Ik ben eerder in Thailand geweest (Phuket en een aantal dagen binnenland). Wat mij opviel was de diversiteit aan dieren, ook veel ‘‘tamme aapjes’’ en andere exotische dieren die mensen gewend zijn.
Nu zou ik graag een weekje in een accomodatie verblijven waar de aapjes ook overal rondlopen (en t liefst ook andere dieren) die mensen gewend zijn en gevoerd kunnen worden etc. Iemand tips?
artis
Ik ken het , het is heel leuk die , tamme, aapjes. Wees voorzichtig ze kunnen soms ineens in volstrekte razernij uitbarsten zonder enige reden. We hebben zelf ook een aantal exemplaren, en mijn jongste dochter is de beste maatjes met ze, maar voorzichtigheid blijft geboden. Ook een inenting tegen hondsdolheid is aan te bevelen als je veel met dieren in aanraking wil komen. Er komen soms vliegende honden ( een grote vleermuizensoort) in huis en die kunnen rabies hebben.
Tamme aapjes en andere exotische dieren bestaan niet. Deze dieren zijn geen huisdideren laat ze dan ook gewoon met rust.
Zolang de toerist dit leuk blijft vinden en er zelfs om vraagt zal deze ellende blijven bestaan. De meeste tamme aapjes, olifanten,gekko’s etc die je in populaire gebieden ziet zijn vaak helemaal platgespoten met van alles en nog wat vandaar dat ze zo relaxt zijn en bv graag op de foto gaan…
Dus laat ze lekker met rust :chin:
:dag:
Je zou een paar dagen bij de Monkey School in Surat Thani kunnen verblijven: http://www.firstmonkeyschool.com/
De eigenaresse is een Thaise dame met haar Nederlandse man. Accommodatie is eenvoudig. Apen worden hier getraind om bijv. kokosnoten uit de bomen te halen. Maar ze zijn niet tam en lopen niet vrij rond.
Leuke foto! Gaaf resort ook:-)
Houden jullie de aapjes voor een doel? Of gewoon voor de lol? En lopen ze los of houden jullie ze in een afgesloten terrein?
Zie de riem om de aap.
Dit komt op mij over als een mooi voorbeeld van hoe het niet moet.
Precies mijn idee…
Ik heb midden in Bangkok een olifant gezien waar je mee op de foto kon.
Dieptriest, hoe moet het arme dier zich voelen tussen de drukte in het verkeer.
Ik kon er wel om huilen, zo zielig was het.
Het is pure dierenmishandeling, dat mensen dat nu nog steeds niet snappen is mij een raadsel!
Zoals zwemmen met dolfijnen, ook zo iets, zoek ze op in de vrije natuur, daar waar dieren horen.
De beestjes zitten helaas vast ja , anders zijn ze niet te handhaven. Wanneer ik ze los doe lopen ze niet weg, maar gaan de keuken in en maken een ravage daar, en slopen het dak dat van nipabladeren is gemaakt. Daar zitten namelijk heleboel lekkere insecten in.
Ik ben het eens deze dieren horen thuis in de natuur. Maar dat is voor deze geen optie meer. Ze zijn als jong dier ooit door lokale bevolking uit de natuur gehaald, tijdens illigale houtkap van oerwoud, of toevallig aangetrofffen in het oerwoud, of de moeder is gedood.
Om wat voor reden dan ook, deze dieren kunnen niet terug in de natuur, want ze kunnen niet voor zich zelf zorgen, omdat ze dat nooit hebben geleerd. Ik heb ze bij mensen hier aangetroffen in een klein kooitje, nauwelijks te eten, heel mager.
Ik heb er toen eerst 1 meegenomen, en aan een lang touw in een boom gezet, en langzaam zag je het beestje weer opbloeien, na jaren in een kooitje.
Zo hebben we ook een civetkat en een bearkat, die beide als jong dier bij ons zijn gekomen, hier geld hetzelfde voor als de aapjes ,zo horen in de natuur thuis , maar dat is een gepasseerd station.
Die bearkat word wel erg groot trouwens !
http://imageshack.us/a/img341/1623/48635310200271954625183.jpg
Dank je voor de uitleg.
Dieren die gered zijn zijn inderdaad een groot probleem, bijvoorbeeld ook olifanten die gered zijn uit de bosbouw en nu gebruikt worden om ritjes op te maken. Niet ideaal, maar het alternatief (allemaal naar een bejaardentehuis) is niet realistisch.
Ik hoop dat het voor iedereen duidelijk is dat ik die dieren niet heb om toeristen te plezieren. Tis gewoon mijn kleine bijdrage deze dieren ,die toen ze jong waren, zo gruwelijk uit de natuur waar ze thuishoren zijn weggerukt, toch nog een redelijk bestaan te geven, zover dat mogelijk is.
In Thailand is er inderdaad opvang voor olifanten die in de toerisme industrie zijn misbruikt. En in Maleisie zijn er programmaas voor apen om ze te leren weer terug te kunnen keren in het oerwoud. Allemaal hele toffe initiatieven.
In Filippijnen is nog geen opvang of terugkeer programmaas helaas. De kijk op dieren is hier toch wel anders nog dan in de omringende aziatische landen.
Wrede hanengevechten, die elkaar doodvechten, en ook de paarden gevechten, die elkaar schoppen en bijten tot de dood er op volgt zijn hier volksvermaak nummer 1 en ook volstrekt legaal.
Het eten van hondenvlees is sinds een paar jaar nu wel verboden, dus in de restaurants is het niet meer op de menukaart, bij de mensen thuis word nog wel op grote schaal hond gegeten.
Dat toeristen met dieren op de foto gaan is volstrekt normaal hier, en zelf de overheid doet er aan mee.
Er zijn hier op palawan een opvangcentrum voor krokodillen, is een overheidsinstelling en toeristen kunnen daar voor omgerekend 50 eurocent op de foto met een jonge krokdil. Wel met een elastiekje om de bek, want ook jonge krokodillen kunnen al behoorlijk bijten !
http://imageshack.us/a/img209/3016/55449344692203201355755.jpg
W