Aconcagua

ik ben van plan om in 2016 (jan-feb)de aconcgua te beklimmen. als er mensen zijn die ook de Aconcagua willen beklimmen kom ik daar graag mee in contact!

Ik ben ook van plan een van de komende jaren de Aconcagua te beklimmen. Liefst een eigen expeditie op poten zetten, mbv gids en lokalen ginder. Het zou echter wel al voor 2014 of 2015 zijn…

Hoi,
2015 zou ook leuk zijn. Een eigen expeditie opzetten vanuit Nederland zou te gek zijn. Ik hoop dat er nog mensen zijn die dit ok zien zitten.

Is januari 2016 nog steeds het plan?!

Hoi Elmochilero,

ja, de planning staat inmiddels alvast. ik heb helaas geen team samen kunnen stellen voor het opzetten van een eigen expeditie. ik vertrek nu 28 januari vanuit nederland naar Mendoza, om daar vanaf 1 feb. 2016. deel te nemen aan expeditie. gaat u???

groetjes,

Amar.

Ik wil in februari 2017 de Aconcagua gaan beklimmen en ben benieuwd naar de ervaring die jij (en andere mensen) hebben opgedaan.
Heb je veel getraind van te voren? Welke ervaringen had je al van eerdere beklimmingen/trekkings? Dat soort algemene vragen zijn altijd interessant om te horen van mensen die er al geweest zijn.

Mijn ervaring is onder andere een 17-daagse trekking naar Mount Everest Base Camp. Tot een hoogte van 5.550 meter. Verder diverse beklimmingen en tochten in Noorwegen.

Groeten,
Niels

Hey Niels
Ik vind het wel stoer dat je de Everest heb beklommen.
Hoe heb je dat ervaren? Ik heb de film gezien en het is zeker geen kattenpis. Nogmaals mijn complimenten hoor! Ik zelf ben aan het denken om de Rinjani te beklimmen, berg op Lombok (Indonesië ) om maar eens klein te beginnen. Maar ik begrijp dat het verstandig is om van te voren goed te trainen is het niet? Gr. Debby

Even voor de duidelijkheid… ik heb niet de hele Mount Everest beklommen hoor! Ik ben met een trektocht naar het basiskamp gegaan. (het eerste gedeelte van de film) We zijn tot 5.550 meter hoogte gegaan, terwijl de top 8.848 meter is.

Dat weet ik dat de Everest 8.8646 m is dan nog vind ik het een hele prestatie!

Het beklimmen van de Aconcagua is een veel grotere prestatie dan het bereiken van het basiskamp van de Mount Everest. Althans, zo zie ik dat wel.

Ik heb eerder dit jaar de Aconcagua beklommen en kan alvast als raad geven heel goed te trainen. Hij is een pak zwaarder dan pakweg de Kilimanjaro (waarna velen naar Argentinië trekken) Ik ben van plan een dezer dagen mijn volledige reisverhaal te posten op mijn reisblog www.dagboekvaneenavonturier.com

Daarnaast vind je er ook alvast foto’s en een heleboel andere avonturen die je misschien inspiratie geven voor in de toekomst :wink:

Hoi Milanboy,

ik ben ook eind januari richting argentinie vertrokken om de Aconcagua te beklimmen… heb even je dagboek bekeken, en zag mezelf paar keer op de foto’s staan. wellicht hebben we elkaar gesproken tijdens de beklimming… het beklimmen van Aconcagua is idd. geen Kilimanjaro. met een goede conditie kom je erniet. je moet een super conditie hebben. lange duursporten zoals rennen , trailruns, en benen trainen op een sportschool is goed aan te raden.