Addo de moeite na Kruger, Privite game reserve en Hluluwe ?

Tijdens onze komende reis naar Zuid afrika hebben we ook een overnachting in Kirkwood ( vlakbij Addo elephant park )
Dit is tijdens het tweede gedeelte van onze reis na de binnenlandse vlucht Durban - Port Elisabeth .
In het eerste gedeelte hebben we dan al Kruger gedaan, twee dagen in Klaserie Privite game reserve( Nthambo Tree Camp ) en Hluhluwe .
We zouden opstijgen om 9u50 in Durban en landen in Port Elisabeth om 11u10 .
Dan nog nieuwe huurwagen ophalen dus ik denk dat we niet kunnen vertrekken voor 12u30 a 13u00 .
Naar Kirkwood waar ons guesthouse is het vanaf de luchthaven ongeveer 1u15 rijden .
Is het dan de moeite om nog langs Addo te rijden ?
De dag nadien rijden we naar Tsitsikamma Nat Park ( Storms River Mounth ) Dit is 2u30’ rijden dus in principe zouden
we die dag ook nog voldoende tijd hebben om eens door Addo te rijden .
Wat denken jullie, de moeite of niet ? Wat zouden we dan in die omgeving kunnen doen ter vervanging van Addo ?
Wij zijn vooral natuurliefhebbers . Steden of cultuur is niet zo ons ding ( Alhoewel we wel enorm uitkijken naar Kaapstad op het einde )
Dank bij voorbaat voor jullie tips
MvG

Denk dat Addo weinig toevoegt na de safari’s die je dan al hebt gedaan. Tenzij je helemaal weg bent van olifanten of je op je eerdere safari’s geen olifanten hebt gezien.
PE is best een leuk plaatsje met mooie stranden in de buurt. Misschien kun je een strandwandeling ofzo maken om wat tijd te overbruggen voor je naar je accommodatie rijdt.

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app

Addo is geweldig, als je je een echte olofanten liefhebber bent. Heerlijk park.

maar nog even in Addo rond rijden die dag, zou kunnen, maar dat moet je maar die dag zien. Je weet nooit wat er nog tussen kan komen. Niet alles is altijd goed te plannen, het blijft Afrika he.

Bedankt, Ik denk dat we het gewoon die dag wat rustiger aan gaan doen en wat genieten van onze accomodatie in Kirkwood .
Het is zo al een vrij drukke dag . Wellicht vrij vroeg opstaan om naar luchthaven te gaan, huurauto binnen doen, inchecken, vlucht, nieuwe huurauto afhalen enz …
We kunnen nog altijd de dag nadien s’morgens langs Addo passeren indien we zin hebben , en anders rijden we r rustig door naar Tsisikamma Nat park . Daar is het
ook zeer mooi blijkbaar dus dan kunnen we daar wat rondwandelen .

Klopt daar kan je wandelen en zeker super mooi. En even rustig aan doen, is a
tijd goed om te doen, zeker na een vroege dag. Maar ja in Zuid Afrika, sta je altijd lekker vroeg op en ga je op tijd naar bed.

Als iemand in Kirkwood overnacht, ga ik er van uit dat hij/zij Addo Elephant NP wil bezoeken, anders vind ik geen enkele reden om van PE een uur te rijden en de volgende dag weer terug om van daaruit naar Tsitsikamma te rijden.

Ik zou overwegen om dan toch maar een andere overnachtingsplek te zoeken die al in de goeie richting ligt, ofwel toch nog kort door het olifantenpark te rijden. Mochten jullie een Wild Card hebben zou ik dat in ieder geval doen!

Groetjes,
Toetske

Hier ga ik volledig mee akkoord. Als je Addo niet gaat bezoeken zou ik Kirkwood ook overslaan en een nachtje extra in Tsitsikamma boeken of ergens anders aan de Garden Route. Ofwel, als jullie toch in Kirkwood willen blijven toch even door het park rijden. Het is een mooi park, maar je gaat er voornamelijk om olifanten te zien.

Je kan ook een extra nachtje in Kirkwood blokven en dan heerlijk door Addo gaan rijden.

Bedankt voor jullie tips .
Hier hebben jullie een punt natuurlijk . We hebben onze reis geboekt bij Zuid Afrika online dus onze overnachtingsplaatsen staan vast . ( Kirkwood is hier bij met de bedoeling om Addo te bezoeken . Ik had deze vraag hier op het forum gezet omdat ik al eens commentaren had gelezen dat Addo heel wat minder leuk is als bvb Kruger of Hluluwe zeker als je dit doet na deze parken en dat is bij ons het geval .
Ik denk dat we het dan als volgt gaan doen . Na aankomst op de luchthaven van Port Elisabeth rustig richting Kirkwood rijden. Misschien ergens tussen Port Elisabeth en Kirkwood een kleine wandeling doen ( Weet er iemand of het daar ergens in de omgeving de moeite is ? )
Dan naar het logement gaan ( s’avonds nog ergens uit gaan eten want we hebben een guesthouse met enkel ontbijt ) .
S’anderendaags wat vroeger opstaan ( dat zal toch meer de gewoonte zijn ginder vroeg opstaan en op tijd in bed ) naar Addo en daar een uurtje of drie - vier rondrijden en dan naar Tsitsikamma .

Ik ken de omgeving waar je dan overnacht niet, maar check dan wel of je 's avonds nog ergens naar toe kunt gaan om uit te eten.
Het beste kun je dat bij de ‘locals’ dus bij het genoemde Kirkwood navragen. Zij kennen de lokale situatie het beste.

Alvast heel veel plezier.
Met zonnige groet vanuit de bush,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience