Goa, Hampi en Mumbai

Hallo,

Mijn vriend en ik hebben 10 dagen de tijd om rond te reizen in een klein deel van India. Wij nemen de trein naar Goa en gaan vanuit daar 2 dagen naar Hampi. Op de terugweg willen we nog langs Mumbai om de slums te zien in Zuid-Mumbai. Onze eind- en vertrekbestemming is Vadodara. Het is best veel in zo’n korte tijd wat we willen zien en doen, waardoor we een goed plan moeten maken.
Onze trip staat gepland op half oktober en de treintickets van Vadodara naar Goa hebben we al. Nu hebben we 2,5 dag + 1,5 dag Goa (tussentijd is voor Hampi) en we willen heel graag de Dudhsagar falls zien. Ook zouden we het heel leuk vinden om eventueel een trekking te doen en te gaan snorkelen of duiken. Nu valt oktober net na het Monsoon seizoen en net voor het toeristenseizoen. Wat zijn tips om in deze periode te doen, te zien en waar te verblijven in Goa?
Hoe zouden wij bijvoorbeeld het beste bij de Dudhsagar falls komen vanuit Goa? Is het slim om zelf een motor of scooter te huren en erheen te rijden? Of is het beter om een taxi te nemen voor de dag ? Misschien zijn er zelfs wel trekkingmogelijkheden in 1 dag?
Wat zijn verder de beste snorkelplekken in Goa? En wat is de leukste (en handigste) plek om te verblijven voor een paar dagen (redelijk dicht bij de treinstations zou handig zijn).
Nu heb ik begrepen dat het in oktober nog best wel kan regenen, wat is jullie ervaring hiermee?

Hebben jullie ook nog tips voor Hampi en Mumbai? We willen in ieder geval in Hampi een scooter huren en zelf rondtouren en in Mumbai willen we de slums bezoeken en misschien de grootste outdoor wasserij ter wereld.

Graag hoor ik jullie tips:)