Accepteren je familie en schoonfamilie jullie relatie??

Ik had in NL wel een cursus met leraar gedaan, en ook een thuiscursus, maar had alleen maar de basis woorden/dingen daarmee. Het meeste heb ik gewoon in TR geleerd. En wat er in een jaar gebeurd is, is ongelofelijk hehe!

Oke dan nou dan ga ik me daar ook even op orienteren!
Hoef geen hele gesprekken gelijk te kunnen maar zou handig zijn als ik in ieder geval wat basisdingen ken…

@patricia ik las dat jouw vriend een koerd is, misschien is het beter als je je focust op de koerdische taal aangezien veel vrouwen (aanstaande schoonmoeder) vaak niet eens turks spreken in huis, maar gewoon koerdisch. Misschien kan je contact opnemen prive bericht naar birgul zij is getrouwd met een koerd in turkije! Zij kan je veel vertellen over de gewoontes en gebruiken van koerden aangezien die nog net een beetje anders kunnen zijn dan van turken! succes en de volgende keer zou ik gewoon die hand hoofd kus doen, daar toon je veel respect mee en als je het eenmaal een keer gedaan hebt is er niks vreemds meer aan ook al zijn het niet onze gebruiken, wel die van hen.
**
*Toen ik naar mijn vriend ging en de eerste keer mijn schoonouders ontmoete had ik het ook niet gedaan, daarna vroeg een vriend die goed engels sprak of ik dat gedaan had, ik zeg nee dat wist ik niet, dus die zei doe maar kijk maar eens hoe gelukkig ze dan zijn. Dus toen ik wegging deedt ik dat zijn ouders waren helemaal blij! *
Nu komt mijn vriend naar nederland en vroeg aan mij hoe moet ik je ouders begroeten een handhoofdkus? ik zeg nee in nl doen wij dat niet, gewoon mijn moeder en zus 3 kussen op de wang en mijn vader een hand en een omhelsing.
**
*Het is prettig om dit soort dingen te weten, zodat je je even kunt aanpassen! Gewoon wel jezelf blijven, want daar is je vriend tenslotte op gevallen, maar soms zijn het net die kleine dingen die er voor zorgen dat er nog positiever over je gesproken wordt! *
**
pb birgul zou ik zeggen;)
**
groetjes Mutlu

Patricia, als moeder kan ik je zeggen dat een beetje hulp wel lekker is als je net bevallen bent. Maar een half jaar vind ik wel heel veel. Wij hebben hier de kraamzorg voor he? Dus wat dat betreft is er al iemand die voor jou en de baby zorgt. Aan de andere kant moet je maar net een goede kraamzorg krijgen en gaan die ook snel weer weg. Maar ik kan me helemaal voorstellen dat je als je net bevallen bent gewoon rust wilt en tijd met je kindje ipv je aan te moeten passen aan een schoonmoeder in huis.
Ik zit me nog iets anders te bedenken. Als ze een half jaar zou blijven dan zou ze mvv moeten aanvragen dus, want op een toeristenvisum kan je max 3 maanden blijven. Voor een MVV moet ze dus NL leren en een test doen daar en is in verhouding ook een veel duurdere aanvraag.
En dat het onderdeel van hun cultuur is, allemaal ok. Alleen hij heeft zich af en toe ook aan te passen aan jou cultuur he? En een zwangerschap en bevalling zijn zwaar zat voor de moeder. Lijkt me dus wel reëel dat jij in deze aangeeft of en tot hoever je je aan hem wil aanpassen.

@ Mutlu, bedankt voor je antwoord. Ik heb begrepen dat ze turks praten, vandaar dat ik me daar dus op richt.
Ik weet ook wel dat ik mijn gewoontes heb en hij de zijne en natuurlijk is het een uiting van respect, maar ik was het niet gewend.
Zelf vond ik het ook best eng omdat ik nogal verlegen ben. Ik zag die man voor het eerst en ik wist niet precies hoe ik mij moest gedragen.
De volgende keer zal ik het wel doen maar het was gewoon plotseling voor mij. Ik werd een half uur vooraf gebeld van schat ik kom eraan en neem mijn vader mee.
Dus ik moest mij snel klaar gaan maken en toen het moment daar was dacht ik gewoon ik geef die man netjes een hand.

@inka1, ik vond een half jaar ook erg lang en dacht er inderdaad ook later aan hoe dat moest gaan met een visum of dat soort dingen.
Heb er verder nog niet zo met mijn vriend overgesproken dat komt morgen.Dan zal ik er gewoon goed over praten met hem en dan zullen dingen duidelijker zijn.
Ik ga ook zeker geen dingen doen die ik echt niet vind kunnen en zal wel aan gaan geven hoe het hier gaat en dat het wel van 2 kanten moet komen.

@Inka goh daar had ik niet eens aan gedacht dat je geeneens 6mnd kunt blijven op vakantievisum :wink: ben lekker wakker hehe

Heeft het een ander verhaal als zijn moeder een groen paspoort heeft?

Mijn ouders vinden mijn vriend super, ze konden hem al voordat ik wat met hem kreeg. En ze kunnen het super met elkaar vinden. Ze respecteren onze relatie volledig en hun zijn zelf ook verslaafd aan turkije. Ze hebben het er wel moeilijk mee dat ik binnenkort ga verhuizen naar Alanya. Ik heb mijn appartementje al en op het moment zijn hun nu daar op vakantie en helpen ze mijn vriend om het verder nog een beetje in te richten. Ik moet momenteel nog even hierblijven om nog te werken. Ik ben net 3 weken terug van meer dan een maand daar geweest te zijn, maar over twee weekjes mag ik gelukkig weer terug.

Mijn schoonfamilie heb ik gelijk in het begin ontmoet toen ik wat met hem kreeg. Ze vonden mij gelijk super en ik werd zo liefdevol ontvangen door iedereen. Ik kan het echt goed vinden met de hele familie, vooral ook met zijn broertjes en zusjes en broers. Ik kan me geen beter schoonfamilie wensen als hun en ze respecteren ook onze hele relatie. Ik kan echt niet wachten om weer daar te zijn…