Activiteiten Zuid-india

Ben van plan om twee maanden door India te gaan reizen. Aankomst in Mumbai en dan via Goa naar het zuiden afzakken. Wat ik me afvroeg of er ook mogelijkheden zijn om buiten de bezoeken aan tempels enz ook mogelijkheden zijn tot wat meer active dingen denk aan:

  • Tocht door de jungle
  • Raften
  • Mountainbiken
  • Tocht door woestijn of iets degelijks

enz enz

Als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag!

Hallo,
Over mountainbiken en raften weet ik niet veel. Een woestijn in Zuid India?
Maar over jungle tochten help ik je graag verder.
Ik zou een bezoek brengen aan het bergachtige gebied tussen Kerala en Tamil Nadu, de Western Ghats. Het is een wonderschoon gebied met dicht tropisch regenwoud. Je kunt er prachtige tochten maken, zoals in het Anamalai Nature Reserve. Daar komen niet zo gek veel toeristen ook, en je ziet er heel veel dieren. Bepaalde delen van de Western Ghats van Kerala worden als de meest soortenrijke ecosystemen van de wereld beschouwd. Je kunt in dit gebied ook heel goed mountain biken (ik heb het veel mensen zien doen). Er zijn legio prachtige watervallen en kleine weggetjes daar naartoe. Voor toegang moet je wel altijd een paar dagen te voren beginnen met het aanvragen van een visitation permit. Daarvoor ga je doorgaans naar het kantoor van de park rangers. In geval van Anamalai is dat in Pollachi.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Veel plezier,

Jasper Buijs

Heeft er iemand ook ervaring en tips voor een treinreis van Mumbai naar Goa? We reizen in januari.Ook tips betreffend accomodatie zijn heel welkom.:wereld: