actuele kosten anno 2012?

Beste allemaal,

Ik weet dat deze vraag vast al een paar keer voorbij is gekomen maar via diverse zoek mogelijkheden vind ik toch niet helemaal wat ik zoek…

Ik zou graag willen weten wat de kosten voor levensonderhoud tegenwoordig op Bali (en Lombok) zijn. Ik bedoel daarmee, eten en drinken, vervoer, overnachten (niet te primitief), excursies, duiken ect.
Ik hoor vooral de laatste tijd dat Bali wat duurder is geworden.

Denk eraan 3 weken naar Bali (en evt Lombok) te gaan. Voor mijn eigen idee wil ik graag weten wat ik ongeveer kwijt zal kunnen zijn.

Alvast bedankt!!

hey Mitsy

Ik heb zelf vorig jaar met zn tweeen rekening gehouden met 50 euro per dag. dit is ook wel wat ik uiteindelijk heb uitgegeven. Ik heb wel heel veel gedaan ( heb toch wel heel bali gezien + Lombok ) voordeel was wel dat ik gedurende de 2 weken al een hotel had geboekt vanuit nederland en hier dus geen kosten aan had ( op hotel in Lombok en Lovina na )

met 25 euro pp per dag kan je een heel eind komen en best in luxe je vakantie doorbrengen. wil je echter veel van het land zien en daarbij ook nog duiken etc zou ik persoonlijk wel nog een extra budget aanhouden voor je uitstapjes.

in een restaurant kan je eten voor 5 euro incl drinken maar het kan ook 30 euro zijn ( het is maar net waar je heen gaat )

Hoop dat dit een beetje antwoord geeft op je vraag !

Alcohol is niet meer betaalbaar, eten kan je vanaf 1.50 ,en basic -schoon overnachten vanaf 4-5 euro per kamer/bungalowtje. Een flesje Arak de nationale drank is van ca 90 cent in 2000 naar zo,n 16 euro gegaan , drink het niet uit plastic zakjes is levensgevaarlijk. heb mijn eigen leverancier = de fabriek

Ga je in de zomermaanden (hoogseizoen) dan ben je al snel 10-20 euro voor een kamer kwijt.

Bedankt allemaal!

Als we gaan, gaan we rond 15 augustus. Ik weet niet of dat ook nog binnen het hoogseizoen valt? (vast wel).

Denk ook dat het per plaats ook wel verschillend is?

Als het voor gemiddeld 25 euro pp per dag moet lukken zou dat mooi zijn, maar ik hoor ook graag als dat echt niet haalbaar is.

ik baal altijd dat als ik alleen ga altijd duurder uit ben. Je kan dan immers geen kamerhuur delen. excursies is lastiger en duurder (vaak willen ze dat je met minimaal 2 pers. bent etc.) Ik vind de hotels/hostels de afgelopen jaren en zelfs per jaar best wel gestegen.

In de toeristen centra ja, je kan in Sengkidu overnachten vanaf 24 euro per kamer.
Vrienden van ons hadden een luxe bungalow met roomservice -minibar -airco etc voor 30 euro =15 euro per persoon met ontbijt… een klein resort gelijk aan zee gelegen.

ja, met z’n 2en is die 30 euro dus 15 euro per persoon. maar als je alleen bent betaal je het volle pond.

Dat is rond het eind van de Ramadan. Dan zijn er ook veel lokale toeristen en is het extra druk.

Ook op Bali extra druk ivm Ramadan?

In het Zuidelijk gedeelte wel, hier in het Oosten van Bali niet echt. Dwz heb er nooit iets van gemerkt.

als je je vakantie niet op een ander moment kunt nemen heb je natuurlijk pech.
ik ben ook in de ramadam op Bali en Java en daar betaal ik een prijs voor.
ik heb gehoord dat vele Javanen naar Bali trekken en natuurlijk is het hoogseizoen.
je ziet het aan de prijzen die tot 20% hoger zijn.
Jammer; maar ik maak er het beste van.

Ja soms is het helaas niet anders qua keuze voor de weken vakantie… Helaas! :slight_smile:

Ik heb het nu wel steeds over 3 weken Bali (en lombok/gili eilanden), maar zou het ook mogelijk zijn om op een relatief relaxed tempo in 3 weken ook nog wat van Java te zien?

Groetjes en bedankt!

Tuurlijk je kan altijd op ieder uur van de dag bij Berantas terecht, die is zo gastvrij je mag er zelfs voor niets overnachten. Maar wel mee naar de moskee ! LOL