Tips voor Goa en natuurspots in Goa

Hallo,

Mijn vriend en ik gaan een paar dagen naar Goa half oktober. Omdat we ook naar Hampi en Mumbai willen, hebben we helaas maar 2,5 dag + 1,5 dag (tussentijd naar Hampi) in Goa. We willen deze dagen heel graag de Dudhsagar falls en zouden eventueel een trekking willen maken en/of national park bezoeken. Ook willen we duiken of snorkelen. We hebben begrepen dat Dudhsdagar falls 14 km. van Goa ligt en dat dit niet te bereiken is tijdens Monsoon met de auto. Nu is het in oktober naar mijn weten geen Monsoon meer, dus wij zouden misschien wel met de motor/scooter (huren) daarheen kunnen? Een trekking zal dan misschien lastig worden.
Hebben jullie tips voor ons waar te verblijven in Goa? Wij zijn niet op zoek al te veel party plekken, maar vinden barretjes wel heel leuk en ook een beetje minder toeristische, mooie plekken (misschien een plek waar vandaan de dudhasagar falls makkelijk te bereiken zijn?) .
En wat zijn de beste snorkel of duikplekken in Goa?

Kunnen wij gewoon bij aankomst ook trekkings/dagtrips boeken? Wat zijn leuke activiteiten om in Goa te doen? En hebben jullie nog must do/must see tips?

Heel erg bedankt!