Wat te doen? LA-LA of LV-SF-LA

Hallo,

We hebben advies nodig over wat te doen met ons reisschema. In september gaan we 19 dagen naar de Westkust.

We hebben 2 mogelijkheden wat betreft vluchten

LA-LA of LV-LA

We zouden graag in deze reis Las Vegas, GC, Page, Zion, Bryce, Yosemite, SF en de kust mee willen nemen. Ik heb al veel gelezen hier maar twijfel over wat te doen en wat is haalbaar.

Graag jullie reactie??

Gr. Michelle en Pascal

We hebben een eerste concept gemaakt vanuit Las Vegas

Route 1e concept

30/8 AMS-LV
31/8 LV
1/9 LV- Kingman-GC
2/9 GC
3/9 GC-Page
4/9 Page (Antelope Canyon)
5/9 Page- Bryce NP- Zion NP
6/9 Zion NP
7/9 Zion NP- DV (Lone Pine)
8/9 DV-Yosemite
9/9 Yosemite
10/9 Yosemite-SF
11/9 SF
12/9 SF- Santa Cruz-Montery
13/9 Montery -(Pismo Beach)- Santa Barbara
14/9 Santa Barbara-LA
15/9 LA (Hollywood etc)
16/9 LA-AMS

Hi
Ik zou eerder Las Vegas-LA doen dan LA-LA. Scheelt je in reistijd. En ik vind de aankomst in LAS ook prettiger dan in LAX.
Zelf zou ik ook niet de tweede dag in Las Vegas blijven maar doorrijden naar GCNP. Je bent toch heel vroeg op.
Een volle dag in GC kan maar je ziet al veel van de rim op weg naar Page en Page-Bryce-Zion in een dag wil ik ook niet aanraden. Tussen Zion en DV kan je dan die dag Las vegas plannen. Zion naar Lone Pine is ca 7 uur rijden en veel langer als je wat van DV wil bekijken onderweg. Van Las vegas is het korter en heb je dus meer tijd. Monterey naar Santa Barbara langs de kust is ook een heel eind. Wellicht in Cambria of Pismo Beach overnachten en dan een stop in SB op weg naar LA de volgende dag.
Yeehaw

Bedankt voor je reactie!! Ik heb nu een volgende in optie staan met al 1 overnachting in GC (gelukkig nog kunnen plannen)

30/8 AMS-Phoenix
31/8 Phoenix-GC
1/9 GC-Page
2/9 Page-Bryce
3/9 Bryce-Zion
4/9 Zion-LV
5/9 LV
6/9 LV-DV
7/9 DV-Yosemite
8/9 Yosemite
9/9 Yosemite-SF
10/9 SF
11/9 SF-Monterey
12/9 Monterey-Pismo Beach
13/9 Pismo Beach-LA
14/9 LA
15/9
15/9 LA-AMS

Nu heb ik ergens nog een dag over, aankomst Phoenix is 15.35 en vertrek LA is 13.55u…wat zou een goede optie zijn om een dag extra in te plannen?

Tussen Phoenix en GC zou je via Sedona kunnen rijden. Ik denk dat er geen direkte vluchten AMS-PHX zijn dus je zal ergens onderweg stoppen. Daar ga je al door immigration. Als je om 3.35 pm in Phx landt heb je nog ongeveer een uur nodig voordat je op weg bent. Ik blijf wel graag in Phx de eerste nacht maar er zijn ook mensen die dan naar Sedona rijden (ca 2 uur van Phx) waar je dan om ca 6.35 pm aankomt. Hangt er van af hoe moe je bent. Ik zou niets forceren. va 8/31 is het Labor Day Weekend. Zeker in GC en Page iets reserveren. Als jullie wandelaars zijn kan je best een extra dag in Zion gebruiken maar er is ook veel te doen in Page. Maar als eerste keuze voor een extra dag zou ik die toch tussen Death Valley en Yosemite plannen. Op een andere forum hebben we een travelarticle geschreven met wat er zo al te doen is tussen Las Vegas en Yosemite:

Bedankt weer! Ik heb een extra dag gepland in GC (via vriendin die bij reisbureau werk adviseerde 2 nachten GC te doen, zeker als we ook helikoptervlucht willen doen)…nu ik de reacties hierboven zie twijfel ik…en heb ondertussen ook gelezen dat voor veel mensen 1 nacht GC voldoende is.

De uitzichten van de rim zijn net zo mooi als uit de heli. Die vliegt alleen boven de rim en niet in de canyon. Ik zou het geld in mijn zak houden. De heli flights zijn beter 's morgens dan 's middags met minder turbulenties en minder haze. 2 nachten zijn ideaal voor een GC verblijf maar als je niet (een stukje) de canyon in wil wandelen is een nacht vaak ook genoeg.

Thnx! Jazeker wandelen we de GC in, dus 2 nachten begrijp ik is dan een goede keus…we denken dan nog even over de heli vlucht. Dan is ons reisschema als volgt:

30/8 AMS-Phoenix
31/8 Phoenix-GC
1/9 GC (2x verblijf Hotel Grand, net buiten ingang). Helaas GC vol, maar dat is onze eigen schuld door te laat te gaan plannen.
2/9 GC-Page Best Western View ?
3/9 Page-Bryce Best Western Ruby’s Inn
4/9 Bryce-Zion (Springdale) Hotel ?
5/9 Zion - LV
6/9 LV
7/9 LV -DV (Lone Pine) Hotel ?
8/9 DV - Yosemite Hotel Yosemite View Lodge El Portal 2x
9/9 Yosemite
10/9 Yosemite -SF Hotel?
11/9 SF
12/9 SF- Monterey Hotel?
13/9 Monterey - Pismo Beach Hotel?
14/9 Pismo Beach - SB- LA (mogelijk Sante Monica hotel)
15/9 LA
16/9 LAX - AMS

We gaan ons nu bezig houden met de andere hotels

Oh, zo ontzettend niet mee eens! Ik ben er 2x geweest, 2e keer ook een heli vlucht gedaan. Dat was zijn geld meer dan waard, en een van de hoogtepunten van de trip. Het moment waarop je (tamelijk laag over de grond vliegend) over de rand van de Canyon gaat is iets om nooit te vergeten. Het uitzicht vanaf de rim’s (ben aan beide kanten geweest) is ook mooi hoor, maar qua ervaring niet te vergelijken, zeker niet als je nog nooit in een heli gezeten heb.

Wij hadden wel het geluk dat we direct mee konden, de lange vlucht voor de prijs van de korte kregen, de beste plek in de heli hadden, en een ontzettend leuke piloot hadden die heel veel informatie gaf over de Canyon, het ontstaan, de indianen, etc. Niet gereserveerd, maar op de bonnefooi naar het vliegveld gereden. Ik weet niet of ik dat zou aanraden, bij ons pakte het dus super uit, maar dat is wel geluk hebben natuurlijk.

Ik las achteraf Nico Dijkhoorn’s dodelijk gedicht over het staan aan de rand van de canyon en erover uitkijken: “Ja mooi hoor. En nu?”. Ik moest er om lachen!

Different strokes for different folks Stiggy :wink:

Yup, ik liet de mijne maar even horen zodat michellej ook een andere opinie krijgt.

Respect voor alle moeite die je al zo lang steekt in het helpen van mensen hier Yeehaw!
(bij bijna alle topics is de laatste reactie van jou! ;))

Allereerst beiden bedankt voor de reacties. We waarderen ieders mening als onervaren USA reizigers. We bedenken nog even wat we willen.

Tot nu dit geregeld. We hebben nog 2 vragen. Wie heeft er nog een goede tip over welke hotels San Fransisco, kustroute en LA. Verder hebben we een optie op Hotel New York New York in Las Vegas. De recensies zijn goed, maar reizigers klagen wel over een bedrag van 18 dollar wat ze naast de reissom nog (overwacht) moeten betalen (per dag). Dit zou voor internet en krant zijn (terwijl op internet staat dat WIFI gratis is). Iemand hier ervaring mee en is bijvoorbeeld Hotel Paris een goede optie als alternatief (hierbij lees ik het niet terug).

30/8 AMS-Phoenix
31/8 Phoenix-GC
1/9 GC (2x verblijf Hotel Grand, net buiten ingang). Helaas GC vol, maar dat is onze eigen schuld door te laat te gaan plannen.
2/9 GC-Page Quality Inn
3/9 Page-Bryce Best Western Ruby’s Inn
4/9 Bryce-Zion (Springdale) Pioneer Lodge Zion National Park-Springdale
5/9 Zion - LV 2x Hotel New York in optie
6/9 LV
7/9 LV -DV (Lone Pine) Comfort-Inn Lone Pine
8/9 DV - Yosemite Hotel Yosemite View Lodge El Portal 2x
9/9 Yosemite
10/9 Yosemite -SF Hotel?
11/9 SF
12/9 SF- Monterey Hotel?
13/9 Monterey - Pismo Beach Hotel?
14/9 Pismo Beach - SB- LA (mogelijk Sante Monica hotel)
15/9 LA
16/9 LAX - AMS

Ik heb een tip voor LA: Hollywood Orchid Suites, http://www.orchidsuites.com/ of Hollywood Hotel Celebrity http://www.hotelcelebrity.com/ (ik ben in Celbrity geweest). Ze zitten in dezelfde straat en dicht bij Hollywood boulevard en de bezienswaardigheden daar.

Mijn tip zou overigens zijn niets te reserveren, behalve in/nabij de National Parks en wellicht het eerste hotel omdat je dan een lange vlucht achter de rug hebt. Er zijn motels in overvloed, zelfs in het kleinste dorp kom je meestal clusters van motels tegen. Het mooie van rondreizen in Amerika is juist het enorme gevoel van vrijheid dat je hebt. Gebruik je schema alleen als richtlijn, niet als iets waar je per se aan vast moet houden!

Je hebt best goede keuze gemaakt. Quality Inn vraag om een kamer met een view op Lake Powell. Er zijn balkons. Ruby’s Inn is d eklassieke lokatie in Bryce. Is meer een motel met de ingang aan de buitenzijde. Wij logereerden daar maar ook in Best Western Grand. Is alemaal van Ruby. Pioneer Lodge in Springdale is prima. NyNY heb ik nooit gelogeerd maar ligt gunstig op de Strip. IN SF zaten we bij Fishersmans Warf in een dure BW. Als je gratis wil parkeren zou ik een hotel in de buurt van Lombard street kiezen en Union Square is ook een goede optie.
Monterey zelf hebben we niet overnacht (wel in de buurt maar die plek zal ik niet aanraden) en zoals Stiggy zegt. Celebrity of Orchid Suites. We zaten eens en Orchid suites. Dat was goed genoeg. Helaas niet meer gratis parkeren. Je klan ook Magic Mountain eens proberen. Santa Monica heeft veel heel dure hotels. En ja. met Comfort Inn in Lone Pine net iets buiten het dorp is weinig mis. In Pismo hebben we in de Cliffshore Inn van best Western gezeten. Heel mooi op een rots en in het Tiki hotel langs het strand.
Voor die heli flight. Ik heb inmiddels 2 reacties gehad. Die eco heli is geweldig met goede uitzichten maar over de goedkopere vluchten waren nogal wat klachten. We hebben heel wat helivluchten gemaakt over de wereld maar niet in de GC.

Hier is nog even een link. Kijk eens in post #7. Daar schrijft iemand over de ervaring met de helivluchten:

Wij vlogen met Maverick: South Rim Grand Canyon Helicopter Rides | Maverick Helicopters. Zij vliegen met ECO Star helicopters, die stiller & ruimer zijn en beter uitzicht hebben. Op het vliegveldje zit ook een ander bedrijf dat met andere helicopters vliegt. Wij hadden het geluk om voorin te zitten (hangt van je gewicht af, iedereen wordt gewogen om zo een optimale gewichtsverdeling te maken). Als je voorin zit is het wel een stukje spectaculairder dan achterin. Wat Yeehaw eerder zei klopt: je gaat niet de Canyon in, je vliegt er alleen over, maar dat is al prachtig. Onze piloot zakte op een gegeven moment wel tot net onder de rand van de Canyon (stukje ongehoorzaamheid?), maar echt erin duiken mag niet. Althans niet binnen de grenzen van het national park. Als je dat wel wilt, dan moet je een tour nemen vanaf Las Vegas (kan ook met Maverick). Vanaf Vegas kun je arrangementen boeken waarbij je echt door de Canyon vliegt, en op de bodem land om daar te picknicken of een glaasje champagne te drinken. Wel veel duurder, en dus buiten de grenzen van het National Park Grand Canyon. Wat ik begrijp is het daar wel minder mooi. Veel plezier!

Wat Stiggy bedoelt is een trip van Las Vegas naar Grand Canyon West. Niet te vergelijken met de south rim en ook niet in het National Park maar in het Hualapai reservaat. Zo lang het nog duurt want ze hebben grote geld problemen.

Let ook even op wat je wil gaan doen in Zion. Voor zover ik me kan herinneren kun je in een deel van het park niet met de eigen auto komen maar alleen met de shuttle. Dat zou je het beste even van tevoren kunnen bekijken anders rij je er misschien zo doorheen :slight_smile:

In september gaat alleen de shuttle naar de main canyon tenzij je een reservering voor het hotel in de main canyon hebt. De shuttle begint bij het visitor center aan de zuidingang. Er gaat ook een shuttle van Springdale naar het VC dus je kan lekker de auto laten staan als je in Springdale logeert. Je kan wel gewoon door het park via ut9 rijden.