Nederland Beu -> Werken In Latijns Amerika

Ik ben Nederland zo ontzettend beu! Heb het hier echt helemaal gehad!

Ik zou het allerliefste in Latijns Amerika aan de slag gaan! Zuid Amerika, Midden Amerika, de Caribbean… Ik probeer het nu via reisorganisaties als reisleidster, maar dat wil nog niet erg vlotten.

Wat voor andere manieren zijn er om je definitief in het buitenland te kunnen vestigen? Is hotels aanschrijven een idee? Of zijn er andere tips!

En zijn er meer mensen die dit gevoel delen?
Ik hoor het graag…

Liefs,
Carolina

Haha…anders ken ik jou gewoon van freaks? :wink:

Liefs, -Chiara.

PS: je standpunt is nog niet veranderd merk ik…:wink:

Hey Chiara!

Ja, natuurlijk ken je me van freaks! Hoewel ik daar zelden nog maar kom. :slight_smile: Leuk jou hier ook te treffen!

Mijn standpunt lijkt niet veranderd en is het in zoverre ook niet, hij is alleen vele malen versterkt. :slight_smile:

Hoe is het met jou?

Liefs,
Caroline

Ik wil ook graag naar Latijns-Amerika, ben net gestopt met mijn opleiding en wil lekker gaan reizen, idd weg van hier!

Ik ben momenteel nog in de orientatiefase zeg maar… Heb je al wat meer info kunnen vinden over werken in L-A? Ik ben zelf ook zwaar op zoek maar hulp/tips/advies is altijd welkom natuurlijk :smiley: !

Groetjes Anneke

verwijderd

Hallo Carolina,
Op 21-03-04, staat een bericht:maak je dromen waar in mexico. Als dit geen perfect aanbod is, dan weet ik het ook niet meer.
Groetjes Bob.

mag ik met jullie mee haha
ik wil naar de nederlandse antillen
wil daar wonen en werken
mja ik ben nog maar 16
als je dit nou echt wil kan niemand je toch stoppen of wel?

Hallo L.A. liefhebbers,

Vertel mij wat de lol is om als reisbegeleidster voor 300 pesos per dag rond te trekken met een groep zeurende bejaarden?

Groetjes uit zonnig L.A.

hehe eindelijk mensen gevonden die op dezelfde frequentie zitten! ik krijg altijd te horen van ‘je moet niet zo zeuren murph’ als ik weer begin over ‘ik wil weg, ver weg’. Anyway, ik ga dus liefst naar latijns america die richting op. Schijnt dat werk vinden in dat werelddeel echter lang niet zo makkelijk is als in austrialia, amerika ofzo… Vrijwilliggers werk is er wel in overvloed, maarja je moet toch ergens van leven… Maar waar een wil is kun je allicht proberen een weg te bouwen. Reisleider is een goeie optie, want dan zie je ook veel, zit je niet op 1 plek. Waarom wil dat niet zo vlotten eigenlijk? Moet je daar speciale opleiding voor hebben dan? Nadeel van reisleider is niet zozeer de 300 pesos vind ik, maar die bejaarden tsja, je moet het idd treffen met de groepen die je krijgt. En je kan ook niet je eigen weg gaan aangezien jij verantwoordelijk bent over een groep mensen. Andere opties… ik dacht zelf misschien aan engels lesgeven, daar schijn je niet eens een opleiding voor nodig te hebben, een beetje goed engels spreken is al genoeg (zeggen ze). Verder spoken wel eens ideen door m’n hoofd als werken als natuurfotograaf bij national geographic ofzo, tennisleraar in santiago, of skileraar in de andes. Maar dat ligt denk ik niet zo simpel. In een plaatselijke bar werken zul je meer kans op hebben. Maar daar ben jij (/zijn jullie) denk ik niet naar op zoek? Een ‘echte’ baan (kantoorbaan?) zal je niet snel vinden denk ik, maar volgens mij zit je op zo’n ‘nederland’-baan ook niet te wachten, of wel soms? En vraagje tussendoor carolina, werk je of studeer je? ik zit zelf nl. met de luxe dat ik een goede baan heb die ik eigenlijk niet 123 zomaar opzeg… Hebben jullie toevallig geen opleidingen/studies gedaan die je kan gebruiken om daar aan de slag te raken? Ik ga weer ff stoppen, want anders komt er nooit een eind aan. Ik hoor graag jullie ideen!!

Jee Murph, wat een verhaal! Maar wel leuk om te lezen! Ik ben het helemaal met jullie eens en wil ook graag weg. Definitief nog niet meteen, maar sowieso wel voor een langere tijd. Vandaar ook dat ik straks een half jaar naar Costa Rica ga. Maar wat ik me dus afvroeg; is het niet het makkelijkst voor jullie om ook zo’n soort vakantie naar je favoriete land te doen, en dan daar eens te kijken of je ergens iets tegenkomt wat je leuk lijkt? Want om hier in nederland achter de computer of in de boekjes te blijven zitten, dat heeft ook geen zin.
Succes ermee!
Groetjes Mirre

jullie hebben het over weggaan, maar wat ik me afvraag waar en hoe moet je je verzekeren.

Ik neem toch aan dat je uit het ziekenfonds moet toch…

Verzekering ja da’s een goeie. Ik zag op NIW site geloof ik iets over een ISIS verzekering. Heb ik al keer eerder iets over gelezen ook. Maar of dat gelijk een complete ziektekostenverzekering is weet ik niet. Zal ik even nagaan. Maar dat is wel een special reis-rond-de-wereld verzekering. Volgens mij moet je toch altijd nog particulier verzekeren. Wel duur geintje…

Voor de rest is het plan om eerst ergens op vakantie te gaan om daar te kijken hoe of wat, dat is zeker een goed plan. Wil ik dus ook waarschijnlijk gaan doen. Mexico ofzo. Maar ik zal eerst eens achter die verzekering aangaan.

Greetz mervin

Kijk wie zoekt zal vinden blijkt maar weer! Heb nog niet alles goed doorgelezen maar alles over verzekering tijdens werk/reizen buitenland kun je hier vinden:

http://www.joho.nl/express/index.html?verz…quenties.html&2

succes

Heel veel interessante sites…
Denk dat deze wel heel handig is voor iedereen die naar buitenland wil gaan voor langere tijd:

http://www.u4u.nl/werk/buitenland/buitenland05.htm

reacties altijd welkom he

Grappig, allemaal mensen met de zelfde ideeen die ik ook een jaar geleden had. Ben in middels verhuisd naar Mexico. Te gek land. Heb ook reeds werk gevonden of eigenlijk zelf een bedrijfje gestart. Een school om precies te zijn in Guadalajara, Mexico. www.glc.com.mx. Gaat aardig. Mijn ervaring is dat het goed te doen is werkt te vinden in Mexcio. Moet wel zeggen dat ik alleen ervaring heb in Guadalajara. Mijn collega heeft hier ook geruime tijd bij verschillende scholen gewerkt als engelse leraar en het is inderdaad waar dat je geen diploma nodig hebt en als nederlander gewoon gezien wordt als native speaker. Geen probleem dus. Verder kan je goed werk zoeken in Guadalajara op de volgende website. www.mexplaza.com.mx. Wel in het spaans maar als iemand hulp nodig heeft bij zoeken moet je maar even mailen. Verder is een werk vergunning niet echt nodig zolang je geen iegen bedrijf hebt. Veel scholen nemen je gewoon in dienst en er zijn zelfs scholen die je ook voorzien van een soort ziekenfonds. Hang allemaal van de school af. Ook de prijzen wjiziggen van school tot school. Minimaal is het zo´n 40 pesos per uur maar er zijn ook scholen die 100 pesos per uur betalen.

Als er mensen zijn die deze richting op willen komen kunnen me gewoon mailen voor info. Ben altijd bereid mede avonturiers te helpen en heb inmiddels veel ervaring hier.

Groeten,

Wouter

Heeeyz allemaal,

Ben nieuw hier en stuite op dit forum. Ik ben dus Jeroen, 22 jaar en ook van plan om ergens anders te gaan werken omdat ik Nederland dus echt beu ben pffff. Ik ben in Januari tot en met april in Honduras geweest en heb daar stage gelopen op een grote plantenkwekerij. Beetje economisch en marketinggericht. Heb daar dus de tijd van mijn leven gehad en was eigenlijk gelijk verkocht. Het was de tweede stage voor dat bedrijf en ben eerder in Costa Rica geweest.

Ik ben dus van plan na dit schooljaar (wat mijn laatste is) naar Honduras te verhuizen. Heeft er iemand ervaring met zoiets en hebben jullie mischien tips e.d. want ik weet op dit moment absoluut niet hoe ik dit moet gaan rondkrijgen. Hoop op een reactie.

Groetjes Jeroen

Hallo Iedereen…

wat leuk dat ik toch nog mensen zie ( hier op de site dus ) die nederland ook zo zat worden en die ook nog is de weg willen naar het buitenland.
Ik heb het gevoel heel sterk! :unsure:
en ben op zoek naar een opleiding waardoor ik sneller naar het buitenland kan.
Ik zou bijvoorbeeld reisgids willen worden of in een reisbureau willen werken in griekenland.(Ik ga binnenkort de griekse taal leren. :rolleyes: )

heeft iemand tips over opleidingen/cursussen ?

Groetjes Elpida

Mirre, je hebt groot gelijk! Ben nu dan ook precies aan het doen wat jij zegt. Paar maanden reizen door midden en zuid amerika. Je leert de wereld kennen, andere mensen, en vooral jezelf. Thuis bedenken wat je zou kunnen gaan doen voor werk enzo dat geeft niet. Gewoon maken dat je wat geld hebt, heengaan, en je ziet wel. Wedden dat je vol ideen terugkomt? Want mogelijkheden zijn erg genoeg! Nou allemaal veel succes en jij ook half jaar Costa Rica is niet verkeerd maar ik neem aan dat je dan wel vrijwilligerswerk gaat doen. Al is een half jaar reizen in Costa Rica ook niet verkeerd hoor. Veel plezier daar!