgesteld. Laatste keer dat wij bij hen boeken dat is zeker.
Dus: als iemand wat meer kan vertellen over deze 2 plaatsen met een ouder echtpaar in gedachten, heel graag!
Hier heb je 2 websites voor Billings en Helena. Als je vragen hebt kan je hier ook posten (wel even registreren)
Maar zoals je ziet zijn er maar heel weinig vragen.
Wij hebben heel wat in die omgeving rondgereisd maar nooit de behoefte gevoeld om in Billings of Helena te overnachten.
Voor Billings heeft mijn Lonely Planet maar 2 must sees in petto: Western Heritage Center en het Yellowstone Art center. De moeite waard zou ook de Moss mantion zijn.
Voor Helena zou het State Capitol een bezoek waard zijn. Er is een tour train, het Montana Historical Society museum, Holter Museum of Arts en Archie Bray Foundation. Helena is de hoofdstad van Mt en wij proberen zo veel mogelijk State Capitols te zien maar in deze zijn we niet geweest. Als ik een keuze zou moeten maken zou ik zeker Helena kiezen vooral omdat Helena omschreven wordt als: Charming downtown and a lively arts scene. Maar ik begrijp nog steeds niet waarom ze jullie in Billings 2 nachten laten blijven. Billings is wel veel groter dan Helena.
Voor Little Big Horn. Daar rijd je langs als je van Sheridan (Sheridan is een leuke plaats…) komt. Ook bekend onder de naam “Custers Last Stand”. Je moet je best doen om hier langer dan 2 uur zoet brengen. Er is een aardig visitor center, een enorme begraafplaats en je kan een loop rijden door de “battlefields” Daar is niet veel te zien trouwens maar dit NM heeft wel historische betekenis. Als je toch 2 nachten in Billings blijft zou je kunnen overwegen naar Pompey’s Pillar te gaan maar een dagtrip naar Beartooth gaat boven alles. Je kan van Red Lodge ook nog een fraaie route terug naar Billings rijden via Absarokee (spreek uit Ahpzorki).
En hoe zit het met Glacier? Het zou veel beter zijn om van Helena naar St. Mary te rijden en dan GTTS road naar Kalipell maar dat is geen dagroute meer te noemen.
Yeehaw
Hè, fijn dat iemand reageert die er zelf is geweest! We gaan inderdaad ook naar Glacier en hebben daar zelf een B&B geboekt in Whitefish (wij overnachten veel liever in B&Bs dan in die toeristenhotels). Dus dat zit wel goed,blijven daar 2 nachten. Het idiote is dat de gesuggereerde rit van Billings naar Helena over Great Falls gaat, en van Helena naar Kalispell ook! Rijden we dus 2x over dezelfde weg, daar zal toch ook wel een andere route lopen neem ik aan. Maar we schaffen wel een goede wegenkaart aan als we daar zijn.
Maar goed, Billings of Helena. Ik had de indruk al gekregen dat het Little Bighorn Battlefield wel aardig was maar niet om een hele dag in door te brengen, dus dat kunnen we beter en route vanaf Sheridan aandoen lijkt mij. Dan houden we de ene dag over om een beetje zuidelijker van Billings rond te toeren.
Waarschijnlijk willen ze jullie wat stukken van de Lewis en Clark trail laten rijden. Niets mis mee maar erg logisch klinkt het idd niet. Jullie gaan een bizondere reis maken die afwijkt van de gebaande paden en jullie zullen van deze route dan ook geen spijt krijgen. Wellicht is 2 nachten Billings of Helena wat lang maar er staat veel tegenover. Het blijft prima dat je eigen initiatief houdt natuurlijk maar ik zou me niet te veel ergeren aan de reisagent en je verheugen op de komende reis. De volgende keer plan je gewoon je eigen route. Ik zal jullie daar graag bij helpen als het in mijn mogelijkheden ligt.
Yeehaw (fellow senior -lol-)