Aconcagua

Ik zit erover na te denken om in het najaar naar Argentinie te gaan voor een aantal weken om de Aconcagua te beklimmen.

Een aantal jaar geleden ben ik al eens naar de voet van de gletsjer gegaan, maar wegens tijd- en geldgebrek moest ik het daarbij laten.

Heeft iemand ervaring met het beklimmen van de Aconcagua, op welke omstandigheden moet ik me voorbereiden, wat gaat het me kosten en hoe lang ben je ongeveer kwijt voor de trip in z’n totaliteit?

Ik speel deze vraag door naar een collega, die heeft hem in 2003 ofzo beklommen.
Je hoort nog van me.

Thx! Ik hoor het graag.

Als je het vanaf USpallate doet (tussen Mendoza en Santiago) kun je zo’n trek regelen rond de 100 dollar in twee dagen krijg je er ook ezels bij om je spullen te dragen :wink:

In 2 dagen naar de top? Dat lijkt me stug…

Ramon, hieronder volgt het antwoord van mijn collega op jouw vraag. Succes ermee.

klimseizoen begint half dec, beste tijd jan-feb
afhankelijk of die persoon zelfstandig dan wel onderl leiding van een gids naar boven wil scheelt dat natuurlijk in de kosten.
Fysiek moet je wel sterk zijn, de stormen kunnen heel erg zijn. Maar in dat geval komt er sowieso niemand boven. In 2 weken kan je weer beneden zijn mits het weer mee werkt.
Maar op het internet is eigenlijk alles te vinden voor de voorbereiding/prijzen.
Wij waren (zelfstandig) incl. ticket uit nederland ongeveer 2000 euro p.p. kwijt (2003)

Ow niet goed gelezen. Dit is een algemene trek in het parque daar :-S

Lennart,

bedankt voor de info, daar heb ik zeker wat aan. 2 weken moet lukken, heb al enige ervaring, maar ik weet dat 't zwaar gaat worden!

Algemeen:

als er mensen zijn die ook de Aconcagua willen beklimmen kom ik daar graag mee in contact!

Hoi Ramon,

ik ben ook van plan om naar argentine te gaan, om daar de aconcauga te beklimmen. wanneer wil jij gaan? mail me anders naar zinvolletijd@live.nl

Het topic is van 5 en half jaar geleden, ik denk dat hij de berg ondertussen van top tot teen kent :wink:

Ik wil de Aconcagua beklimmen in januari of februari 2016. Ik heb gehoord dat de Aconcagua een relatief makkelijke berg is en dat die periode de beste tijd is om de berg te beklimmen.

Kan ik ter plekke gewoon iets boeken? Hoeveel dagen en geld zal ik dan ongeveer kwijt zijn?