Zuid India van Goa naar Chennai

Hallo reizigers!

Eind mei ben ik van plan om ±2 maanden naar Zuid Oost Azië te gaan en vervolgens nog een maand (of 3 weken) naar Zuid India.

Het plan is om vanaf Bangkok naar Goa (of Chennai) te vliegen en dan van daaruit van west naar oost (of andersom) te trekken. Daarna wil ik nog 2-3 dagen in het noorden vertoeven om de Taj Mahal te zien en van daar uit weer terug vliegen naar Nederland.

Mijn vraag is nu, welke dingen kunnen jullie me aanraden om te doen in Zuid India? Wat zijn nu echt de must see dingen of wat was in jullie ervaring zeer de moeite waard? Ik ben zeer flexibel, heb niet een specifieke tijdslimiet en hoef ook niet per se van Goa naar Chennai te reizen (of andersom), maar dat leek me wel praktisch en tof.

Op het moment zijn er twee dingen die ik zeker wil zien en dat zijn de tempels van Hampi en de stad Mysore.

- Ik twijfel nog heel erg over de tijd van het jaar om te gaan. Mei t/m augustus is misschien een slechte tijd om te gaan ivm regen/luchtvochtigheid?? Wat is hierin jullie ervaring?

Hartelijke groet,

Danny

Niemand sugesties?:chin:

Als je een lonely planet koopt kom je al een heel eind:P,
Goa is trouwens uitgestorven in mei, dus dat kun je beter later doen.
Trouwens, Goa is sowieso geen bal meer aan sinds de politie strenge controles heeft op overmatige alcohol consumptie, drugsbezit -gebruik en te harde muziek. En dat is eigenlijk hetgeen waar Goa op draait, niet?
Er zijn honderden stadjes in India die ook leuk zijn, maar op de een of andere manier heeft Goa de naam. Wat ik je aanraadt: koop een reisboek, vlieg naar Chennai en beslis daar wat je gaat doen, plan niks van tevoren en als je dat al doet garandeer ik je dat je je niet aan je planning houdt haha

fijne reis!

als je met fly direkt bedoelt-dan is het aanbod vanaf BKK erg klein-delhi, Mumbai, Kolkata, Chennai. En de prijzen liggen vrij hoog, beh. CCU. Bkk-Goa heeft totaal geen zin-dat is zoiets als Texel-Ameland-van strand naar strand.
Als je voral goedkoop wilt vliegen-kijk dan naar AirAsia-ze hebben recent nieuwe lijnen vanaf KUL/Malaysia geopend, en vliegen ook 5/6 x p.d. BKK-KUL.
ik geef nooit antw op ,must’’ dat was ooit in communistscihe landen zo-dat je perse die dingen MOEST zien-maar nu is het vrij. Als je ook niets meldt wat je zelf leuk vindt-wat hep tat tan voor sin? (zoals die kroif ooit zei)
Het is mei-aug niet alleen humidity-maar RAINY-dat start zo rond die tijd, en werkt zich op van zuid naar noord. Ook dat staat verder (wie had dat nou gedacht) leuk uitgelegd in die LP-gids. of elke andere praktische gids