Accomodatie betalen door te werken in Zuid- of Midden-Amerika?

Hoihoi,
ik ben 25 en wil graag weer gaan reizen, maar het lukt niet echt om voldoende centjes te sparen. Daarom dacht ik om Engels les te geven. Dit is mogelijk in bijv Japan of andere Aziatische landen maar ik wil graag naar Latijns Amerika (Mexico, Peru, Ecuador, Venuzuela en meer…). Via internet is er weinig te vinden hierover en zelfs bij Kilroy Travel konden ze mij niet helpen.

Heeft iemand ervaring met werken in dit gebied?
Ik heb zelf gestudeerd en poosje gewerkt als consultant maar om een vacature in die richting te vinden in dat gebied is niet realistisch bovendien is mijn Spaans niet voldoende daarvoor.
Daarom dacht ik aan Engels lesgeven of misschien een paar dagen in de wk vrijwilligerswerk in ruil voor accommodatie.

1 like

Hoi

Ik kan je niet helpen, maar dat wat jij wil daar zat ik ook al naar te zoeken en ja het is moeilijk om iets op internet te vinden. Mijn vriendin woont daar en ik ben van plan om daar heen te verhuizen, maar ja ook ik moet een baan hebben daar. Ik vind ook niets en mijn vriendin heeft er al moeite mee. Maar ja misschien is engels leraar wel wat of zo.
Sterkte met zoeken en vinden

Ik heb in elk geval het volgende gevonden:
eerst moet je (in eigen land) een ESL certificate behalen. Daarmee kan je aantonen dat je het juiste niveau Engels hebt en dat je les kan geven. Vervolgens kan je onderwijsinstellingen in die landen aanschrijven.
Ik vond ook iets als sales manager in Argentinie maar ik heb een jaar geleden weleens op dat soort advertenties gereageerd, vaak bestond het bedrijf paar maanden later niet meer…

inderdaad lastig… of je moet al een netwerk daar hebben natuurlijk…

oh maar daar kan ik wel iets mee. alle info is welkom en makkelijk. Ik twijfel niet aan mijn Engels, hahahaha want ben geslaggd met een dikke 8 op diploma. Maar ja ik ken dat van die bedrijfjes. En met die crisis wordt het daar er ook niet makkelijker op. En het enige netwerk wat ik daar heb ik mijn vriendin en haar zussen en zwagers. Die zijn wel bezig voor mij maar die zitten voornamelijk in de bouw en dat gaat niet zo hard daar.

Voor zover ik weet kost dat certificaat of de toets daarvoor ook al paar honderd euro of meer…
dat werkt voor mij niet want ik wilde juist beetje geld verdienen daar… maarja als ik eerst extra geld uitgeef…

Of je moet hier bij een bedrijf een baan vinden waarbij je vaak daarheen moet… en zo in enkele jaartjes je netwerk opbouwen… achja ik droom graag haha weet ook wel dat je veel geluk moet hebben, al ben je een doorzetter en harde werker…

Maar ok jij hebt zelfs schoonfamilie daar en het blijft moeilijk, goed dat ik dat weet haha. Dat zegt wel wat over hoe moeilijk het werkelijk is.

Poeh, ja dat is genoeg geld. En ik moet ook elke x sparen om het vliegtuig te nemen, dus veel geld uitgeven zit er voor mij niet in. En het is nu toevallig moeilijk, maar je hebt kans als de economie aantrekt dat ik zo een baan kan krijgen. Maar mijn vriendin werkt daar ook niet en ik heb ook een huisje nodig daar. Ik ga in augustus voor 1 maand daar heen en dan zit ik in een appartement en dan ga ik vandaar uit zoeken. Misschien is het dan allemaal beter en vind ik werk en jan ik dat appartement ook houden. We zullen zien

Mijn ervaring is gewoon gaan en rondvragen. Het is gewoon netwerken in die landen. In de toeristenbranche is altijd wel iets te vinden. Ik heb zo geserveerd in een restuarantje waarvoor ik te eten en een bed had en voor mijn ontbijt werkte ik een paar uurtjes in de ochtend in een supermarktje (groot woord want het was ter grote van een huiskamer). Als je goed engels spreekt kun je ook wel ergens aan de slag als engels leraar. Niet alle plekken vragen om die certificaten omdat het niveau vaak al laag is.

Mijn motto is gewoon gaan. Er zijn zat mensen die zonder veel geld op zak reizen. Die heten levenskunstenaars. Levenskunstenaar zijn is in die landen een vereiste. Dat is iedereen om te overleven. Als je de tijd maar hebt komt alles goed. Azie ook overwogen? Dat is immers wel een stuk goedkoper. Bovendien hebben ze in ieder geval in midden amerika wel uitgevonden de toeristen een speciale behandeling te geven en ben je dus sowieso duurder uit. Ik vond het er niet bijzonder goedkoop.

Hoi lagavita,

thanks voor je antwoord. Azie lijkt me ook geweldig, maar mijn vriendin woont in Mexico, zo dus moet ik wel elke keer naar midden Amerika. En gelukkig is zij Mexicaans en doet zij erg veel vor mij dus last ervan dat ik toeristisch betaal, nee gelukkig niet. En ik weet dat als je echt wil dat je alles voor elkaar kan krijgen. En misschien ben ik wel een levenskunstenaar zoals jij dat mooi zegt. Nooit uitgeprobeerd, maar voor alles moet de eerste x zijn. In augustus ga ik er weer heen en blijf er een maandje, en ga kijken hoe ik me daar kan vestigen.

Groetjes Epco

Volgens mij komt het wel goed met jou! Leuk hoor. Ach je ontmoet zo snel nieuwe mensen en iemand daar kennen helpt altijd. Als je weinig geld nodig hebt ben je in princiepe al een rijk man. Ik wens je heel veel plezier. Zelf ga ik met een camper rondreizen en zien waar het schip strandt medio eind mei.

1 like

Thx. Klinkt geweldig!!! En ik ben rijk zat met al de liefde van haar. Zeg, heel veel plezier met je camper en ik wens je een enorme leuke tijd!!! Hoop dat je het naar je zin krijgt, maar dat geloof ik wel.

Groetjes Epco