Budget 21-25 dagen Argentinië

Hi,

Een nieuw jaar een nieuw subforum van Wereldwijzer. Het begint een mooi patroon te worden.

Mijn vriendin en ik willen in juli-augustus 21 a 25 dagen naar Argentinië. We willen in ieder geval van Buenos Aires naar Ushuaia (of anders om) reizen.
Daarbij gaan we uit van één binnenlandse vlucht. Verder is er nog veel open en zijn we veel inspiratie op doen.

We zijn ook een begroting aan het maken en daarbij ook benieuwd naar jullie ervaringen.
Je kan het reizen natuurlijk zo gek maken als je wilt, maar we gaan voor basic comfort (eigen bed, eigen douche)

  • De kosten van de vluchten hebben we redelijk in beeld.
  • Wat waren jullie ongeveer per dag kwijt voor, hotel, eten en leuke dingen?
  • Is het noodzakelijk om auto te huren in Pategonie? Of kan je ook met openbaar vervoer reizen?

We zijn benieuwd naar jullie ervaringen.

Hola Keme,

Ik ga een poging doen wat betreft de kosten per dag voor 2 PERSONEN. (ook de leuke dingen kosten voor 2 PERSONEN :slight_smile: ) … maar voor Salta en haar omgeving…

Overnachting AR$ 800 = 47 euro
Eten (lunch,avond,drankje) AR$ 500/600 = 30/35 euro

Leuke dingen:
Dagexcursie AR$ 1200 = 70 euro
Autohuur (excl. brandstof) AR$ 850 = 50 euro
Paardrijden (3 uur) AR$ 1000 = 59 euro

Hoop dat je hier wat aan hebt…de prijzen per regio in Argentinie kunnen wel goed verschillen

Veel plezier met de voorbereiding…

Saludos

Alex y Rijkje
B&B Casa Hernandez
www.lacasahernandez.com.ar
San Lorenzo (Salta)

Hi Alex,

Dank voor je input. Mochten we in de buurt komen, dan komen we wellicht een kijkje nemen in je B&B.

Groeten
Léon

Juli is hoogseizoen, maar bovenal hartje winter! Houd daar dus terdege rekening mee als je naar Ushuaia (of Patagonië in het algemeen) wil :wink:

We hebben definitief besloten om te gaan naar Argentinië. We komen tot de volgende voorlopige route (moeten ook nog veel uitzoeken).

1 dag Amsterdam - Ushuaia
4* Ushuaia
3* El Calafat
3* El Chaltén
3* Bariloche
5* Buenos Aires
1* Buenos Aires - Amsterdam
20 dag

Wat vind je van de route? Wat zou je anders doen?
Eigenlijk hebben we nog 1 of 2 dagen over. Waar zou jij deze aan besteden?

Verder reizen rond kerst en nieuwjaar. Heb je hier ervaring mee? Is het veel duurder?

Alvast dank voor je input!
Léon

Mooie route. Met binnenlandse vluchten neem ik aan. Ook nog Antarctica?

Haha … met Antarctica in de route zijn we wel begonnen, maar de € 5000,- voor een retourtje vinden we te duur.
Het alternatief is een gletsjerwandeling. (maar met € 240,- p.p. voor 4u Perito Moreno is ook al stevig). Maar ja … als je er dan toch bent.

Antarctica hoort er wel bij, beter een jaar later gaan?

:jongleren:

Ik zou na aankomst 1 overnachting in Buenos Aires doen en niet gelijk doorvliegen naar Ushuaia (kan sowieso niet in 1 ticket geboekt worden). Want áls er iets gebeurt zoals vertraging of het niet aankomen van je koffers, dan hang je. Beter dus 1 overnachting aan het begin. En ja, ook aan het eind, om dezelfde reden (maar dan met name als je vlucht vanuit Bariloche vertraagd of geannuleerd wordt, of er problemen zijn met radar, of staking, of… vul alles maar in).

Kerst en Oud en Nieuw zijn meestal wel wat duurder, met name vluchten, boek die zeker ver van tevoren. En voor de 24e december een tafel reserveren in een restaurant, anders ga je met honger naar bed :wink:

De “Big Ice” wandeling op de Perito Moreno is inderdaad een stuk langer, maar ook een heel stuk pittiger! Houd daar wel rekening mee, je moet echt wel een goede conditie hebben. En voor deze excursie geldt een leeftijdslimiet van 50 jaar, terwijl die voor de “Minitrekking” op 65 jaar ligt. En geloof me: er wordt NIET van afgeweken. Ik heb marathonlopers als klant gehad die niet meemochten op de Minitrekking omdat ze 65 waren :frowning:

Dank voor de tips. We nemen ze mee. Het is voor ons keuzes maken. Volgend jaar is vast weer een ander gek plan. Antarctica moet nog even wachten. Maar Henk ooit…

Ik heb het fysieke aspect van de Big Ice gelezen. 50 jaar zijn we nog lang niet. Vorig jaar hebben we Mount Fuji beklommen. Dat ging ongetraind goed. Nu alleen kouder.

We denken wellicht nog Bariloche (het wordt toch vliegen) in te wisselen voor Mendoza of Cordoba. Wat spreekt jullie het meeste aan en waarom?

Bariloche :slight_smile: Omdat ik er zelf bijna 10 jaar heb gewoond… Ik denk dat het, zeker voor “sportieve avonturiers” meer te bieden heeft dan Mendoza. Cordoba waag ik me niet aan, anders krijg ik ruzie met Chenque :wink: Maar als jullie ook rode wijn liefhebbers zijn, dan zou Mendoza misschien beter passen. Iets minder trekking mogelijkheden, of jullie moeten de Aconcagua ook nog even willen doen :smiley: Hoogste berg van het westelijk halfrond!

Wellicht vind je het leuk om te lezen voor welke route wij uiteindelijk hebben gekozen. Alle 7 vluchten zijn geboekt en we zijn dol enthousiast hotels en Airbnb’s aan het uitzoeken. We vliegen met AlItalia… dus dat laatste nieuws is nog wel even spannend (via WTC geboekt en goedkoper dan wij via SKyscanner e.d. konden vinden)

We vliegen 17 december op:
1 Buenos Aires (1 dag)
2 Ushuaia (4 dagen)
3 El Calafate (4 dagen)
4 El Chaltén (4 dagen)
5 Cordoba (4 dagen)
6 Buenos Aires (3 dagen)
Bariloche heeft de definitieve route (helaas Flipsen) niet gehaald om wat meer variantie in de reis te hebben.

Nog wel een vraag. We willen graag een trektocht over en door een gletsjer maken. Perito Moreno Big Ice (Peso 4000,-) en Viedema Pro (Peso 4200,-) zijn op internet aardig aan de prijs. Ik lees ook over lagere prijzen voor dezelfde tours op internet. Wat zijn jullie ervaringen? Hoe heb je geboekt?Of zijn de prijzen last minute in het dorpje beter? Of wellicht ken je op onze route nog mooiere en economische gletsjers? We zijn erg benieuwd.
Léon

De prijzen die je nu op internet vindt i Argentijnse Pesos, zullen tegen de tijd dat jullie gaan weer 30-40% hoger liggen :slight_smile: Of de crisis moet voor die tijd hebben toegeslagen. $4000 voor de Big Ice is volgens mij wel de “normale” prijs, is erg duur inderdaad. Zoals helaas bijna alles heden ten dage, met name excursies en zeker in Patagonië. Ter plekke boeken kan vaak nog wel, hoewel jullie wel in het hoogseizoen zitten, dus persoonlijk zou ik het risico niet nemen. Qua prijs zal het volgens mij weinig uitmaken.