Ik kan nergens recente info vinden over het leefbudget (per dag) op Bali. Wel hoor ik hier en daar dat het een stuk duurder is dan een paar jaren geleden. Het vliegtickets heb ik al, we gaan voor zo’n 3,5 weken.
Mijn vriend en ik zijn budget reizigers, met een simpele prive kamer met een twee persoons bed zijn we al heel tevreden (zijn gewend aan dorm rooms in backpackers).
Wat ben je zoal per dag kwijt voor een kamer, eten, en af en toe een tour, fiets/scooter huren of scuba diven?
Buiten het hoogseizoen kun je een kamer vinden voor 10 euro. Geen AC, koud water.
Eten kan voor minder dan 5 euro per persoon per dag. Streetfood, geen bier.
Private driver 40-45 euro per dag. Shared transport gaat per persoon, zie website perama tours.
Entreegelden 1-10 euro.
Duiken vanaf 40 euro per duik, maar dit wordt gekoper als je veel duiken bij dezelfde duikschool maakt. Duiken is meestal het goedkoopst in Amed of Tulemben, omdat je daar kantduiken kan maken. Altijd met gids.
Op Bali kies verbleef ik vorig jaar meestal in kamers rond de 25-30 euro.
Dan kan goedkoper, maar na een reis door primitief Papua wilde ik gewoon wat gemak.
Kamers met warm water en een douche beginnen meestal rond de 20 euro. Kijk ook even op agoda of booking.com voor actuele prijzen, ik heb de afgelopen jaren alleen in het hoogseizoen gereisd ivm werk.