Wij zijn vier meiden (dames bijna;)) en net terug van een reis Thailand.
Op onze reis zijn we gegrepen door twee prachtig lieve hondjes, beide met een kansloos bestaan op de plaats waar we ze vonden. Deze twee schatten zijn momenteel ondergebracht bij een bekende in Thailand en ondergaan de nodige handelingen (bloedonderzoek, sterilisatie) en injecties om naar Nederland te mogen komen. Één van ons is langer gebleven om het één en ander in het werk te zetten. Langer blijven was ivm werk niet mogelijk. De honden verblijven momenteel op Koh Samui. Wat wij zoeken zijn reizigers die v.a. Koh Samui naar het vaste land vliegen en dan door gaan naar Nederland en die bereid zijn om één ( liefst allebei) de hondjes mee naar Nederland te nemen. Alle kosten (en regelzaken) natuurlijk op onze rekening. We hebben medewerking van Dog Rescue Thailand. Dit is een legale organisatie die zich inzet voor Honden op Thailand. Dus, mocht je zelf deze persoon zijn, of andere reizigers kennen, Neem alsjeblieft contact met ons op! Voedt je karma, zet je in voor het welzijn voor kwetsbare mede aard bewoners!
Namens Kip en Bubu,
Alvast bedankt!!
Hoi Rik, een reactie op deze post is in ieder geval al fijn. Dat wil zeggen dat de oproep gelezen wordt.
Beide hondjes moeten nog de nodige inentingen ondergaan en gezondheidscheck ondergaan voordat ze überhaupt naar Nederland mogen. Het inenten en gezondheidsonderzoek beslaat enkele weken. Vandaar dat het niet mogelijk was om ze al mee te nemen.
We hebben onszelf (en Kip en Bubu) echter de belofte gemaakt ervoor te zorgen dat ze een goed thuis zullen krijgen. We zijn dan ook op zoek naar mogelijkheden deze belofte waar te maken. Ben jij toevallig van plan om naar Thailand te gaan en overweeg je de mogelijkheid om… Zou mooi zijn!
Wel eens gezien hoeveel leuke lieve hondjes er in de nederlandse dierenasiels zitten ? De asiels puilen uit , en ook daar zijn veel dieren kansloos. Kies er daar een paar uit. En de hondjes in Thailand ? Lekker daar laten. laat dog rescue met financiele steun van jullie daar een goed tehuis voor de hondjes zoeken. Bij deze oplossing zijn zowel de hondjes in Thailand als in de asiels in nederland gebaat. Tis zo onzinnig de halve wereld met zwerfdieren over te gaan slepen.
Ik begrijp dat jullie deze honden willen helpen, maar ben het met Korikong eens dat we in Nederland al genoeg honden zonder baasje hebben. En stel dat de honden overgevlogen zouden worden door touristen in Thailand, wat ga je dan met de honden doen?
Ga je ze zelf houden of moet hier weer opzoek gegaan worden naar een baasje? Ga je met ze op cursus (deze honden zijn vaak niet gewend aan een huis, kinderen, luisteren en kunnen agressief reageren). Kortom op mij komt het over alsof er niet goed nagedacht is voordat er geld uitgegeven werd aan de operaties/ vaccinaties. Of vergis ik mij daarin?
Nog afgezien van het feit dat deze hondjes in de tropen zijn geboren en opgegroeid. Gaan die een koude winter in nederland wel overleven ? En die beestjes zijn niet gewend binnen te zitten, het leven in Thailand speelt zich op straat af
Ik snap dat jullie zeer begaan zijn met het lot van deze beestjes, maar nogmaals als je kijkt naar de kosten van inentingen, vervoer en benodigde papieren voor deze hondjes, kun je met dit geld de hondjes in Thailand een beter leven geven.