Goa in juni!

Goedemorgen!

12 mei vertrek ik voor 3,5 week naar India. We vliegen naar Delhi en gaan vanuit daar een rondje Rajhastan.

Nu wil ik vanaf 31 mei t/m 5 juni nog even richting Goa, maar ik lees veel tegenstrijdige berichten ivm het regenseizoen.

Zijn hier mensen die rond die tijd wel eens in Goa zijn geweest? Is het te doen, of raad je het juist absoluut af?

Ik ben wel eens in het regenseizoen in Indonesië en Maleisië geweest en dat viel alles mee.

Ik hoor graag van jullie!

Qua weer zal het best wel meevallen. Het wordt wel stilaan zeer heet rond die periode. De moesson zal nog niet echt begonnen zijn maar tegenwoordig weet je nooit natuurlijk. Vorig jaar duurde de moesson langer dan gewoonlijk.
Het zal er wel zeer rustig zijn. Veel gelegenheden, café’s, restaurants, guesthouses zijn al terug gesloten en er zijn niet al te veel toeristen meer. Ook het seizoen voor de Indiase toeristen loopt dan af.
Maar er is altijd wel wat te vinden.

Onwijs bedankt voor je snelle reactie!

Heb je naast Goa, misschien nog andere tips voor een strand in de buurt van Mumbai? Iets wat je kan vergelijken met palolem beach in Goa.

Ik ben op zoek naar leuke strandhutjes namelijk.

Er zijn wel enkele stranden in de buurt van Mumbai, maar deze zijn niet zo gericht op de Westerse toerist.
Goa zal waarschijnlijk de beste plaats zijn om naartoe te gaan maar hou er wel rekening mee dat de meeste strandhutjes afgebroken worden op het einde van het seizoen. Enerzijds omdat het moet van de overheid, en anderzijds omdat ze anders toch hoogstwaarschijnlijk worden weggespoeld door de moesson.
Je kan altijd wel logeren vlakbij het strand. Probeer misschien eens bij Anthy’s in Benaulim. Daar hebben ze mooie vaste bungalows zo goed als op het strand maar tijdens het seizoen vind ik ze een beetje prijzig. Ik weet ook niet tot wanneer ze openblijven.
In Palolem vind je sowieso ook altijd wel wat, misschien niet meteen op het strand, maar toch vlakbij.