Hallo, ik ben van plan om eind februari voor 2 maanden naar bail te gaan. Nu vraag ik me af wat de kosten zijn voor een slaapplaats… (geen luxe, alleen slapen) en wat betaal je ongeveer voor simpel eten en drinken? Nu las ik ook dat je een visum aan moet vragen indien je langer dan 30 dagen blijft, is dit lastig?
Hoi Michiel,
Slaapplaatsen heb je in Bali vanaf een euro of 4-5, inclusief ontbijt. Wanneer je goed zoekt, lukt het zelfs voor nog minder
Eten en drinken, tja, dat hangt een beetje van je dagelijkse behoeftes af. Wanneer je eet bij een warung (eetstalletje) of een kaki lima (rijdend eetstalletje) kom je voor 50 eurocent een heel eind. Bij eettentjes voor touristen kun je terecht vanaf 2-3 euro voor een maaltijd.
Een 1.5 literfles water kost 2500-3000 rp in de supermarkt. Da’s zo’n 20 eurocent. Een flesje cola kost meestal 3500 rp en verse sapjes beginnen bij 5000 rp.
Het aanvragen voor een 60-daags visum is niet heel moeilijk, dit kan bij de ambassade in den Haag. Je hoeft alleen je ticket en pasfoto’s mee te nemen. Verder moet je paspoort nog 2 lege pagina’s bevatten en na vertrek uit het land voor minimaal 6 maanden geldig zijn. Zie ook http://www.visa4indonesia.nl/
Selamat jalan! (Oftewel: goede reis.)
Jenny
hallo, is februari geen regentijd? vr.dank. max
Volgens de kalender wel, echter de laatste 4 jaar is er in Indonesia, net zoals in NL geen peil op de seizoenen meer te trekken. Overigens als de regentijd normaal verloopt is dat het lekkerste seizoen, niet zo warm en minder stof en vuiligheid. Ook is de natuur overdadig groen en is het de vruchtentijd.
hallo, hartelijk dank voor uw informatie dan lijkt het me wel de beste tijd om rond te trekken is het raadzaam om voor eigen vervoer te kiezen? gr max
In februari is het nog behoorlijk fris in NL, op Bali in geen geval. Er staat je op Bali een gigantische hoeveelheid transport ter beschikking, van simpel (fiets) tot super-de-luxe (limousine), met daartussen allerlei soorten bussen, motorfietsjes, bootjes, taxi’s en auto’s met chauffeur/gids. Het hangt van je smaak, budget en bestemming af voor wat je kiest. In ieder geval geeft transport geen enkel probleem.
Alweer dank voor uw informatie en niet te vergeten een Gelukkig Nieuwjaar, het Budget is wel daar alleen hoe meer je spaart destemeer je kan/wil weggeven aan de bedelende kinderen en oudere mensen.
Het lijkt MIJ wel spannend eens een vacantie op low budget te nemen je kan altijd nog het luxere verkiezen.
In februari zal het zeker wel rustig zijn tov. juni/juli of tref je dan meer oudere mensen aan?
Heeft u bepaalde adviezen wat je perse MOET zien, we zijn in 2005 op Bali geweest en ikzelf al eerder op Java. Op Bali hebben we Tanalot de warme bronnen/baden met waterval richting noorden (naam ?) diverse tempels en dansshows. MAAR…je ziet altijd te weinig vandaar dat we nu besloten hebben om in februari met een rugzak te reizen (2 oltimers van 50+) Bali weer te verkennen en elk advies is welkom. We hopen gauw wat te horen van u. vr. gr. Max