Terug van Thailand

Gisteren helaas weer teruggekomen uit Thailand. Wat een geweldig land en wat zijn de mensen vriendelijk, daar kunnen ze in europa nog heel veel van leren hoe je met elkaar om moet gaan. Alleen is er een groot minpunt als het aangaat om de olifanten. Deze worden niet vriendelijk behandeld en alleen voor commerciële doeleinden gebruikt. Wij zijn hier erg van geschrokken omdat ze zeggen dat dat het geld gebruikt wordt om de dieren zo goed mogelijk op te leiden en te verzorgen. Maar helaas worden ze met stokken waaraan zich een haak bevindt geslagen om ze zogenaamd te corrigeren. Zelfs toen we eraf waren kreeg de olifant nog een extra klap op zijn hoofd tot bloedens toe. Hier wil je toch niet je geld aan uitgeven om toch maar op een olifant te zitten. Ik denk dat dit verboden moet worden. Maar helaas zijn er nog steeds toeristen die dit in stand houden door met een olifant op de foto te willen gaan. Het doet me denken aan de jaren in Spanje waar je met een aap op de foto kon. Dit was het enige minpuntje wat Thailand aangaat want het is een super mooi land waar we zeker naar terug gaan.

Vera

Hallo,

Dit geld niet alleen voor olifanten maar ook voor tijgers die heel sloom zijn en ook alleen maar gebruikt worden voor foto’s. Daarom doen mijn man en ik dit niet omdat we er zo tegen zijn. Die olifanten hebben inderdaad geen goed leven en slaan met een haak is inderdaad niet echt normaal.

gr van Moira

Veel olifanten in Thailand worden idd niet goed behandeld en ingezet voor commerciele doeleinden, zie ook de Thai die met een olifantje door de drukke straten van Bangkok lopen en die je kan voeren. Dit vind ik ook verschrikkelijk om te zien…olifanten horen niet in de steden.

Maar er zijn voldoende olifanten die wel goed behandeld worden in Thailand, er zijn genoeg Thai die gek zijn op deze dieren.

De Nederlandse Antoinette van de Water heeft zich het olifantenleed aangetrokken en zet zich hier sinds een aantal jaren voor in. Zij heeft ook een boek geschreven hierover: Thaise olifanten van de straat

Kijk ook eens op de volgende website:

http://www.bring-the-elephant-home.org/en/

Het is mogelijk om donateur te worden.

Grt.

Dave