Wij willen graag de hond van mijn zoon over laten komen vanaf Bangkok.
Mag de hond alleen reizen met de KLM, en weet iemand wat de kosten zijn.
Volgens mij is het beste om direct contact op te nemen met KLM. Normaal gesproken reizen dieren mee met de eigenaar, weet niet of ze zomaar alleen kunnen reizen. De hond dient ook een paspoort en waarschijnlijk enkele vaccinaties te hebben.
Zodra je meer info hebt van KLM, zouden we het op prijs stellen als je het hier nog even zou laten weten. ![]()
Ik wilde mijn hond meenemen naar Thai …vanuit Amsterdam KLM naar Bangkok.
Kosten (eind 2010) rond de 400,00 euro.
De hond wordt aangenomen en door de apparte dieren service verzorgd en op tijd geladen in een daarvoor bestemd ruim.
Je moet de hond zelf in een daarvoor goed bestemde bench vervoeren…( hier zit hij/zij dan wel zo’n 14 uur in)
Voor zover ik heb begrepen wordt de hond verder niet verzorgd tijdens de vlucht…dit gebeurd ervoor en erna bij aankomst.
Na de controle van de benodigde papieren en de dierenarts mag de hond ( met eigenaar of niet) zijn reis vervolgen.
Maar inderdaad kun je best even contact opnemen met de KLM zodat die alle benodigde info kunnen geven en de reis voor de hond zo goed mogelijk kan worden gepland.
In Thailand hoeft de hond niet in quarantaine als hij de benodigde entingen/papieren heeft .
hoe dat in Nederland gaat weet ik niet maar ook dit weten ze bij de KLM.
Tip: de hond geen slaap middelen geven ivm de vlucht…hierdoor kan de hond ernstig afkoelen…info halen bij de dierenarts!
Succes!..