Mijn vriend en ik willen graag in november de Annapurna Circuit Trek gaan lopen. Wij willen dit graag zelfstandig doen, dus zonder gids en drager. Nu vroeg ik mij af of het noodzakelijk is om de slaapplaatsen van tevoren te boeken? Of kun je aan het einde van de dag gewoon zonder reservering aankomen bij een lodge?
Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft!
Groeten Annemarie
Annapurna heeft over het algemeen veel lodges, je kunt er, zeker in november, maandje na het hoogseizoen, neem ik aan altijd wel een slaapplaats vinden. Zou hooguit de nacht voor de pas lastig kunnen zijn, zeker nu in december een van de grootste lodges in Thorung Phedi is afgebrand (maar Nepalezen werken hard, dus daar zal snel weer een nieuwe lodge staan). Voordeel van niets boeken is dat je ook eens een dag halverwege kunt stoppen, als je het niet meer ziet zitten. Als je moe bent, of een zere knie hebt, en je moet nog 3 uur naar de volgende lodge, daar is niks aan!
Ik zie dat het bericht over die afgebrande lodge inmiddels op Lonely Planet Thorntree ook onder je vraag staat, ik had het nieuws in een ander topic van dezelfde persoon :)
Van te voren boeken hoeft zeker niet, het is opzich wel handig om redelijk bijtijds te zijn waar je die dag wil zijn, zodat je nog keus hebt.