Bubu en Kip zoeken enkeltje Nederland

Hallo vakantiegangers/wereldreizigers,

Wij zijn vier meiden (dames bijna;)) en net terug van een reis Thailand.
Op onze reis zijn we gegrepen door twee prachtig lieve hondjes, beide met een kansloos bestaan op de plaats waar we ze vonden. Deze twee schatten zijn momenteel ondergebracht bij een bekende in Thailand en ondergaan de nodige handelingen (bloedonderzoek, sterilisatie) en injecties om naar Nederland te mogen komen. Één van ons is langer gebleven om het één en ander in het werk te zetten. Langer blijven was ivm werk niet mogelijk. De honden verblijven momenteel op Koh Samui. Wat wij zoeken zijn reizigers die v.a. Koh Samui naar het vaste land vliegen en dan door gaan naar Nederland en die bereid Ijn om één ( liefst allebei) de hondjes mee naar Nederland te nemen. Alle kosten (en regelzaken) natuurlijk op onze rekening. We hebben medewerking van Dog Rescue Thailand. Dit is een legale organisatie die zich inzet voor Hondenn op Thailand. Dus, mocht je zelf deze persoon zijn, of andere reizigers kennen, Neem alsjeblieft contact met ons op! Voedt je karma, zet je in voor het welzijn voor kwetsbare mede aard bewoners!
Namens Kip en Bubu,
Alvast bedankt!!

Sas, Cecile, Jacqueline & Maud

Ik wil geen advocaat van de duivel spelen maar er zitten in de Nederlandse asiels ook nog meer als genoeg hondjes op zoek naar een goed thuis…

1 like

Eigen honden eerst ! LOL

Dit soort verhalen hoor je vaker. Helaas is het een feit dat er in Thailand anders naar huisdieren wordt gekeken dan in NL. Ik snap het gevoel van de dames wel. Maar… de volgende vakantie kom je er geheid weer een paar tegen.

Het milieu , de omgang met dieren, hierin verschilt de oosterse cultuur nu eenmaal van de onze.

Let erop dat het echte straathonden zijn, dat uit zich in het feit dat ze hier onze dieren vaak overheersen.
“Straatvechtersmentaliteit”., dat nemen ze mee. Ik wens jullie veel geluk met je honden.

Hans.

+1

Ach, iemand wil iets goeds doen, waarom dan niet proberen die persoon te helpen? Het is makkelijk kritiek te geven en naar te wijzen naar hoe iets naders of beter kan, maar beter iemand die iets doet dan iemand die niets doet.

Ik snap dat de dames heel begaan zijn met het lot van deze zwerfhonden. Maar laten ze zich dan inzetten voor opvang van de honden bij animal rescue in Thailand.

Niet met honden de halve wereld over slepen. Denk ook niet datdie honden het zo fijn zouden vinden, van 30 graden en altijd buiten , naar een nederland van 3 graden en de hele dag binnen moeten zitten