Ik Wil Weg!

Hallo,
Ik ben Anne ben 22 jaar oud en wil in september 2005 graag weg uit nederland!! ik zat zelf aan zuid of midden Amerika te denken om daar eens lekker rond te reizen en na de rondreis er misschien dan te werken en wonen. Ik kan alleen geen woord Spaans en ben nog nooit alleen zo ver weg geweest. Wie kan mij helpen?? Ik wil graag in het buitenland mijn Spaans gaan leren maar waar?? wil daarna rondreizen maar wat moet ik dan allemaal regelen?? Ik ben bijna verpleegkundige en werk in de gehandicaptenzorg erg leuk werk maar kan ik daar ook in het buitenland mee aan de slag??
Help!!
Alle tips en adviezen zijn welkom
Alvast bedankt groetjes Anne

Hee Anne,

Ik begrijp dat je weg wilt, ik wil dat ook!
Ik heb zelf al anderhalf jaar op Aruba gewerkt, in een restaurant das heel wat anders, maar ik weet dat ze daar veel mensen aannemen in het ziekenhuis!
Je kunt er ook niet echt rond trekken , maar het is echt een aanrader!Je kunt er gewoon heen gaan en gaan solliciteren, verblijf is er altijd en desnoods kun je nog op het strand slapen, zo lekker warm en veilig is het daar!
Midden of Zuid Amerika gaat denk ik moeilijker worden om te werken inverband met de verblijfs/- werk vergunning!
Om rond te trekken kan het natuurlijk wel makkelijker!!
ARUBA! Echt een aanrader!
Ik ga zelf eerst een jaar naar Portugal in April en daarna ga ik weer terug naar het eiland!

Ik hoop dat het je gaat lukken,!
Groetjes, Tientje

Hey Tientje,

Ik las je verhaal over Aruba, klinkt echt heel leuk.
Hoe kwam je daar aan die baan en aan woonruimte? Is het echt zo makkelijk.
Wat voor soort werk deed je in het restaurant en welk restaurant was het??
Het lijkt me leuk om daarheen te gaan.
Zelf ben ik helemaal gek van alles wat met spaans/spanje te maken heeft, maar dit klinkt ook goed.

Beste Tientje,

Om lang te verbiljven in Midden of Zuid Amerika valt wel mee zover ik weet. Volgens mij kan je minimaal 6 maanden verblijven op een touristen visa. Hierna kan je altijd de grens overgaan en weer terug komen. Zover mij bekend krijg je dan weer voor 6 maanden een touristen visa. Dit geld zeker voor Mexico.

Verder werken veel mensen in Mexico zonder werkvergunning. Ik spreek veel leraren en ik ken geen enkele leraar op mijn collega na die een werkvergunning heeft. Veel scholen willen er geen eens aan mee werken om de benodigde papieren te verkrijgen. Dit geldt voor Mexico. Ik weet niet hoe dit voor andere landen is richting het zuiden maar het zal mij niet verbazen als dit niet anders is.

Wouter

Originally posted by wstut@06-01-2005, 19:43:10
**Beste Tientje,

Om lang te verbiljven in Midden of Zuid Amerika valt wel mee zover ik weet. Volgens mij kan je minimaal 6 maanden verblijven op een touristen visa. Hierna kan je altijd de grens overgaan en weer terug komen. Zover mij bekend krijg je dan weer voor 6 maanden een touristen visa. Dit geld zeker voor Mexico.

Verder werken veel mensen in Mexico zonder werkvergunning. Ik spreek veel leraren en ik ken geen enkele leraar op mijn collega na die een werkvergunning heeft. Veel scholen willen er geen eens aan mee werken om de benodigde papieren te verkrijgen. Dit geldt voor Mexico. Ik weet niet hoe dit voor andere landen is richting het zuiden maar het zal mij niet verbazen als dit niet anders is.

Wouter**

Hallo Wouter,
Ik probeerde al een poos terug te sturen maar er ging telkens wat fout! sorry!
Ik had een paar vraagjes ik heb ontzettend interesse in de spaanse lessen die je kunt volgen in mexico! echt super! heb jij dat zelf ook gedaan of ben je daar leraar? Ik had nog 1 vraagje ik wil graag georganiseerd rondtrekken met mijn rugzak zou dat ook kunnen bestaan er reisorganisaties die rondreizen hebben voor backpackers?? liefst zuid-of midden Amerika?? alvast voor je berichtje
groetjes Anne

Hallo Tientje, een organisatie waar ik deze zomer weer voor ga werken heeft genoeg aanbiedingen/uitdagingen in het buitenland, waaronder Afrika, Australie, Nieuw Zeeland, Amerika maar natuurlijk ook landen als Spanje, Frankrijk, Italie, Portugal, Engeland, etc. Of je nu vrijwilligerswerk wilt gaan doen of gewoon genieten wil van je vrijheid en verder wilt (door)reizen, jij bepaald.
Kijk op http://www.stepstone.nl/cvfolder/sollicita…_formulier.html en vindt de uitdaging die je zoekt. Uiteraard betaald (kost en inwoning wordt ook allemaal geregeld). Niets is voor niets dus we doen ook niet iets voor niets. Doei.

Groetjes Natasha

het moet zijn: http://www.stepstone.nl/cvfolder/sollicita…_formulier.html

(mocht je hier … lezen, dan moet het sollicitatie zijn, met daarachter dus _formulier.html)

Hoi,

Ga gewoon naar Guatemala op daar Spaans te studeren. Hartstikke goedkoop en heel erg leuk. Ik heb net zelf ruim 6 maanden in Midden-Amerika gezeten en echt een toptijd gehad. Gewoon doen!