Ik Wil Weg!

Hallo,
Ik ben Anne ben 22 jaar oud en wil in september 2005 graag weg uit nederland!! ik zat zelf aan zuid of midden Amerika te denken om daar eens lekker rond te reizen en na de rondreis er misschien dan te werken en wonen. Ik kan alleen geen woord Spaans en ben nog nooit alleen zo ver weg geweest. Wie kan mij helpen?? Ik wil graag in het buitenland mijn Spaans gaan leren maar waar?? wil daarna rondreizen maar wat moet ik dan allemaal regelen?? Ik ben bijna verpleegkundige en werk in de gehandicaptenzorg erg leuk werk maar kan ik daar ook in het buitenland mee aan de slag??
Help!!
Alle tips en adviezen zijn welkom
Alvast bedankt groetjes Anne

Hee Anne,

Ik begrijp dat je weg wilt, ik wil dat ook!
Ik heb zelf al anderhalf jaar op Aruba gewerkt, in een restaurant das heel wat anders, maar ik weet dat ze daar veel mensen aannemen in het ziekenhuis!
Je kunt er ook niet echt rond trekken , maar het is echt een aanrader!Je kunt er gewoon heen gaan en gaan solliciteren, verblijf is er altijd en desnoods kun je nog op het strand slapen, zo lekker warm en veilig is het daar!
Midden of Zuid Amerika gaat denk ik moeilijker worden om te werken inverband met de verblijfs/- werk vergunning!
Om rond te trekken kan het natuurlijk wel makkelijker!!
ARUBA! Echt een aanrader!
Ik ga zelf eerst een jaar naar Portugal in April en daarna ga ik weer terug naar het eiland!

Ik hoop dat het je gaat lukken,!
Groetjes, Tientje

Hey Tientje,

Ik las je verhaal over Aruba, klinkt echt heel leuk.
Hoe kwam je daar aan die baan en aan woonruimte? Is het echt zo makkelijk.
Wat voor soort werk deed je in het restaurant en welk restaurant was het??
Het lijkt me leuk om daarheen te gaan.
Zelf ben ik helemaal gek van alles wat met spaans/spanje te maken heeft, maar dit klinkt ook goed.

Beste Tientje,