Accomodatie betalen door te werken in Zuid- of Midden-Amerika?

Hoihoi,
ik ben 25 en wil graag weer gaan reizen, maar het lukt niet echt om voldoende centjes te sparen. Daarom dacht ik om Engels les te geven. Dit is mogelijk in bijv Japan of andere Aziatische landen maar ik wil graag naar Latijns Amerika (Mexico, Peru, Ecuador, Venuzuela en meer…). Via internet is er weinig te vinden hierover en zelfs bij Kilroy Travel konden ze mij niet helpen.

Heeft iemand ervaring met werken in dit gebied?
Ik heb zelf gestudeerd en poosje gewerkt als consultant maar om een vacature in die richting te vinden in dat gebied is niet realistisch bovendien is mijn Spaans niet voldoende daarvoor.
Daarom dacht ik aan Engels lesgeven of misschien een paar dagen in de wk vrijwilligerswerk in ruil voor accommodatie.

1 like

Hoi

Ik kan je niet helpen, maar dat wat jij wil daar zat ik ook al naar te zoeken en ja het is moeilijk om iets op internet te vinden. Mijn vriendin woont daar en ik ben van plan om daar heen te verhuizen, maar ja ook ik moet een baan hebben daar. Ik vind ook niets en mijn vriendin heeft er al moeite mee. Maar ja misschien is engels leraar wel wat of zo.
Sterkte met zoeken en vinden

Ik heb in elk geval het volgende gevonden:
eerst moet je (in eigen land) een ESL certificate behalen. Daarmee kan je aantonen dat je het juiste niveau Engels hebt en dat je les kan geven. Vervolgens kan je onderwijsinstellingen in die landen aanschrijven.
Ik vond ook iets als sales manager in Argentinie maar ik heb een jaar geleden weleens op dat soort advertenties gereageerd, vaak bestond het bedrijf paar maanden later niet meer…

inderdaad lastig… of je moet al een netwerk daar hebben natuurlijk…