hallo ,
ik vermoed dat de Goa-beaches niet direct snorkel-plaatsen zijn …maar anderzijds zitten er toch ook rotspartijen tussen … wie heeft er weet van specifieke goeie snorkel-mogelijkheden ? -periode dec/jan-
ook wat fietsen betreft vraag ik me af welke de mooiste route’s zijn ? iemand weet van fiets lussen/tochten ?
of doet iedereen het “à l’improviste” …
groeten , geert,
wat laat om te reageren.Komen al 14 jaar in Goa, maar er zijn echt geen snorkel en duiklocaties.
Er zijn wel wat gebiedjes met rots c.q. rotspartijen , maar water is ook niet helder genoeg voor snorkelen.
fietsen kan wel , maar dan meer in het binnenland en niet op de hoofdwegen (veel te gevaarlijk)
grjes CJM MAAS
toch nog bedankt voor de late reaktie …word dan maar een reis zonder snorkelen …volgende reis word misschien Sri Lanka, en
daar kunnen we dan ons ding doen
groeten , geert,
Hallo Megareco,
als je meer wil weten over goa, dan kun je ook mailen naar
cjmmaas@home.nl
grjes cjm
dag,
we trekken eigenlijk in een 16-tal dagen rond … het traject word : Mumbai - Nashik -trimbak- ellora & ajanta - Bijapur - Gokarna - Benaulim - Mumbai
we sluiten dus af met 4 dagen recup in Benaulim …ttz …ben niet echt een zonneklopper . Dus moest je tips hebben buiten de
toeristische klassiekers aldaar ,zijn ze in ieder geval welkom ! …een rustige fietsroute langs het landelijke goa bvb .
alvast bedankt,
Geert,
Hallo Geert,
Ik weet niet wanneer je deze tour wil gaan maken.Beste tijd is vanaf eind okt tot eind maart.Goed weer,zon ,geen regen, de moesson is dan voorbij.Beste maanden zijn december en januari.Wij hebben al deze plaatsen bezocht.Je wil in n relatief korte tijd toch veel gaan bezoeken.Bij de route zou ik wel aurangabad betrekken als basis voor Ellora en Ajanta. Ellora is het mooiste.
In Aurangabad zelf heb je ook mooie caves, hoog boven de stad (schitterend),Bijapur is inderdaad een mooie tempel , maar verder n echt Indiase stad met niet zo veel te zien.Dus voor n nachtje als tussendoor op de route okay. Daarna zie ik Gokarna staan. Wel n echte tempelstad , maar hooguit voor een nachtje en Ohm beach is niet meer wat t was 10 jaar geleden.
Hier zijn nu de oude hippies , die vroeger in Goa verbleven, tenminste wat er nog van over is.
Ik mis eigenlijk wel een MUST SEE, namelijk HAMPI.Op die route goed te doen, evt nog BADAMI meepikken op de route bijapur naar hospet (HAMPI)
Benaulim is in zuid Goa, vrij rustig ,mooie stranden , waar je ook over kunt fietsen.Er is n traject van 17 km van Utorda tot Colva en verder naar Benaulim , wat je met fiets kunt doen.Ook omgeving daar is mooi en goed te doen met fiets, naar Cavelossem enz.
Hoop dat je hier wat aan hebt
grjes Kees Maas
Kees ,
bedankt voor de vlugge reaktie ! ben evt wel geinteresseerd in goed low-budget hotelletje in Aurangabad …van die andere grotten daar had ik nog niets gelezen …weet wel dat je in de buurt van Nashik nog grotten hebt(verwar je deze beide steden niet ?) . Hampi & Badami zitten niet in m’n lijstje,
omwille van het feit dat ik ze een 3-tal jaar geleden al aandeed … en eerlijk gezegd is Hampi een van de weinige reisbestemmingen waarvan ik nu denk dat ik er ooit nog terug ga !!!
bye , geert,
Als je teruggaat naar Hampi moet je er wel rekening mee houden dat je er alleen nog de tempels zult aantreffen.De bazar is vorig jaar door de autoriteiten met de grond gelijk gemaakt.
Laurens,
ben eigenlijk benieuwd hoe ik het straks zal aantreffen ??? tot waar hebben ze afgebroken ? hoor net van een kennis dat zij in
jan/feb 2013 nog in de “garden paradise” sliepen … en da’s toch niet zo ver af van de bazar … meeste Gh’s gebleven …en
winkeltjes verdwenen ???
geert,
Alles is vernield. Google maar eens of kijk op: save the hampi people op facebook. Zelfs mango tree hebben ze laatst gesloopt.
Laurens 61,
amai , rampzalig !!! zelfs mango tree …niet te begrijpen ??? dat ligt toch helemaal aan de buitenkant van Hampi ?
en ook aan de overkant van de rivier …begrijp er niets van . Weg een deel van de charme van Hampi
geert,