Olifanten in toeristenindustrie Thailand zwaar mishandeld

http://www.aziatischetijger.nl/2012/07/15/olifanten-in-toeristenindustrie-thailand-zwaar-mishandeld

Vreselijk,ik kon het filmpje niet eens afkijken!
Afgelopen november konden wij in Koh Chang ook op een olifant rijden maar hebben dit geweigerd omdat we zagen dat ze geslagen werden. We hebben bananen voor ze gekocht en ze gevoerd,ook leuk voor de foto,toch?
Zoveel dieren die mishandeld worden voor een toeristisch uitje en de mensen staan er niet bij stil…goed dat zulke beelden naar buiten gebracht worden!

Yja, en als niet genoeg mensen de olifanten rijden om in hun eten te voorzien dan gaan ze weg en worden ingezet als werkdier.

Iedereen maakt individuele keuzes, maar hier is een structurele aanpak nodig.

Ik heb de link van een ander forum zoals stevenl weet.

Ik vond het belangrijk om hier ook te vermelden, maar wat steven aanhaalt klopt er moet een andere oplossing komen die voor de olifant het minst slecht is en ook in de toeristen behoefte voorziet en dat lijkt op dit moment nog een soort van catch 22 situatie.

Is een beetje een dilemma situatie als bij kinder-arbeid: Het mag niet, maar als je het verbied en de kinderen weghoudt van hun werkplek, wat dan. Is er een alternatief? Hoe dient de familie nu de eindjes aan elkaar te knopen? Men gaat de inkomsten van de kinderen missen, terwijl er nu ook voor de school betaalt moet worden.