Goa en plekjes bij/rond Goa, iemand tips?

hoi
ik ga met een organisatie 6 wk naar india. 4 wk reizen, 2 wk vrijwilligerswerk. Nu heb ik ook een strandweek in Goa. In augustus, dus moessontijd. Wat moet ik me daar bij voorstellen, echt 24-7 hoosbuien? zijn er nog plaatsjes rond goa waar ik dan heen kan (makkelijk te reizen, en weer terug binnen een dag?) die de moeite waard zijn?

hoop dat jullie wat tips voor me hebben!

groetjes

Hoi Lotte,

Als ik het goed begrijp dan wordt in augustus de moesson al weer minder. Dus als die week aan het eind van de maand zit kan het best meevallen.
Misschien is de website van India Mike wel wat voor je…:zon02:

Hoi,

Ik zit van 26 juli tot 26 augustus in Goa (Calangute), het is zeker geen 24/7 hoosbuien, je kan soms urenlang zonnen op het strand. NIET zwemmen want de zee en stroming is veel te sterk, vorig jaar zijn er 15 locals verdronken toen ik daar 3 weken zat. Dhudsagar waterfalls schijnt erg mooi te zijn gedurende monsoon, ik ben van plan dit jaar daarna te gaan maar schijnt tijdens monsoon niet per auto bereikbaar te zijn dus moet eens zien nog of dat wel lukt eigenlijk.

groetjes

Arupam

Hey hallo,

Ik ben as aug waarschijnlijk ook in goa, had wel gehoord dat het daar dan erg rustig is ( daar bedoel ik mee, weinig restaurants en winkels open) Weet niet of dat klopt.
Hebben jullie een idee hoe dat dan is…

Groetjes steffie,:dag:

Goa is zeker rustig in juli/augustus. Wij gaan in november naar India/Mumbai en zullen een maand later in Goa zijn. Eind oktober, begin november begint de toeristen sezoen. Ook de strandverkopers zijn er pas later. Calangute is nu wel beter dan de rest van Goa. En anders is Candolim, een paar kilomers verder wat rustiger(vanaf okt./nov.) De markt in Mapusa is wel gezellig. Verder is panjim wel een bezoekje waard. De markt in Panjib is overdekt. Als t even kan. met de bus naar Betem (9 rupees) en vervolgens met de ferry naar Panjim. Veel plezier. Hoor t wel als je meer wilt weten.

2 likes