Recente informatie van de Thaise consul in Birmingham, vet gedrukt is van mij.
If you are entering the Kingdom of Thailand without a valid visa there is a concession which allows you to do so providing that the following conditions are ALL fulfilled.
Your Passport is on a list of passports approved for this purpose. It is likely to be but please check if you are in doubt.
Your visit to the Kingdom of Thailand is for tourism purposes only.
You hold a confirmed air ticket to leave the Kingdom within 30 days direct from a Thai airport.
Please note that you must travel by air and travel from an an airport outside of Thailand does not count. This has been the rule for many years and nothing has changed in this regard. **The only thing that has changed is that these rules are going to be applied more strictly than in the past. **
Please also be aware that Airlines often check if passengers have either a valid visa or a return ticket within 30 days and will exclude you from boarding a flight to Thailand if you have neither. The Thai authorities have asked Airlines to be more vigilant in this respect.
This 30 day free entry cannot be used in conjunction with or to extend your stay on a visa
Niets nieuws dus, maar het lijkt er op dat Thailand strikter wordt/gaat worden mbt de eisen voor visumvrije entree, met name het vliegticket naar buiten Thailand.
You hold a confirmed air ticket to leave the Kingdom within 30 days direct from a Thai airport.
Please note that you must travel by air and travel from an an airport outside of Thailand does not count.
Dit stukje ging niet voor mij op, of ik werd toentertijd niet streng genoeg gecontroleerd.
Ik vloog naar Thailand, en return-ticket was 1,5 maand later. Omdat ik bang was dat ik het land niet inkwam, had ik in het midden van mijn verblijf een enkeltje van Kuala Lumpur naar Bangkok geboekt, in de veronderstelling dat dit genoeg zou zijn.
3 jaar geleden, passagier wilde met EVA van AMS naar BKK.
Paspoort was nog maar 6 maanden geldig en dit was net een week te kort (moet nog 6 maanden geldig zijn bij UITREIS vanuit Thailand).
Passagier mocht niet mee op dit paspoort en heeft bij de Marechaussee een noodpaspoort moeten regelen.
Ik heb nooit iemand horen zeggen dat die niet meemocht vanwege het ontbreken van een outbound ticket uit Thailand, maar volgens mij controleren ze er wel op. (de vliegmaatschappijen dan)
Het beste wat je kunt doen is gewoonweg zorgen dat alles in orde is en niet het risico nemen, dat ineens de wetgeving weer nageleefd gaat worden.
het zijn vaak de vliegmaatschappijen die strenger zijn, maar soms ook de regels niet weten ik had 1 x problemen ondanks dat ik een non o met ext. en werkvergunning en bedijfspapieren bij me had mocht ik in 1ste instantie niet mee. Na veel gedoe met de manager kon ik mee als ik een formulier zou tekenen waarin ik alle verantwoording op me nam, dit was met china airlines op schiphol.
Vraagje: Wij gaan 7 juli naar Thailand, verblijven 2 nachten in Bankok, om daarna naar Cambodja te vliegen, blijven daar 4 dagen, en gaan vervolgens (per vliegtuig) weer terug naar Thailand. Veranderd dat nog iets ten opzichte van de visumvrije entree?:chin: