hey…
terug vanuit thailand,het was mn eerste trip naar daar…,beste trip ooit!!
Eeen zaaalig land! de backpakker sfeer,full moon party,Koh phi phi,Krabi…Chiang mai,een zaaaaaaaalig en mmooi land met super mensen.
bednakt voor jullie tips…
ciao
hey…
terug vanuit thailand,het was mn eerste trip naar daar…,beste trip ooit!!
Eeen zaaalig land! de backpakker sfeer,full moon party,Koh phi phi,Krabi…Chiang mai,een zaaaaaaaalig en mmooi land met super mensen.
bednakt voor jullie tips…
ciao
Hi Adrien,
Erg leuk om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt gehad ! Thailand is ook inderdaad een heeeeeeeeeerlijk land ! :nod:
Hoop dat je na deze reis ook net zo verliefd op het land bent geworden als velen van ons hier en dat je in de (nabije) toekomst nog eens terug gaat.
Wat vond je het leukst ? En zijn er nog dingen geweest die je niet of minder leuk vond of waarvan je van tevoren meer verwacht had ?
Maar je bent dus op de full moon party geweest ? Ko Phangan ? Ben benieuwd wat je er van vond.
En ik heb gezien dat we er in stem bij hebben in de WW-verkiezingen ! We gaan de goede kant op !
![]()
Eum waar beginnen…
Ik ga enkele puntjes geven wat ik goed vond en wat ik slecht vond…
Ik vind de sfeer al op zich een topper,de meeste toeristen zijn backpakkers en erg sociaal…
Ik vond Krabi ook uiterst gezellig,ook Phi Phi vond ik heerlijk maar toch wel wat te toeristish!!!maar de sfeers savons is dan weer dik in orde en van dat helder water krijg ik nog altijd rillingen!!
(the beach" vond ik wel wat minder veeeeeeeel te veel toeristen!!!)
De full moon party was egt zaaaalig ,beter an ik had verwacht eigenlijk,je leert er mensen kennen,drinken de hele nacht door
,vele muziekstijlen…de geweldige sfeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer zoals ik al zei van feesten en vakantie en relaxen (uberafkick bij thuiskomst!!)
bungalowtjes op het strand in Koh pang…geweldig…
ook het noorden in een aanrader!! de nachttrein is echt niet zo slecht als velen zeggen!!je hebt ruimte genoeg om te slapen en drink gewoon wat shinga in de bar voor te gaan slapen…
daar motorfietsjes gehuurd,olifantentochten gedaan,bamboerafting enzovoort,thai boxing match gezien …
bANGKOK zelf vond ik egt een vuil gepolueerde stad ,de geur van gassen en gefrituude kip vondik egt walgelijk,de D&D inn hotel op KO san road VONDIK wel zalig,bar op het dak met zwembad!!! uitzicht op bangkok…schitterend gewoon …
ik kan zo nog lang voortdoen…
ciaociao
Hi Adrien,
Het meeste klinkt erg bekend ! Ik ben de laatste keer ook in Krabi (Ao Nang) geweest en vond het heerlijk daar; leuke sfeer en prachtige, mooie bounty-strandjes/eilandjes in de omgeving.
Zes jaar geleden was ik in Phi Phi, dus alweer vrij lang geleden, ook toen was het al vrij toeristisch, voor een groot gedeelte natuurlijk veroorzaakt door die film destijds. Na de tsunami is het allemaal wat minder gegaan met Phi Phi, maar wat ik hoor trekt het weer goed aan.
De nachttrein vind ik ook iets dat je een keer gedaan moet hebben in Thailand, absoluut een leuke ervaring (al gaan die Thai wel errug vroeg slapen !!). 's Ochtends vroeg kom je in Chiang Mai aan en je ziet de stad dan wakker worden en voelt het steeds warmer worden…
De bedjes zijn voor veel farang wel wat aan de kleine kant en het is 's nachts wat gehorig, maar zoals jij al zegt ff een paar Singha’tjes drinken en het slapen lukt aardig.
De Full Moon Party op Ko Phangan vond ik ook super, hoewel ik me niet alles meer even goed kan herinneren helaas. Leuke mensen, super sfeer en muziek was top.
En Bangkok…tsjaaaa…ik had ongeveer dezelfde reaktie toen ik er voor het eerst kwam. Het stonk er van de uitlaatgassen, riolen en alle vreemde etenswaren die ze op straat aan het koken waren, het was er gigantisch druk, en het was benauwend heet. Ik was blij toen we Bangkok verlieten.
Sindsdien ben ik er nog vaak teruggekomen en inmiddels voel ik me er helemaal thuis (en veiliger op straat dan in Amsterdam !). Eenmaal door de ‘vervelende’ kanten van Bangkok heen geprikt, weet ik inmiddels dat het een fantastische stad is waar de oude cultuur en de moderne technologie samenkomen.
Er gaat niets boven een som-tam en een pad thai van een van de hawker-stalletjes op straat !
Ik krijg meteen weer zin om terug te gaan…
Ah!.. nog een westerling die Som-Tam lust:D Heerlijk !!!:drool:
Je moet Bangkok inderdaad een beetje gewoon worden, maar het heeft iets. Ik zou b.v. dagen op de markten in Chinatown kunnen doorbrengen.
De eerste ervaring met Bangkok was heftig en ik ben dan ook blij dat we een fietstocht gemaakt hebben. Hierdoor hebben we de stad van een hele andere kant gezien en dat heeft een goede indruk achter gelaten. Eenmaal weg uit de stad geniet je van de rust maar bij terugkomst toch weer verrast door de vele gezichten van de stad. Zo verrast dat we wederom terug gaan want er is zoveel te beleven, ik denk dat deze stad altijd wel blijft trekken. Veilig voel ik me er zeker!
wat Bangkok betreft, was ik trouwens aangenaam verrast door het moderne deel van de stad: de winkelcentra (siam, sukhumvit, …), de skytrain en de groene rust in Lumphini park. In dat deel van de stad is alles trouwens superproper. Het is een ander, heel leuk aspect van Bangkok, maar misschien geraken veel backpackers wegens tijdsgebrek niet verder dan Kao San Road, Wat Po, … allemaal ook heel leuk natuurlijk!!