Strand India in oktober

Hoi allemaal

Dit jaar bezoeken mijn man en ik voor het eerst India en Nepal. We willen het eind van de vakantie een paar dagen strand doen.

Is het in oktober te doen in Goa wat betreft de moeson?
Zo ja welke plekken raden jullie aan? we zijn vooral oo zoek naar rust en mooi strand :zon02:

Zo nee, is er een andere strandbestemming die jullie aanraden?

Alvast bedankt!

Oktober is een maand die een beetje onvoorspelbaar is in Goa. Soms heb je er geen druppel regen en soms heb je nog volop moessonregens. Het zal echter nooit de hele dag regenen. Meestal blijft het beperkt tot een paar stevige buien, vooral 's avonds en 's nachts.

In oktober is het ook nog zeer rustig en zijn alle accomodaties nog niet open, maar je vindt altijd wel wat.

In deze periode is de klassieker Palolem misschien wel een aanrader. Tijdens het hoogseizoen is het er veel te druk. Het strand is er heel mooi, en je hebt er alle voorzieningen. De goedkope strandhutjes zullen in oktober echter nog niet allemaal opgebouwd zijn.

Er zijn nog tal van andere stranden, allemaal met hun eigen karakter maar voor de rust zou ik toch opteren voor een strand in Zuid Goa.

Wil je Goa vermijden, probeer dan eens Gokarna in Karnataka, net ten zuiden van Goa.

1 like

hi ik ben verleden jaar in juni juli geweest dan is het er ook naar de stille kant
maar zeer mooi strand in was in baga beach zeer aan te raden
groetjes

Ik snap inderdaad niet, dat Gokharna zoveel minder in trek is als Goa. Maar ik moet er wel bij zeggen, dat dat eind november was.

Een aantal jaren geleden ben ik in November in Goa geweest. Geen regen gehad maar wel veel bewolking. Ook vond ik de stranden tegenvallen, maar dat had er misschien ook mee te maken dat ik door andere reizen ook wel verwend ben met mooie stranden. Vond het wel lekker om na een reis door het noorden van India in Goa lekker te relaxen

welke stranden vond je leuker dan goa?
aub